It is currently 07 Feb 2025, 02:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: New Alfa owner in town
PostPosted: 01 Jun 2018, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Hello!

Sunt Alex, 24 ani din Bucuresti.

Ieri mi-am facut cadou, de ziua mea de 1 Iunie (La multi ani voua si copiilor vostrii!), o Alfa Romeo 147 1.9JTDm 88kw neagra, de toata frumusetea. Dupa ce imi pierdusem toate sperantele in a gasi o Alfa 147 cat de cat ok (pierdut 15ore pe drumuri Bucuresti - Bacau - Bucuresti, crezand in oameni ca un naiv, pierdut 6 ore Bucuresti - Pitesti - Bucuresti), am gasit-o la Buzau! Am avut buna inspiratie de a nu ma arunca la prima masina dupa vanzarea fostei masini si bine am facut.

Nu cunosteam masinile produse de italieni, AR 147 m-a atras ca design, dar va spun cu mana pe inima, Bucuresti - Buzau 1h30m am mers singur in masina cu zambetul pe fata ca un copil cand gaseste cadoul de la Mos Craciun sub brad.

Despre masina:

Alfa 147 2007 1.9JTDm 88kw-120CP
Culoare: Negru
Nr. KM: ~280.000
Dotari:
- dublu climatronic
- NAVI
- interior piele rosu
- linie audio BOSE
- 4 geamuri electrice
- inchidere centralizata
- jante aliaj 17"

Pentru inceput, urmeaza inmatricularea, o scurta vizita la un mecanic, iar mai apoi un schimb al distributiei si a pompei de apa, uleiului si filtrelor,
Mici nelamuriri:

1. Cand am luat masina avea aprins check engine-ul. Dupa ce am oprit sa alimentez, la deschiderea busonului a iesit o gura buna de aer cu presiune. Dupa alimentare la prima pornire am sesizat ca eroarea a disparut (vanzatorul mi-a spus ca a pus diagnoza si nu a gasit nicio eroare si ca cel care a efectuat testul i-a spus ca e posibil sa fie un contact imperfect la releele de la bujii sau ceva de genul) si nici acum dupa ~250km nu am mai vazut eroarea.

2. Geamurile pe spate, coboara foarte bine insa la ridicare urca treptat cate 2cm maxim si este nevoie de ridicare prin mai multe actionari ale butoanelor.

3. Pornirea imi pare foarte putin ezitanta, banuiam bujiile, iar astazi surpriza, am primit eroarea GLOW PLUG ERROR.

4. Temperatura apei, este normal ca la folosirea climatizarii sa stea sub 90* sau iau in calcul si schimbarea termostatului?

5. Ecranul mic din stanga cu numarul de kilometrii, licare. Dintr-un search scurt pe google am inteles ca ar fi bateria slaba. Pareri?

6. Magazia de CD-uri mi se pare foarte inceata, dureaza ceva timp pana sa imi afiseze CD-urile pe ecranul navigatiei, oare de ce si ce as putea face?

7. Ce alt ulei in afara de SELENIA 5w40 WR (cel din carte) folositi?

8. Ce producator de bujii recomandati sa achizitionez?

9. Aseara dupa o vizita la spalatorie am observat apa pe luneta, pe dinauntru prin zona stopului central. Astazi am desfacut in zona respectiva si dupa cum banuiam ca luneta a fost inlocuita, mi-am confirmat. Insa, cine a montat geamul, bause deja 3 beri si in loc sa tina linia dreapta cu adeziv, a curbat putin (~1cm) si a ramas orificiu prin care patrunde apa. Cu ce ma sfatuiti sa acopar acea gaura?

10. Schimbatorul de viteze nu revine in punctul mort, ramane in functie de unde il lasi. Am gasit un tutorial pe YT ( https://www.youtube.com/watch?v=UQdMRYYRiF8 ), ajuta la ceva, a incercat cineva?

L.E.: Am vazut cateva Alfe 147/156/159 prin Confort City, poate pe langa faptul ca suntem vecini in cartier, suntem si colegi pe forum si nu mi-ar strica parerea unui alfist in parcare la o bere :)

Attachment:
IMG_0202.JPG
IMG_0202.JPG [ 5.26 MiB | Viewed 4395 times ]
Attachment:
IMG_0203.JPG
IMG_0203.JPG [ 4.28 MiB | Viewed 4395 times ]
Attachment:
IMG_0199.JPG
IMG_0199.JPG [ 2.95 MiB | Viewed 4395 times ]


Top
   
PostPosted: 01 Jun 2018, 21:34 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2720
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
Bine ai venit si felicitari pentru achizitie! :)

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 01 Jun 2018, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 17 Mar 2018, 00:23
Posts: 43
Car: Alfa Romeo Giulietta
Frumoasa combinație de roșu și negru! Să o stăpânești sănătos :)


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 05:33 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Vă mulțumesc! Nu prea sunt eu fan piele, dar va trebui sa mă împac cu ea până la urmă :D


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 07:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
cum a spus cineva mai sus "Frumoasa combinație".Felicitari!

din experienta proprie la unele puncte te pot ajuta:
2.probabil geamurile din spate nu au fost folosite prea mult si de aceea merg greu.poti desface fetele de usi si curat/uns macaraua,eventual vazut unde "tine" geamul
3.eu am mers pe bujii ngk,dar si beru sau bosch isi fac treaba.
4.temperatura apei trebuie sa stea la 90 indifferent daca merge clima sau nu(cu clima pornita temperatura creste mai repede).probabil termostatul este blocat pe deschis.
poti cumpara original,behr sau gates.parca pe original este tot behr.in cutia de gates eu am gasit tot behr.nu cumpara vernet.....
5.kilometrajul palpaie probabil din cauza unui modul.... schimbat si ii trebuie o aliniere(proxy alignment).daca esti din bucuresti sigur cineva te va ajuta.
7.in legatura cu uleiul este un topic intreg:
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic ... a+folosesc
personal acum folosesc shell.
10.nu te ajuta doar curatarea si ungerea acelui ax de la selector.am facut aceeasi treaba si nu sa rezolvat.cumpara un set de bucse si inlocuiestele. codul lor este 46467103.
daca tot persista poti verifica cablurile de la timonierie sau cumparat un kit de reparative(vezi foto)

poti face si un control amanuntit(daca tot schimbi distributia)la: egr,senzorul presiune de pe admisie,debitmetru,furtunurile de vacuum.....

spor la treaba


Attachments:
bucse selector.jpg
bucse selector.jpg [ 84.25 KiB | Viewed 4336 times ]
B timonierie (2).jpg
B timonierie (2).jpg [ 101.57 KiB | Viewed 4336 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 07:57 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut și bine ai venit. Arata foarte bine masina.

Eu o singura curiozitate am... Cum au reușit scaunele alea să ajungă la 280k și să arate atât de bine? De regulă pielea îmbătrânește, se crapă, se deformează, etc... Ale tale zici că sunt noi. :)

Multi km fara probleme și te așteptăm la întâlnirile din București ;)


Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 08:03 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Mulțam Bluecar!

Geamurile nu par a avea defect mecanic, pare mai mult ceva electric, însă nu mă deranjez prea tare in legătura cu ele, stau în față :lol:

O să încerc totuși întâi prin curățarea și ungerea acelei tije, după ce scap de stresul cozilor de la înmatriculări și sa mă văd cu numere. (așa sunt eu mai încăpățânat).

Ideea e ca bateria îmi pare puțin mai mult pe ducă pentru ca la momentul pornirii, dacă am pozițiile aprinse, implicit și luminile de bord, când îi dau cheie pâlpâie luminile din interior.

Cât despre revizii, da, luasem în calcul și curățarea EGR-ului, senzorilor map și maf, dar în regim propriu :)


Salutare nesquick!

Chiar nu știu dacă au fost chiar atât de bine îngrijite sau schimbate pe parcursul anilor, nu am detalii despre asta. Însă pe scaunul șoferului sunt mici urme unde s-a luat puțin culoarea, dar intenționez să îi aplic tratament și o recondiționare.

Mulțumesc pentru urări și da, cu drag voi veni, însă nu cunosc prea multe detalii. (Ex. Dacă sunt întâlniri regulate într-o zi anume din săptămâna, săptămânal, etc.)


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 08:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Mai aruncă câte un ochii pe forum și vei vedea când se anunță :)

De regulă ne întâlnim în piața constituției sau la academia militară miercuri seara după ora 7.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 19:23 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15283
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Foarte frumoasa, cel putin in poze arate incerdibil pentru varsta si kilometri! S-o stapanesti sanatos!

Legat de geamurile spate, nu stiu daca se aplica si acolo, dar comportamentul descris de tine suna ca cel de la geamurile fata atunci cand au nevoie de un reset. Incearca asa, poate merge: tine apasat ambele butoane spate pe coborare 3-5 secunde; tine apoi pe ridicare alte 3-5 secunde (chiar daca geamul se opreste, continua sa tii butonul actionat); eventual repeta operatiunea de 2-3 ori.. Daca nu merge, incearca acelasi lucru cu geamurile fata (in mod normal asta e procedura de la 147/GT/Brera cu 2 usi, deci doar 2 geamuri).

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Multumesc frumos, ALXege!

La fel arata si in realitate, ma minunez de fiecare data cand ajung la ea :shock:. Cat despre geamuri, asta va fi primul lucru pe care il voi incerca maine cand ajung la masina. Multam pentru sfat :)

Nesquick, voi fi ochi si urechi! :wink:

Ceva sfaturi pentru curatarea magaziei de CD-uri? Cam sare in timpul melodiilor. Am scris CD-urile la cea mai mica viteza si la fel se comporta. In fata e ok, la gropi mai zdravene, cateodata nu mereu, mai face si acolo o oprire de 1 secunda.


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 23:01 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2013, 03:34
Posts: 431
Car: 147 1.6 120CP
Location: Bucuresti
S-o stapanesti sanatos si sa te plimbe cu acelasi zambet pe fata multi km! :) Arata foarte bine. Te asteptam cu ea la urmatoarea intalnire. Nu avem stabilit un "program". Cel mai bine urmareste (subscribe) topicul de aici: https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=5&t=26842

_________________
Buburuza (147/1,6/120 CP)


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2018, 23:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Salut GabiNS si multumesc pentru urari!

Astept cu drag urmatoarele intalniri, sper sa fiu pe faza (in principiu sunt, primesc notificarile instant) si sa ma prezint si eu :)


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2018, 09:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
alex.tfj Quote:
Ceva sfaturi pentru curatarea magaziei de CD-uri? Cam sare in timpul melodiilor. Am scris CD-urile la cea mai mica viteza si la fel se comporta. In fata e ok, la gropi mai zdravene, cateodata nu mereu, mai face si acolo o oprire de 1 secunda.
Uita de magazia de CD-uri pentru totdeauna. Asta e solutia: click sau click2

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2018, 10:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Eu am xcarlink. Foarte mișto, la prima întâlnire când ajung ți-l pot prezenta și îți faci o idee.



Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2018, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Ah, merci Tomi! Știam de chestiile astea, sunt fan al auxiliarelor, însă credeam ca pot fi adaptate doar pe radio CD-ul mic. Bine de știut :clapping:


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2018, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
S ar putea sa nu meargă pe Marelli. Mai bine fa o proba înainte.
Ps: eu stau în Trend.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 03 Jun 2018, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Salutare dcmilitaru!

Am timp de verificări ani de acum încolo, nu am de gând sa o dau curând :)).

Se pare ca azi mi-a apărut iarăși martorul check engine și din păcate mă prinde pe drumuri. O întrebare as avea la voi. Lampa centrala de pe haion, are siguranța? Nu funcționează, a intrat ceva apa acolo și au oxidat lamelele de pe lampă, mufa e ok, dar pare a fi făcut ceva scurt de la apa, e plasticul topit pe carcasa... Becurile din lampă dacă nu funcționează unul, nu funcționează nici celalalte? Le-am testat pe fiecare in parte și doar unul e ars.

Scuze, doua întrebări :peace:


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2018, 18:54 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Salutare!

Azi m-am pus pe treaba, cu ajutorul youtube-ului, cu o trusa de scule pe masura, doi litri de benzina, spray de frane, curaj si rabdare, m-am apucat de curatat EGR-ul si senzorul MAP. Masinuta arunca putin fum la turatii mari de peste 3.500RPM, nu mult, dar sunt mai tipicar si nu imi place. Am zis sa incep cu curatarea celor doua componente, insa de fumul negru nu am scapat definitiv, este semnificativ mai putin si cateodata deloc, nu inteleg de ce. Urmeaza o diagnoza sa vedem cum sta la injectoare si de cele doua erori care ma bantuie. Acum sunt, la urmatoarea cheie nu mai sunt:
-Monitor Control System Failure
-Error Glow Plug.

Ce cablaje ar trebui sa verific pentru ele, ca apar cand vor ele, dispar cand vor ele, in ideea in care nu exista lipsa de putere ca in mare parte din cazurile erorii Monitor Control System Failure.

La prima cheie dupa curatare, a aruncat putin fum (martor MCSF aprins) am dat o tura de 100-200m, iar cand am intors masina nu a mai iesit pic de fum. Am lasat-o in parcare cat am facut un dus, am plecat la cumparaturi, martorul MCSF stins, iar scotea putin fum.

Maine urmeaza sa scot tija pentru schimbatorul de viteze care nu revine la punctul mort (revine doar cand e motorul rece, dupa ce se incalzeste nu mai revine singur) si ma gandeam sa dau si clapeta de acceleratie jos ca e incredibil de murdara si ea. E greu de dat jos? Ceva sfaturi n-ar strica, multumesc!


Senzorul MAP era astupat la propriu de calamina sau cum se numeste acea funingine, nu am reusit sa curat impecabil. Depunerile erau uscate si impietrite, la altii am vazut ca e mai cleios si se curata mai usor, eu nu am reusit sa curat pana sa se vada culoarea lamelei...

Attachment:
IMG_0257.JPG
IMG_0257.JPG [ 4.45 MiB | Viewed 4072 times ]
Attachment:
IMG_0256.JPG
IMG_0256.JPG [ 1.85 MiB | Viewed 4072 times ]


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2018, 21:44 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Azi ne-am tras poreclă!

Am o curiozitate, dacă s-a mă lovit cineva de problemă asemănătoare cu a mea. După cum am scris și mai sus, mă bântuie eroarea Motor Control System Failure, apare când vrea, dispare la fel, fără consecințe asupra motorului însă am observat o diferența în dreptul consumului instant. Cu eroarea stinsă pe porțiune de drum în linie dreapta, pilot automat la 80km/h, consum de 4,7% treapta 4. Cu eroarea aprinsa in bord, același drum, aceeași viteza, aceeași treaptă, consum instant 3.9%... Să fie oare senzorul MAF?
Attachment:
C8D4E0EE-3113-4E70-9A9E-38D6D23B332A.jpeg
C8D4E0EE-3113-4E70-9A9E-38D6D23B332A.jpeg [ 4.26 MiB | Viewed 3931 times ]


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2018, 17:21 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Salutare!

Ma poate ajuta cineva cu indicatii/sfaturi despre eroarea P0180 - Fuel temperature sensor circuit malfunction, va rog?
(The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.)

Pe google gasesc detalii despre un senzor de pe pompa de motorina din rezervor sau in zona filtrului de motorina.
As vrea daca se poate, sa-mi spuneti despre ce piesa este vorba caci as vrea sa scap de eroarea MCSF din bord. ( Motor 1.9JTDm 88kw )


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2018, 06:54 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
Neata!

Revin cu un nou post, in speranta ca se gaseste cineva din tot grupul asta si imi va raspunde si mie, desi am impresia ca v-ati vorbit cumva cei vechi sa nu le raspundeti celor noi :lol: :lol: :lol: . Raspunsuri, am tot cautat, am intors forumul cu susul in jos plus forumuri straine, in eventualitatea in care doreste cineva sa-mi atraga atentia ca exista functia search...

Masinuta incepe sa scoata (uneori, nu stiu de ce are momente, uneori scoate alteori nu scoate deloc) parca mai mult fum, asta dupa ce in vara i-am curatat EGR si MAP (care nu s-a lasat curatat de tot) si abia se mai vedea un fir de fum.

Furtunele de la turbo sunt ok, cel de-al doilea din spre intercooler a fost inlocuit in urma cu 1 luna. Nu exista scurgeri, pierderi de ulei, pierderi de putere, lag in acceleratie, etc. Doar fum....

Las un log din Multiecuscan cu valori si as avea rugamintea daca este cineva dispus sa-mi spuna ce e anormal aici.

READING PARAMETERS:
Battery voltage: 13.959 V
Engine speed: 851 rpm
Fuel consumption: 0.5400 l/h
Inj. correction Cyl. 1: -0.11 mm³/i
Inj. correction Cyl. 2: -0.63 mm³/i
Inj. correction Cyl. 3: -0.95 mm³/i
Inj. correction Cyl. 4: 1.73 mm³/i
Total fuel quantity: 5.355 mm³/i
Intake air quantity: 253.5 mg/i
Desired intake air quantity: 253.0 mg/i
Intake air quantity signal period: 0.414 ms
Air temperature (MAF): 42.16 °C
Air temperature (Boost/Manifold): 66.26 °C
Boost pressure: 989 mBar
Boost pressure signal: 1598.0 mV
EGR valve opening: 48.734 %
EGR control: ON
Throttle valve opening: 0.999 %
Fuel temperature: -16.54 °C
Fuel temperature signal: 4574.2 mV
Fuel pressure: 268.10 bar
Engine temperature: 73.46 °C

Q1: Care sunt valorile normale ale MAP-ului?
Q2: Throttle valve opening: 0.999%, e normal sa ramana la 0.999% indiferent de turatie? Am observat ca nu se modifica cand accelerez
Q3: Insist pe intrebarea din posturile anterioare, unde gasesc piesa in cauza ce genereaza eroarea P0180, senzorul de temperatura al combustibilului?
Q4: Filtrul de particule, exista sau nu pe masina mea? 1.9JTDm 88kw (cand am fost la service pentru schimbul de consumabile mi-am aruncat un ochi pe sub ea si parea a fi un "filtru" pe traseul de evacuare, dar in momentul cand accesez sectiunea filtrului de particule din Multiecuscan, nu imi aprinde test led-ul din bord) Pe forum am gasit raspunsuri contradictorii, dar niciunul lamuritor. Ba e, ba nu e, ba e ceva dar nu e chiar filtru...:-? Masina e E4 in carte.
Q5: EGR e normal sa ramana deschis doar 48-49% si nu mai mult? In turatii lucreaza, cel putin in teorie caci se inchide de la 48% spre 0%

P.S.: Testul a fost efectuat la cca. 30 min dupa drum, de aceea temperatura motorului era de 73 grade (stiu ca in cazul injectoarelor trebuie efectuat test la 90)


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2018, 07:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
salut,
senzorul de temperatura combustibil ar trebui sa fie pe bateria filtrului.tot acolo este si preincalzitorul de motorina(este o piesa neagra,rotunda cu doua mufe unde se infileteaza filtrul)
fumul provine probabil si din cauza senzorului....daca arata -16 cand afara sunt +15 este posibil ca ecu sa ii dea mai multa motorina.
ar fi bine sa faci si un test la injectoare.scoase si puse pe bank de proba.corectia la injectorul 4 este destul de mare.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2018, 08:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
bluecar Quote:
salut,
senzorul de temperatura combustibil ar trebui sa fie pe bateria filtrului.tot acolo este si preincalzitorul de motorina(este o piesa neagra,rotunda cu doua mufe unde se infileteaza filtrul)
fumul provine probabil si din cauza senzorului....daca arata -16 cand afara sunt +15 este posibil ca ecu sa ii dea mai multa motorina.
ar fi bine sa faci si un test la injectoare.scoase si puse pe bank de proba.corectia la injectorul 4 este destul de mare.
nu am mai putut sa editez....cam asta ar fi:


Attachments:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 491.44 KiB | Viewed 3509 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 07 Nov 2018, 09:36 
Offline
User avatar

Joined: 02 May 2018, 05:12
Posts: 61
Car: AR•147 1.9JTDm 88kw
Location: București/Popești-Leordeni
bluecar Quote:
salut,
senzorul de temperatura combustibil ar trebui sa fie pe bateria filtrului.tot acolo este si preincalzitorul de motorina(este o piesa neagra,rotunda cu doua mufe unde se infileteaza filtrul)
fumul provine probabil si din cauza senzorului....daca arata -16 cand afara sunt +15 este posibil ca ecu sa ii dea mai multa motorina.
ar fi bine sa faci si un test la injectoare.scoase si puse pe bank de proba.corectia la injectorul 4 este destul de mare.
Salutare și mulțumesc pentru răspuns!
Teoria ta e destul de plauzibila, in ideea in care mai sus printre posturile mele spuneam ca fumul apare-dispare in funcție de eroare. Eroarea ba apare, ba dispare, cum vrea ea. O sa încep prin verificarea cablajelor. Piesa in sine presupun ca vine cu tot cu partea de sus. La mine e puțin diferită acolo, neavând mufa în filtru, iar pozitionarea furtunelor e altfel.

Cât despre injectoare probabil le voi verifica curând când voi ajunge sa schimb bujiile.


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2018, 10:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
este baterie de pe 1.9 jtd 16v....banuiesc ca piesa vine si separat...gasesti in dezmembrari cu totul

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited