Salutare!
Scriu aici un tutorial cum sa va reconditionati rulmentii de roata spate. Din experienta, in 95% din cazuri, aceasta reconditionare are succes! Problema cu zgomotul de rulare al rulmentilor vine de la vaselina invechita, atata timp cat nu aveti joc semnificativ la rulment.
Iata procedura:
1 - Demontati roata, etrierul de frana, placutele, port-etrierii si discul de frana.
2 - Cu o surubelnita plata (boanta, nu ascutita!) si un ciocan, prin ciocanire usoara la "buza" dopului spre exterior din aproape in aproape pe toata circumferinta lui, scoateti dopul ce protejeaza piulita rulmentului de roata. Am uitat sa fac o poza cum se face, dar va prindeti voi.
3 - Cu ajutorul unei dalti si un ciocan se depreseaza siguranta piulitei apoi se desface piulita cu o tubulara de 36 si un "T" mai serios.
4 - Cu o placa de metal cu 3 gauri, facuta dintr-un disc vechi de frana sau altceva, se extrage rulmentul de pe butuc. Nu mai am baterie la telefon, o sa fac maine poze sa vedeti despre ce este vorba, ca am de reconditionat si celalalt rulment, asa, preventiv, deoarece in 17 ani vaselina din rulmenti cu siguranta e ca o marmelada parlita.
5 - Se scot bilele, distantierii lor si se spala cu benzina sau cu degresant. Se curata bine si canalele de rulare ale bilelor. Se examineaza cu atentie bilele si canalele lor sa nu aibe fisuri, sparturi sau urme de frecare severa. Ele trebuie sa fie netede-oglinda. Daca sunt netede, reconditionarea este sigura. Daca bilele sunt cu probleme, se inlocuiesc. Daca sunt probleme la canalele de rulare, reconditionarea este imposibila, este necesar un rulment nou. Curatati bine si simeringul de etansare, avand grija sa nu deteriorati arculetul de strangere. Se vede in poze cat era de mizerabila vaselina.
Attachment:
01A-Demontare rulment si extragere bile.jpg [ 1.36 MiB | Viewed 2078 times ]
Attachment:
01B-Demontare rulment si extragere bile.jpg [ 1.39 MiB | Viewed 2078 times ]
Attachment:
02A-Spalare piese.jpg [ 747.94 KiB | Viewed 2078 times ]
Attachment:
02B-Spalare piese.jpg [ 1020.17 KiB | Viewed 2078 times ]
Attachment:
02C-Spalare piese.jpg [ 1.26 MiB | Viewed 2078 times ]
6 - Se greseaza bine canalele de rulare a bilelor.
Attachment:
03A-Gresare butuc.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 2078 times ]
7 - Se monteaza distantierii pe butuc si pe ax. Atentie, sunt diferiti! Cel din stanga, mai drept, vine bagat in butuc, iar cel din dreapta, mai cracanat, vine pe ax!
Attachment:
03B-Distantieri.jpg [ 1.21 MiB | Viewed 2078 times ]
Mai exact, vine cam asa:
Attachment:
03C-Distantieri.jpg [ 1.29 MiB | Viewed 2078 times ]
8 - Se pune distantierul in dreptul canalului pe butuc si se monteaza cele 12 bile una cate una pe distantier. Se pune vaselina din belsug cat sa "inoate" bilele in vaselina.
Attachment:
04A-Asamblare.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 2078 times ]
9 - Se pune cilindrul butucului si gata cu butucul. Ca sa intre mai usor, se tine apasat pe distantierul de plastic contra cilindrului si tzac! Cilindrul intra foarte usor, fara efort!
Attachment:
04B-Asamblare.jpg [ 1.1 MiB | Viewed 2078 times ]
10 - Se monteaza simeringul pe ax, cu partea concava in interior. Se greseaza bine axul, se pune distantierul cu dintii spre fuzeta, si se monteaza cele 12 bile una cate una, ca in imagine.
Attachment:
04C-Asamblare.jpg [ 698.99 KiB | Viewed 2078 times ]
La final trebuie sa arate asa:
Attachment:
04D-Asamblare.jpg [ 643.61 KiB | Viewed 2078 times ]
11 - Se monteaza butucul pe ax, se strange piulita, se bate siguranta la loc pe cant, se pune capacul si se probeaza rularea rulmentului fara joc. La mine a mers perfect, picco bello! Nu se mai aude ca un Tupolev la decolare!
Attachment:
05-Result.jpg [ 698.86 KiB | Viewed 2078 times ]
Mult succes!