It is currently 25 Nov 2024, 07:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 284 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1012 Next
Author Message
PostPosted: 30 Apr 2018, 13:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
alexmirica Quote:

Ca degripant am folosit reteta perfecta: 50% acetona (trebuie acetona pura! Atentie! Dizolvantul pentru lacul de unghii din comert nu este neaparat 100% acetona! Vedeti pe ambalaj ce contine) amestecat cu 50% lichid servo. Chiar si cel uzat este perfect! Cu aceasta solutie pensulati bine suruburile si filetele ce urmeaza a fi demontate sau ce suprafete ruginite doriti a fi tratate (in prealabil curatati mizeria cu o perie de sarma), asteptati un pic si gata! In veci nu veti dori sa mai auziti de degripante si alte sprayuri, chiar si cele profesionale de la Würth, WD-40 sau Kent! Garantat! Asa am putut demonta fara probleme si prezoanele de la tendoanele spate (cunoscatorii stiu ce chin e cu demontarea lor!).
Am reconditionat rulmentul de roata spate stanga, uruia de ziceai ca era Tupolev.
Ti-am zis ca e "treaba" solutia. Mai greu cu procuratul acetonei. :D

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 01 May 2018, 01:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu e deloc greu. 3 Euro un litru, la supermarket.
Attachment:
IMG_20180501_005616.jpeg
IMG_20180501_005616.jpeg [ 35.6 KiB | Viewed 4824 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 02 May 2018, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Pe 29 Aprilie am terminat de demontat complet suspensia spate, de asemenea am demontat complet jumatatea posterioara a interiorului Soimului. Pe oalele amortizoarelor spate am gasit zone cu inceput de rugina, insa nimic umflat sau perforat de rugina. Flansele amortizoarelor, desi sunt ruginite, inca sunt bune. Le voi reconditiona.
Interiorul va fi demontat in intregime, pentru o curatare temeinica, asa cum trebuie, dar si pentru niste modificari/adaugari la instalatia electrica.
Am demontat mecanismul stergator fata si toate plasticaraiele si suportii de pe-acolo, pentru izolare si tratare, dar si pentru inlocuirea parbrizului, care este fisurat.
Numar orele pana pe 4 Mai, cand ma voi apuca de dat jos caseta de directie, cutia de viteze si baia de ulei a motorului!
Pe 5 vreau sa termin de demontat restul interiorului, butoanele si instrumentele de bord pentru reconditionare si modificari.


Attachments:
IMG_20180429_133852.jpg
IMG_20180429_133852.jpg [ 995.61 KiB | Viewed 4738 times ]
IMG_20180429_133919.jpg
IMG_20180429_133919.jpg [ 814.19 KiB | Viewed 4738 times ]
IMG_20180429_133929.jpg
IMG_20180429_133929.jpg [ 1013.65 KiB | Viewed 4738 times ]
IMG_20180429_141333.jpg
IMG_20180429_141333.jpg [ 584.34 KiB | Viewed 4738 times ]
IMG_20180429_143646.jpg
IMG_20180429_143646.jpg [ 1.09 MiB | Viewed 4738 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
PostPosted: 02 May 2018, 23:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Intre timp, folosind un stop de frana spart, experimentez diverse moduri de a desface stopurile de frana fara a sparge nimic. Cea mai buna solutie gasita a fost sa folosesc un Dremel cu disc diamantat, cu care tai de-a lungul santului de la marginea stopului, acolo unde corpul stopului este lipit ultrasonic cu geamul stopului, apoi sa separ cu grija cu o surubelnita plata incetul cu incetul.
Attachment:
IMG_20180502_182535.jpg
IMG_20180502_182535.jpg [ 1.01 MiB | Viewed 4730 times ]
Attachment:
IMG_20180502_182547.jpg
IMG_20180502_182547.jpg [ 1010.1 KiB | Viewed 4730 times ]
Attachment:
IMG_20180502_182632.jpg
IMG_20180502_182632.jpg [ 1.41 MiB | Viewed 4730 times ]
Am scos capacelul colorat al semnalizatorului:
Attachment:
IMG_20180502_182759.jpg
IMG_20180502_182759.jpg [ 1.22 MiB | Viewed 4730 times ]
Am facut un sablon al conturului fiecaruia din cele 4 corpuri ale stopului:
Attachment:
IMG_20180502_195838.jpg
IMG_20180502_195838.jpg [ 1.31 MiB | Viewed 4730 times ]
Attachment:
IMG_20180502_195937.jpg
IMG_20180502_195937.jpg [ 1.19 MiB | Viewed 4730 times ]
Am comandat de pe eBay 10 cablaje din prespan de 100x160mm cu trasee drepte din cupru:
Attachment:
IMG_20180502_201352.jpg
IMG_20180502_201352.jpg [ 1.84 MiB | Viewed 4730 times ]
Am ales prespanul in locul FR4, deoarece este flexibil, si ii pot da orice forma, iar prin incalzire la abur sau prin imersia in apa fiarta ii imprim orice forma vreau, in asa fel incat cablajul la final sa se muleze pe forma curba a stopurilor:
Attachment:
IMG_20180502_201455.jpg
IMG_20180502_201455.jpg [ 1.18 MiB | Viewed 4730 times ]
Am taiat coltul interior de jos al blocului de semnalizare, deoarece doresc sa plasez si acolo LED-urile:
Attachment:
IMG_20180502_201213.jpg
IMG_20180502_201213.jpg [ 1.18 MiB | Viewed 4730 times ]
Prin hasurarea cu un creion a sablonului de hartie peste cablajul de prespan, am imprimat pe sablon locurile unde as putea sa plasez LED-urile:
Attachment:
IMG_20180502_200135.jpg
IMG_20180502_200135.jpg [ 1.94 MiB | Viewed 4730 times ]
Am inceput sa plasez pe sablon LED-urile:
Attachment:
IMG_20180502_224933.jpg
IMG_20180502_224933.jpg [ 1.58 MiB | Viewed 4730 times ]
Ca lumini de pozitie voi avea o dunga rosie ce pleaca din coltul interior de jos al semnalizatorului, urmeaza conturul stopului pana sus, la mijloc.
Am comandat cate 100 LED-uri de 5mm ultra bright rosii, galbene si albe, pentru pozitii/frana, semnalizare si marsarier. Momentan mi-au ajuns doar cele rosii.

La semnalizare am o dilema: sa ii fac lumina simpla, continua, sau sequencer? Sequencer, adica vor fi niste "<<<<" din LED-uri, ce se vor aprinde secvential din interior catre exterior. Va rog votati!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Bun si proiectul asta, da un aer nou.
Am cochetat cu ideea de a face ceva asemanator la 155, mai ales ca forma luminilor de pe spate ma ajuta, dar am renuntat, mi se pare ca nu merita efortul.

Pentru 156, cu leduri, am vazut mai multe pe net: tip fagure, dungi, forme.
Ce vrei tu sa faci o sa fie misto, daca reusesti sa reproduci intocmai forma lampilor, si daca vrei sa duci provocarea pana la capat, atunci sa fie cu lumina care se aprinde secvential.

E un deja vu, oricum, ca si cu angel eyes...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 11:17 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3797
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Foarte tare, bravo ! :clapping: Eu salut in primul rand initiativa si disponibilitatea de a face lucrurile cu mana ta. Ca rezultatul va fi mai mult sau mai putin la inaltimea efortului depus depinde de multe, dar satisfactia de a fi facut tu ceva cu mana ta nu ti-o poate lua nimeni si cei mai multi nu au trait-o niciodata.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 17:12 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 994
Location: Brasov
Curios sa vad rezultatul :D .

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Antonel, fix din acest motiv nu mi-au placut stopurile din comert, arata tiganesc. Ce urmaresc este sa pastrez cat mai mult linia originala a masinii, care dupa parerea mea este flawless. Doar o modernizez si fiabilizez - adio becuri arse. O sa vedem rezultatul poll-ului deschis de mine, daca va fi cu sequencer sau nu. Sequencing fac cu un clasic CD4017 si un 555. Nici 50 centi nu costa pt amandoua partile.
Valak, exact my point. Lucrul cu propriile maini este priceless.
Tag-ule, rezultatele sper sa nu te dezamageasca!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 20:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Una dintre modificarile/imbunatatirile ce le voi aduce la electrica masinii va fi modificarea consolei de avertizare cu martori luminosi, cea situata intre vitezometru si turometru. L-am demontat, in el sunt 2 cablaje cu rezistente si diode si cu LED-uri, ce au functia de a semnaliza cu martori luminosi avertizarile de:
- presiune scazuta ulei
- defectiune incarcare baterie
- airbag pasager dezactivat
- eroare sistem airbag
- avertizare centuri necuplate
- eroare cod cheie
- cruise control ON
Am atasat o poza cu componentele instrumentului, si o alta cu martorii, in contralumina
Attachment:
IMG_20180503_181756.jpg
IMG_20180503_181756.jpg [ 1.06 MiB | Viewed 4609 times ]
Attachment:
IMG_20180503_181737.jpg
IMG_20180503_181737.jpg [ 937.27 KiB | Viewed 4609 times ]
Am cumparat de pe eBay un display TFT LCD color cu rezolutia de 128x160 pixeli, cu dimensiunile ecranului de 30x40mm, EXACT cat este si decupajul carcasei instrumentului. Picco bello!
Attachment:
IMG_20180503_190907.jpg
IMG_20180503_190907.jpg [ 1.18 MiB | Viewed 4609 times ]
In carcasa am spatiu suficient pentru LCD, care va fi legat la 2 daughterboards, unul cu un procesor si celalalt cu blocul de intrare, conditionare, prelucrare si conversie semnale.
Pe langa martorii respectivi, pe LCD se vor afisa si temperatura si presiunea uleiului de motor, citite cu ajutorul a doi senzori ce i-am comandat.
Acest instrument nou creat, daca iese cum va place si daca doriti si voi unul, evident daca se vor aduna minim 10 doritori, voi realiza la fabrica un kit DIY plug and play pentru asa ceva.
Zilele astea ii voi face grafica si o sa postez un preview la cum se vor afisa informatiile.
Stay tuned!

Later edit: poate ca LCD-ul pare mare si ca nu ar incapea, insa voi pune doar LCD-ul propriu-zis, impreuna cu rama aia alba, care are rol de backlight LED. Cablajul (ala albastru) nu imi trebuie, ala e doar pentru a adapta de la conectorul ZIF al LCD-ului la true-hole cu header de 2.54mm. L-am si demontat de pe PCB si incape la mare fix. Voi pastra conectorul original al instrumentului, pentru a se interfata cu instalatia masinii, fara nici o modificare. Doar va exista un al doilea conector cu 6 pini, pentru senzorii de temperatura si presiune ulei si pentru diagnoza (K Line) - vreau sa afiseze si erorile pe LCD.
Am ales aceasta solutie din acelasi motiv ca si cu stopurile. Nu imi plac tiganiile din comert, asa ca imi construiesc singur un ceas de ulei.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 22:11 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Salut și eu orice inițiativă de orice fel (dar mai ales, faptul că ne împărtășești amănunțit si documentat experiențele/experimentele tale). recunosc că urmăresc topicul cu interes.
Respect. :clapping:


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Asteptam cu interes! Keep it up!

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 23:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru suport! Suportul vostru moral chiar ajuta!
Si da, o sa impartasesc tot, nu numai cunostintele si experimentele mele, dar si esecurile mele :lol: . Bine ca nu am nici unul pana acum.
Asa cum am spus, sambata ma apuc de dat cutia si caseta de directie jos, si sa incep procedurile de reconditionare, cu explicatii pentru fiecare procedeu, in asa fel incat cine mai doreste sa isi repare singur masina, sa o poata face. Ieftin si eficient. Vreme buna si chef sa avem.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 23:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Iti va trebui un releu de asta reglabil. Am luat si eu fix pentru un schimb de LED-uri pe semnalizari. Isi face treaba bine si intra in locul celui stock de la 156.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 23:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu imi trebuie acel releu. Nu imi trebuie nimic. Va merge direct. Nu voi modifica nici macar mufele de la stopuri.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 04 May 2018, 12:02 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Alexe, ma bucur sa te revad activ, dar.. nu esti cam batran pentru asa ceva? :lol: Lasa ma stopurile OEM, curata-le, lustruieste-le, fa-le bec, dar nu le modifica!
Stopurile alea cu LED si mai ales sequencer-ul sunt specifice Audi, what's next, Angel Eyes? :P
Proiectul e misto, asa, pentru sufletul tau, ca stiu ca-ti plac astfel de briz-briz-uri, dar sper ca dupa ce iti faci damblaua, le faci sa functioneze, le montezi de proba sa faci 2-3 poze/filmulete, sa revii la OEM :)
Iar daca tot e bal, bal sa fie: +sequencer! Spor :peace:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 04 May 2018, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru sinceritate, nu m-ai lovit. Parerea este a ta si ti-o respect, chiar daca uneori este in contradictie cu a mea.
Inca nu sunt batran, am 41 ani, mai am inca tot pe-atat de trait. :lol:
Angel Eyes nu imi pun. Se vad ca dracu. Nici pe bamve nu imi plac cum arata.
Sequencer in opinia mea nu este specifica Audi. Audi doar a popularizat-o.
Oricum m-am uitat cu atentie la datasheet-ul de la circuitul integrat CD4017 si am descoperit ca are un feature nedocumentat, in care prin legarea unui pin la Vcc face ca toate output-urile sa fie steady on. Deci o sa fie piece of cake, mai pun un jumper si gata, pot comuta oricand de la sequencer la steady on si inapoi oricand, doar mut jumperii.
Dar e o singura problema: tacturile si statusurile celor doua sequencing IC nu au cum sa fie sincrone, deci o sa abandonez ideea unei perechi de 555 + CD4017, voi apela la doua uC PIC cel mai basit de pe planeta, ca isi face treaba de baza de sequencing, unul fiind master si celalalt slave, ca cele doua semnalizatoare sa fie sincronizate printr-un singur fie de semnal codat Manchester si gata. Plus ca imi este mai usor pentru mine asa.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 04 May 2018, 21:30 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Te cred pe cuvânt. :lol:


Top
   
PostPosted: 04 May 2018, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Astazi mi-a venit LCD-ul de schimb pentru Infocenter comandat de pe eBay si l-am inlocuit. Cel vechi avea o problema, cand se incalzea nu se mai vedea bine, avea un fading ce crestea odata cu temperatura, ajungand pe timpul verii sa nu se mai vada nimic pe LCD. Este un defect de fabricatie, am remarcat ca toate alfele pre-facelift au venit dotate cu acest lot defectuos de LCD, ce avea un bonding termoplastic de cacat la COG-uri. Cele noi sunt cu wire bonding, practic infailibile.
Problem solved! LCD-ul are acum un contrast MULT IMBUNATATIT!
Iata pozele cu LCD-ul defunct:
Attachment:
File comment: LCD Defunct
IMG_20180504_203031.jpg
IMG_20180504_203031.jpg [ 1.23 MiB | Viewed 4454 times ]
Attachment:
File comment: COG-uri de cacat...
IMG_20180504_203116.jpg
IMG_20180504_203116.jpg [ 974.66 KiB | Viewed 4454 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 04 May 2018, 23:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Tot azi mi-au sosit cele 1000 LED-uri, 500 rosii, 250 galbene si 250 albe de 2500mcd fiecare, la 20mA curent absorbit.
Attachment:
File comment: LEDs arrived!
IMG_20180504_203238.jpg
IMG_20180504_203238.jpg [ 1.45 MiB | Viewed 4451 times ]
Din curiozitate am alimentat unul la 20mA, curentul recomandat de producator. Bright as hell, te orbeste!
Attachment:
File comment: Bright as hell!
IMG_20180504_203317.jpg
IMG_20180504_203317.jpg [ 1.13 MiB | Viewed 4451 times ]
Le-am pus pe perfboard, sa vad cum le plasez, experimentez acum diverse variante de plasare. Pentru blocul de semnalizare iata varianta optima de plasare a lor:
Attachment:
File comment: LEDs on perfboard
IMG_20180504_213706.jpg
IMG_20180504_213706.jpg [ 1.82 MiB | Viewed 4451 times ]
Zilele astea le voi fixa, monta provizoriu si le voi alimenta sa vad daca sunt multumit de cum se vad. O sa postez rezultatul.
Maine si poimaine ma apuc sa dau jos puntea, caseta de directie pentru reconditionare si cutia de viteze, si ma apuc de tratare a pieselor ruginite prin electroliza si acoperire cu zinc. O sa postez metoda mea de electroliza si placare cu zinc! :naughty:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 05 May 2018, 00:08 
Offline
User avatar

Joined: 17 Mar 2018, 09:03
Posts: 68
Foarte frumos și migălos in același timp tot ceea ce faci... însă cred ca uneori alfa a fost făcută pentru a Meșteri mereu la ea[emoji19][emoji849].
Nu ai de gând sa iei și o alfa 159?!sa te apuci de asemenea proiecte [emoji16] gen stopuri, lcd, Șamd [emoji4][emoji23][emoji23]
Mult succes și să îți duci la bun sfârșit tot ceea ce ți-ai propus.
Drumuri bune!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 05 May 2018, 00:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Multumesc pentru aprecieri!
Nu sunt de acord cu afirmatia ca Alfa a fost facuta pentru a mesteri mereu la ea. In 10 ani si 150,000km nu am schimbat decat ambreiajul care era deja uzat cand am luat masina, bratele fata si cam atat. Cele de intretinere gen ulei, filtre, distributie nu se iau in calcul.
Oricum, sa platesc 95,50 EUR pentru setul complet de brate superioare, inferioare si stabilizatori si 86,70 EUR pentru kitul de ambreiaj cu tot cu rulment originale sau 215 EUR cu volanta cu masa dubla inclus chiar este FOARTE OK, avand in vedere ca am dat destul cu ea in gropi si ca merg foarte agresiv.
Radiatoarele nu se iau in calcul pentru ca a fost un accident, am lovit o caprioara, si ele si asa sunt destul de OK la pret, 80 EUR amandoua, noi, originale.
Nu am de gand sa imi iau niciodata un 159. Tehnic e varza proiectat. Raman la Soim, multumesc. Foarte robusta si ieftin de intretinut, consum ridicol de mic, imi ajung 2 plinuri sa fac un trip pana in RO si inapoi. Mai am putin si o incadrez la Oldtimere. :naughty:

Ca lista din ce am de facut este asa:
- brate superioare si inferioare fata + bielete + bucsi stabilizatori noi
- reconditionat caseta directie
- schimbat 6 coliere la burdufele de planetare (pierde vaselina, sunt prinse cu soricei de cabluri)
- schimbat kit distributie inclusiv pompa apa, toate simeringurile de la motor, etansat baie ulei, garnitura capac culbutori
- reconditionat pompa inalte
- discuri si placute noi fata + spate
- ulei + filtrele toate + lichidele vitale :lol: - servo, frana
- inlocuit parbriz + cheder
- inlocuit bujii incandescente
- radiatoare motor + A/C noi + carcasa filtru aer
- reparat zonele afectate de rugina + zincat + grunduit + vopsit
- mici marunte gen plastice, suporti, capacele, izolatii cabluri, etc.
- ar mai fi si ambreiajul, o sa vedem maine in ce stare e actualul kit de ambreiaj.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 05 May 2018, 02:07 
Offline
User avatar

Joined: 17 Mar 2018, 09:03
Posts: 68
Nu am vrut să transmit prin "alfa a fost făcută pentru a Meșteri mereu la ea" ceea ce zici tu, ci de faptul ca mereu îți vine să schimbi sau faci update la ceva și să cauti alternative îmbunătățite.

Era bine pentru cei ce o deținem deja[emoji23], aveam un îndrumar excelent.
Succes!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
   
PostPosted: 05 May 2018, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ach so... e de bine vasazica.
Danke!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 05 May 2018, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Am facut azi-dimineata la cafea un preview cam cum sa afiseze pe LCD-ul ce urmeaza a fi montat in locul vechiului instrument situat intre vitezometru si turometru:
Attachment:
Blank.jpg
Blank.jpg [ 14.79 KiB | Viewed 4385 times ]
Pe langa martorii originali care vor fi afisati sub forma de pictograme in partea de jos a LCD-ului, se vor mai afisa temperatura si presiunea uleiului de motor, culoarea valorii modificandu-se in functie de plaja in care se afla, gen:
Presiune ulei - 0-1.5 bar = rosu, 1.5-3 bar = galben, 3-6 bar = verde, 6-8 bar = galben, >8 bar = rosu.
Temperatura ulei - <35 grade = rosu, 35-75 grade = galben, 75-100 grade = verde, 100-120 grade = galben, >120 grade=rosu

Culorile sunt pur si simplu informative, ele pot fi setate foarte usor in meniul de setup al instrumentului.

In dreapta martorului de Cruise Control va fi afisata viteza la care este setat.

Cam atat. Nimic complicat.

Am facut proba, este foarte lizibil in orice conditii de luminozitate.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 07 May 2018, 00:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Azi am mai mesterit la Soim:
- am dat jos puntea fata si caseta de directie in vederea reconditionarii:
Attachment:
IMG_20180506_185316.jpg
IMG_20180506_185316.jpg [ 1.72 MiB | Viewed 4318 times ]
Suportul timoneriei si a franei de mana are rugina pe la margini, nimic serios:
Attachment:
IMG_20180506_185602.jpg
IMG_20180506_185602.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 4318 times ]
Se vede in poza de mai jos ca bucsile de poliuretan de la capetele casetei sunt uzate, am joc pe ax.
Attachment:
IMG_20180506_185327.jpg
IMG_20180506_185327.jpg [ 1.43 MiB | Viewed 4318 times ]
Rugina pe punte, nimic grav, se reconditioneaza fara probleme:
Attachment:
IMG_20180506_185340.jpg
IMG_20180506_185340.jpg [ 1.61 MiB | Viewed 4318 times ]
Daca tot am demontat 75% din Soim, m-am decis sa dau jos de tot si motorul si cutia de viteze, ca sa fie treaba facuta 100%.
Am de schimbat simeringurile de la diferential:
Attachment:
IMG_20180506_185352.jpg
IMG_20180506_185352.jpg [ 1.27 MiB | Viewed 4318 times ]
Am mai identificat o pierdere de ulei pe la senzorul de turatie, e un O-ring de cacat, o sa il schimb dupa demontare completa, curatare si vopsire a motorului:
Attachment:
IMG_20180506_185435.jpg
IMG_20180506_185435.jpg [ 1.05 MiB | Viewed 4318 times ]
Am descoperit o masa slaba, voi face alta noua:
Attachment:
IMG_20180506_185708.jpg
IMG_20180506_185708.jpg [ 1015.31 KiB | Viewed 4318 times ]
Am dat jos si axa cu came, sa fac un control la tacheti si sa ii schimb simeringul:
Attachment:
IMG_20180506_193029.jpg
IMG_20180506_193029.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 4318 times ]
Boon. Am dat jos ambreiajul, ca il suspectam ca era ceva in neregula cu el, de cand am luat Soimul de la Adi, simteam un trepidat si sporadic smucituri si zornaieli cand schimbam vitezele, desi Adi ii schimbase ambreiajul si volanta, ele fiind noi noute. Am descoperit ca discul era deja praf de uzura, si ca e pilit bine de tot in zona centrala:
Attachment:
IMG_20180506_193553.jpg
IMG_20180506_193553.jpg [ 1.11 MiB | Viewed 4318 times ]
S-au slefuit bine de tot de prezoanele de la volanta, s-a mancat mai bine de jumatate din capetele lor:
Attachment:
IMG_20180506_193559.jpg
IMG_20180506_193559.jpg [ 948.58 KiB | Viewed 4318 times ]
Cauza: mecanicul care a schimbat ambreiajul a montat discul invers. Daca s-ar fi uitat la el cu atentie ar fi vazut ca este clar inscriptionat: FLYWHEEL SIDE! Sa imi dau palme. :censored: Am verificat volanta, este in stare PERFECTA. Trebuie sa comand un set nou de prezoane si gata.
Attachment:
IMG_20180506_193752.jpg
IMG_20180506_193752.jpg [ 1.04 MiB | Viewed 4318 times ]
Cam atat pe ziua de azi. Este suficient. Voi continua lucrul joi, pe 10, ca am liber de la stat.
Attachment:
IMG_20180506_200723.jpg
IMG_20180506_200723.jpg [ 1.07 MiB | Viewed 4318 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 284 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 1012 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited