It is currently 14 Nov 2024, 09:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 01:14 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Pana duminica o sa aleg o varianta si le pun pe masina, in cel mai rau caz o sa incerc si a doua varianta si revin la prima, trebuie sa aleg din 2 rele un compromis pentru moment. Cu reglabila nu ma inteleg prin oras decat pe strazile proaspat asfaltate.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Cum noaptea e cel mai bun psiholog, pe la vreo 2-3 dimineata mi-am dat seama ca exista o posibilitate mica, dar importanta ca amortizoarele spate sa stea pe tampoanele de suprasarcina interne.
Am intalnit situatia asta la multi "tuneri" care isi reglau suspensia jos (sau mai bine, taiau arcurile) pana dadeau cu aripa in janta scoasa in afara, si, ulterior, cand observau ca suspensia totusi are cursa mai mare au pus tampoane distantiere ca sa limiteze cursa la cativa mm si practic nu aveau suspensie deloc.

E greseala mea intr-adevar ca n-am verificat cand le-am montat, va trebui sa desfac amortizoarele spate sa le masor pozitia de repaus si apoi sa vad in interior cat mai ramane din cursa pana da in tamponul interior. E curios in sensul ca puntea fata e absolut delicioasa, insa puntea spate e rigida de aproape n-am suspensie deloc. Chiar si pe drum proaspat asfaltat perfect pla ca sa zic asa simt de parca as avea cauciucurile ovale. In al doilea rand e curios pt ca reglaj mai jos am sub arc inca pe-atata, a fost reglata si cca 3 cm mai sus, comportamentul e identic. Mi se pare aberant sa nu fie o diferenta intr-o plaja de 5 cm. E o sansa mare ca posesorul anterior sa fi introdus niste tampoane suplimentare. Din fabricatie mi se pare aberant sa fie asa.

In fine, cred ca undeva pe joi ajung la garaj sa investighez si daca nu am raspunsuri, trec la suspensia fixa (oricare din amortizoare oi pune).

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Tampoanele de suprasarcina nu sunt foarte lungi. Tind sa cred ca amortizoarele alea au o problema.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 13:52 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Original, da, nu sunt foarte lungi. Din fabrica ma indoiesc amarnic de faptul ca sunt atat de tari amortizoarele in oricare ar fi punctul de reglaj al garzii la sol, tot ar trebui sa aiba ceva cursa pana la tampoanele originale. Practic sunt mai tari decat cele de pe fata ceea ce e stupid, ca puntea spate e mai usoara, de pe oricare alfa ar fi provenit suspensia, GT, 147,156. Verific joi dupa ce le desfac daca au ceva dubios inauntru. Daca nu, jos cu reglabila.

In alta ordine de idei am curatat Koni-urile si toate kit-urile anti-praf si acele talere de cauciuc care vin sub arcuri cu periuta, in cada, cu tot felul de sosuri degresante si detergenti. Le-am pus la uscat, le arunc in masina impreuna cu cele originale (care au ramas tot murdare) si o sa aleg in cele din urma una din 3 suspensii.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 16 Feb 2018, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Dupa indelungi pistonari ale amortizoarelor, inclusiv cele facute de lui Tomi, am ajuns la concluzia ca voi monta amortizoarele originale inapoi cu arcurile Eibach. Momentan e o solutie de compromis pentru cateva luni. Cat de bine se vor combina nu stiu, mai ales ca amortizoarele pe spate par usor spre 50% uzura iar cele fata undeva la un 25% (din care unul am zis ca a fost curs, e putin de tot mai moale). Koni-urile le voi trimite la reconditionat si intarit putin urmand sa le montez la primavara-vara dupa feedback-ul avut cu amortizoarele originale uzate partial.

Tin sa ii multumesc lui Tomi ca a avut rabdarea sa iasa la o tura cu masina, din primii 200 de metri ceea ce banuiam mi s-a confirmat, anume ca nu trage cum trebuie. I-a infipt mufa si am gasit misfire pe cilindrul 4 (ceea ce banuiam iarasi dinainte avand in vedere starea bujiilor si rateurile in admisie + sunetul motorului in sarcina) si ceva aberatie in grade pe senzorul de temperatura admisie aer motor (posibil si debitmetrul). De-aici si nemultumirea mea vis-a-vis de subiectul cuplu motor.

Ramane clar urgent schimbul bujiilor.

Am luat decizia ca pe moment sa introduc si eu celebrul termostat de dacie in instalatie ca sa nu umblu cu cartonul clasic in fata radiatorului pana cand da caldura si o sa schimb de tot termostatul original.

Motorul pare o idee mai galagios cu uleiul nou, un usor ticait sesizabil la relanti, nu-s foarte sigur daca vine de la un tachet sau vreo rola (sper sa nu fie de la distributie ca abia am schimbat-o). Am senzatia ca zgomotul de variator incepe sa se auda mai tare. Mai cer pareri la urmatoarea intalnire, daca o fi nevoie, il trecem pe lista.

Revin cu alte detalii pe la sfarsitul week-endului.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 02:57 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Acum am ajuns de la garaj, revin cu noutati:

Am montat amortizoarele stock cu arcurile Eibach, facut 2-3 ture, concluzionat ca amortizoarele spate sunt gata, practic nu faceau decat legatura fizica intre fuzete si caroserie. In plus, erau si ruginite rau in dreptul talerului. Am montat repede amortizoarele Koni pe spate, situatia s-a imbunatati considerabil. Arcurile imbunatatesc mult comportamentul masinii comparativ cu cele stock, e o diferenta clara si foarte usor de sesizat. Am avut ocazia sa le compar fata de cum mergea masina inainte, pe aceleasi amortizoare. Practic din suspensia originala au mai ramas doar amortizoarele fata, restul a luat drumul topitului.

Am demontat si amortizoarele spate de la reglabila Bilstein, banuiala s-a adeverit. Amortizoarele stateau linistite pe tampoanele de suprasarcina. Practic, cu masina ridicata pe elevator, in momentul cand o coboram si roata atingea pamantul, mai aveau cursa 2 cm. Urmatorii 5-6-7 cati mai ramaneau de coborat pana se aseza cu totul masina pe roti si o puteam decala nu se intampla nimic decat ca amortizoarele presau in tampon.

Foarte dubios, tampoanele pareau originale, corespundeau la dimensiuni, n-am gasit insa vreun cod. Nu prea vad cum ar fi functionat reglabila asta pe spate decat daca ar fi fost reglata la inaltimea normala a masinii adica foarte inalta cat sa bagi o palma intre cauciuc si aripa. In momentul cand aveam 3 degete intre cauciuc si aripa, amortizoarele tot stateau apasate pe tampoane.

Ca si tinuta de drum acum e decenta, absoarbe bine socurile, pare putin cam moale totusi pentru gusturile mele (mai ales pe slalom) dar nici amortizoarele nu-s stralucite. Voi vedea cum se comporta si cu jantele de 17 si niste bare antiruliu ceva mai groase. E posibil sa-mi fie suficient asa.

In orice caz, o pot duce linistit asa pana la primavara-vara cand sa iau o decizie dupa ceva km cu jante si bare antiruliu schimbate. Fie reconditionez complet si reglez iarasi reglabila cap coada (asta ar insemna o zi intreaga de munca plus ceva bani pt sablat, vopsit electrostatic, kit anti-praf nou, etc), fie caut niste amortizoare mai tari si raman pe arcurile fixe.

Am inlocuit si filtrul de polen care era destul de curat oricum, am vrut sa schimb si lichidul de frana dar unul din aerisitoare nu prea voia sa se desfaca, nu am insistat, o sa il umplu de zemuri de deblocare si apoi o sa insist. Am muncit de la 6 la 12 noaptea, nu mai aveam rabdare sa imi bat capul.
S-a inseriat si celebrul termostat de dacie, momentan parca parca e ceva mai bine. Mai kilometrez si imi dau apoi cu parerea.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 07:40 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
si eu am incercat tot felul de setari a suspensiei,mai putin reglabila.am pus doua raduri de arcuri novitec,unele de 147 si altele de 156.cu ambele masina era foarte joasa si imi era frica sa nu sparg baia....in schimb filtrau foarte bine.au urmat un mixt intre nvitec si eibach dupa care eibach noi pentru alfa 156 2.4 jtd.cu cele din urma nu m-am impacat pentru ca fata era cam rigida si spatele mai coborat decat ea.amortizoare am folosit originale,kyb(foarte bune) si biltein b4 doar pe spate(slabute)
acum merg pe amortizoare bilstein b6 de care sunt foarte multumit cu arcuri fata ceva intre stock si sport.pe spate arcuri stock.
tot nu ma las si vreau sa incerc pe spate doua arcuri de 156 2.4 sportwagon pentru ca masina coboara foarte mult cu ceva bagaje,plinul si carligul.

daca nu o sa mearga o sa cumpar un alt set de arcuri eibach -2cm dedicate,ma indoiesc ca ar fi pe placul meu dar....

sfatul meu este sa cauti un set de amortizoare bilstein b6 daca vrei arcuri stock sau eibach si b8 daca vrei sa mergi numai pe eibach.diferenta intre ele este doar lungimea tijei.

Lucian,BZ 76 DIA de aici de pe forum a condus de cateva ori gt-ul meu si poate confirma duritatea suspensiei.

felicitari pentru munca depusa,mai ales la praguri.asa ceva trebuia sa fac si eu la celalalt gt dar nu a vrut sa se bage nimeni...

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Ciudat. Mie mi s-au parut alea stock mai bune, dar daca cele Koni isi fac treaba, cu atat mai bine. Daca nu vrei te chinui cu schimbatul lichidului si sa-l scoti complet si din ABS, schimba-l cu presiune la Autocenter din Valea Lupului. Nu costa foarte mult si iti fac si test de franare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 17:08 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Multumesc pentru aprecieri, arcurile Eibach sunt pentru 2.0 JTS teoretic, practic am senzatia ca pe fata sta putin mai sus (cca 1 cm) comparat cu spatele. Insa am si 3 cutii pline in portbagaj, vedem cand il golesc. Nu stiu cat de mult o sa se lase pe spate dar nu-i bai, ii modific tampoanele suprasarcina in cazul in care o sa atinga. Oricum, sansele sa am 2 oameni in spate si portbagajul plin, rezervorul plin sunt de maxim 1 data pe an si atunci pe distante scurte :)

Nu mi se pare deloc joasa masina, si nici n-am vreo emotie ca lovesc ceva decat daca sunt orb, beat si chiar nu ma uit pe unde merg. Mi se pare o garda la sol mai mult decat decenta. Cu reglabila care era pusa la cca 2-3 cm mai jos decat actual da, intr-adevar, aveam emotii cand mergeam pe strada.

Am mai facut azi cca 50 km prin oras si in linie dreapta, adica pe cursa amortizorului sus-jos sunt partial multumit. In mod clar, amortizoarele nu se impaca 100% cu arcurile noi, fiind uzate. Probabil cu un set de amortizoare noi de calitate (respectiv calitatea care o aveau in fabrica nu ce gunoaie aftermarket sunt acum) cred ca s-ar impaca undeva la un 80%. La un Bilstein B6 ma gandeam si eu, in paralel cu B8, sa vedem pe viitor, poate totusi intaresc Koni-urile sa le aduc la caracteristicile din fabrica, e timp :)

Nu vreau sa ma mai pronunt in altceva pana cand nu schimb si barele antiruliu si trec la jantele de vara cu 215/45/17 sa pot sa inteleg ceva concret. Momentan merg pe 205/55/16 care sunt ceva mai confortabile. Talonul va fi mai mic, ruliul redus, e posibil sa-mi fie suficient atunci si sa cumpar doar niste amortizoare standard de o calitate ridicata sau e posibil totusi sa vreau ceva mai rigide gen B6.


In continuare, cu tot cu termostatul de dacie, motorul nu ajunge la 90 de grade. Se incalzeste ceva mai repejor pana la 50-60 de grade dar in general sta in jurul liniei dintre 50 si 90. Astazi au fost 10 grade afara, ar fi trebuit sa urce mai sus si mai repede. Ii mai dau vreo saptamana sanse dupa care o sa comand pe aftermarket un termostat pe un producator de top si vedem apoi, daca nici asa, intru in panica :)

Despre schimbat lichidul, da, avem la garaj si scula de-aia sub presiune insa vreau sa deblochez si aerisitorul ala sa fie toate in regula. Lichidul din vas arata decent, cred ca a fost tousi schimbat macar acum 5 ani :)

Cu uleiul de servo am ceva emotii, nu prea am vazut un loc accesibil de unde sa desfac vreo conducta sa il las sa curga.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 19:48 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
pui de drac Quote:
Cu uleiul de servo am ceva emotii, nu prea am vazut un loc accesibil de unde sa desfac vreo conducta sa il las sa curga.
De la spirala, in dreapta.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 22:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
arcurile novitec erau aprox - 4,5 cm si normal ca imi era frica :D

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 17 Feb 2018, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Cred ca eu reglasem B14-le chiar putin mai jos. Cu jantele de 17 incapea 1 deget intre roata si aripa. Te inteleg, e putin cam riscant si neplacut in acelasi timp.
In alta dezordine de idei, termostatul de dacie e aproape inutil. Am mai facut cca 70 de km azi prin oras, nici vorba sa se apropie de 90. Cred ca il voi schimba cu altul de producator serios.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 00:07 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Update dupa aproape 10 zile de plimbat prin oras:

In mod obsesiv urmaresc suspensia. Foarte confortabila, nimic de reprosat, la denivelari mai mari devine o idee mai rigida. Multumesc Eibach. Ruliul este prezent insa incomparabil cu arcurile originale, sub 50% si nici complet inexistent cum era cu reglabila. Cauciucurile de iarna 205/55/16 nici ele nu ajuta foarte mult. Au talon ranforsat, dar profil cu multa carne, aproape noi, la un slalom scurt pe sosea ca si atunci cand ocolesti o groapa aparuta prin surprindere,sau ocolesti printre 2-3 jaloane la cca 50-60 km/h, spatele are o latenta de "asezare" inapoi pe trasa.

Am montat jantele de vara cu 215/45/17 pentru o zi si am facut cca 30 de km de proba prin oras (cu scopul de a merge la RAR sa omologhez jantele). Nu era deloc zapada, doar ceva zeama pe jos. E drept, gumele fiind de vara erau plastic/ebonita/textolit/ce mai vreti voi. Ca si duritate, suspensia s-a "intarit" putin, nu prea deranjant dar simtitor. Diferenta notabila insa a fost la eventualele drumuri cu multe denivelari, treceri de linii de tramvai, ceva gropi. Socul resimtit in caroserie s-a simtit mult mai tare decat cu gumele de iarna de 16. E drept, o proba concludenta ar fi fost tot cu cauciucuri de iarna pe 17. Probabil ar fi fost ceva mai moale socul.

Surpriza a venit insa la aceeasi proba de "slalom" de mai sus. Ruliul de pe spate a disparut instant de parca masina ar fi fost 4x4 si cu alta suspensie. A fost impresionant de-a dreptul. Probabil gumele de iarna se intind prea mult din profil si gliseaza pe sosea. Diferenta e si in ET-ul jantelor, 41 pe 16 vs 35 la cele de 17.

In urma acestor probe am luat decizia sa raman pe 16 si pentru vara, tot talon ranforsat, tot 205/55/16. Socurile simtite in suspensie ar trebui sa fie cam la fel iar ruliul cu gume de vara cu profil bun ar trebui sa scada, undeva intre ce e acum si gumele de vara de 17.
Jantele de 17 de GTA le voi reconditiona in timp si cu rabdare si le voi folosi mai rar. Deci caut teledial-uri :lol:

In paralel, cu miile de multumiri si plecaciunile de rigoare, au ajuns barele antiruliu de pe GTA-ul lui George in posesia mea. Le voi folosi in combinatie cu rotile de 16 si cred ca va fi pentru mine mai mult decat o suspensie si o tinuta de drum optima. Singurul lucru care mai am de facut la acest capitol este sa reglez unghiurile si candva in viitor sa schimb amortizoarele cand cele actuale vor scadea in eficienta.

Am reusit sa pun mana pe diagnoza in sfarsit, am urmarit comportamentul temperaturii cu termostatul de dacie.
In primul rand, ceasul este evident decalat cu realitatea, linia dintre 50 si 90 corespunde temperaturii de cca 80 de grade, linia de 50 corespunde de fapt cu cca 62 de grade ale motorului. Linia de 90 e de fapt 95-97 iar la 2 mm dupa 90 ajungem la 102-105 cand porneste ventilatorul.

De urcat urca repede pana in 50-60 de grade insa de-aici incolo e un chin. Stand pe loc nu urca nici s-o bati mai sus de cca 84 de grade decat daca o turezi 5 minute la 3000 de ture si ajunge la punctul de pornire a electroventilatorului.

Termostatul de dacie sta inchis pana la 90 de grade pe diagnoza (desi pe el e stantat 88) si in momentul ala, cu un comportament de scaun diareic , pocneste complet si lasa apa rece sa intre.. si intra pana la cca 70 de grade in 2 secunde. Nu se inchide la loc nici macar putin, motorul avand nevoie de cca 2-3 minute bune pana urca la 82-84 de grade.

Ulterior tot nu urca spre 90 decat daca o tin turata. Asta pe loc.

In mers, am incercat sa fac o medie cu graficul logat pe diagnoza, undeva la cca 84 de grade, insa cu fluctuatii mari, intre 78 si 87, mers lejer prin oras seara la ora 11, trafic usor, viteza de cca 40 la ora si turatii pana in 3000. Orice frana de motor scadea in 2 secunde temperatura, orice accelerare ridica temperatura. Oricat as fi mers de accelerat la 3000 de ture constant la deal, nu a urcat apa vreodata peste 87, din momentul in care am luat piciorul de pe pedala a inceput sa scada.

Concluzia, termostatul cumparat e un gunoi (calorstat/vernet in cutie portocali cu ceva verde/albastru de 20 de ron). Chiar si dupa ce am mers accelerat o portiune de deal si apoi am oprit la semafor, stat la semafor, nici vorba sa urce mai sus, din contra, scadea.

De mentionat ca asta vara/toamna motorul se incalzea destul repede si acul statea pe 90, urca singur si la relanti in 1-2 minute peste si pornea venitlatorul, scadea temperatura putin sub 90 (cca 1 mm sub linie) apoi in 2 minute iar urca si iar pornea ventilatorul. In traducere pe diagnoza, era un tangaj intre 92 de grade si 105. Asta doar pe loc. In trafic nici vorba de racire in mers si asa mai departe, acul statea lipit pe 90.

Voi cumpara un termostat de dacie de un producator consacrat, e cca 50 de lei. Poate eventual oi gasi si unul calibrat ceva mai sus decat acesta. In caz ca nici asa nu va face frumos, schimbam termostatul original cu unul bun.

In rest.. sper sa schimb in weekend-ul asta bujiile,stergatoarele si inca vreo cateva nimicuri nedemne de mentionat. Masina se comporta foarte bine, nimic de reprosat, se simte necesitatea reglajului de unghiuri si de faruri care le voi face in cel mai scurt timp. Am deblocat deja contrapiulitele de la capetele de bara sa nu comenteze cei de la unghiuri.

P.S. : am remarcat ca in mod aleatoriu, de oricate ori aprind farurile, la un moment dat se aprinde automat singura si ceata pe spate. Stiti de vreun defect de serie care se manifesta in felul asta?

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 00:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Testul asta cu temperatura l-ai facut si pe gerurile astea. Daca el acuma, in conditiile actuale sta undeva pe la linia dintre 50 si 90, si dupa cum ai scris, pe la 84 de grade, as spune ca e bine. Din punctul meu de vedere, il schimbi degeaba cu altul mai "da firma". E normal sa scada temperatura rapid la ce e afara. Asteapta vremea putin mai calda si vezi atuncea. La vara s-ar putea sa-ti convina racirea buna. :D

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 02:31 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Sorry Tomi dar nu pot fi de acord. Termostatul prin definitia sa trebuie sa mentina temperatura constanta. Sa-i acordam un histerezis de 4 grade cu larghete in jurul celor 88 la cat trebuia sa fie etalonat dar indiferent de conditii. -10 grade afara nu consider o temperatura extrema, si chiar si asa, unde e constanta in exploatare? Daca ajung sa pun carton in fata radiatorului ce rost mai are termostatul? Daca e atat de frig afara n-are decat sa stea inchis tot timpul si sa tina apa din motor constanta. La -20 de grade ce o sa faca? O sa imi tina apa intre 45 si 58 de grade? El trebuie sa imi tina apa cat mai constant aproape de temperatura la care e etalonat nicidecum sa oscileze intre 10 grade diferenta. In plus ar trebui pe loc sa porneasca ventilatorul din cand in cand, sa zicem o data la 3 minute cand sunt 0 grade afara si o data la 10 minute cand sunt -15 grade afara, dar motorul trebuie sa ajunga la temperatura respectiva. Am lasat si motorul o ora pornit pe loc si nu a plecat elv-ul niciodata. E anormal. In plus, 84 de grade chiar sa fie constant e prea putin ca temperatura. 90+ ar fi ideal. Revin cu impresii dupa inlocuire si probe.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 03:17 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
sa ma bag si eu :D

nu prea am experienta cu benzinarele dar pot spune de jtd.
la temperaturi scazute,sa zicem -10 grade,temperatura motorului 90 grade,clima pornita la 24 de grade si opresc la semafor,temperatura motorului coboara la 70.daca opresc clima pana la urmatorul semafor apa ajunge iar la 90 si acolo ramane atat timp cat este oprita clima.
sincer,nu imi aduc aminte sa fi pornit vreodata ventilatorul cu motorul la relanti,chiar de avea 90 de grade.poate la la o temperatura exterioara de +30.
parerea mea este ca termostatul de dacie este o solutie temporara.eu unul nu as pune asa ceva,mai ales pe un ts.nu am avut dacie ci olcit care avea racirea pe aer....dar imi aduc aminte cum se plangeau cei cu dacia ca au "fiert" motoarele din cauza termostatului care se bloca pe inchis.poate pana acum au remediat si se blocheaza pe deschis,dar si asa....

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 03:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Fie cu unul de Dacie sau de Alfa, 90 fix n-o sa stea nici unul. La temperaturi negative de ger cel puțin, o sa tot fie fluctuații pentru ca e mereu răcit bine radiatorul, mai ales in mers.
@bluecar Folosesc pe Alfa mea cu mare succes, de Dacie. A trecut si testul de anduranță. Parca prin 2014-15 l-am pus. Cele de Alfa fiind proaste tare si prea scumpe pentru ce fac. Doua erau să-mi fiarbă motorul. Am scris pe forum la "temperatura apei la 156" daca îmi aduc aminte. Nu e prima mașină la care se folosește soluția asta. E normal sa scadă spre 70-80 când dai drumul la antigel/caldura (nu AC, ca ala nu porneste sub 5 grade) sa circule prin radiatorul de încălzire din interior.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 04:19 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Bluecar, frate oltcitar, fost coleg de suferinta cu incalzirea grea a olteanului. :wave: Fusei si eu aprig proprietar si iubitor de acest automobil. :wink: Probabil de aici a inceput atractia mea pentru masini rau privite si provocatoare in mentenanta si reparatii.

Termostat blocat pe inchis, exclud, sunt mereu cu ochii pe bord, simt elv-ul cand intra, il aud, il contorizez. Nici o sansa sa fierb motorul. Despre mituri si legende urbane sunt satul. Am avut prin mana nenumarate motoare de dacie si niciodata,niciodata n-am avut probleme de acest tip. Genul asta de povesti sunt din folclor la fel cum tot tineretul actual adauga cai putere in plus cu fiecare sticker, filtru de aer luat din targ si toba sport adaugata. Traim in Romania, sa nu uitam. N-a remediat nimeni problema termostatelor de dacie care s-au blocat pe inchis, nu era un defect de serie, erau doar piese proaste si motoare prost intretinute.

Temporar sau nu, termostatul de dacie e tot un termostat. Indeplineste aceeasi functie. La fel de bine orice termostat de pe orice masina se poate bloca pe inchis sau deschis la un moment dat la un numar de km si un numar de masini, vorbim de o statistica aici :) Ca nu este o solutie eleganta, purista, etc, pana la vara isi va indeplini rolul cu desavarsire.Nu am pretentia ca sunt la fel de catolic precum papa :lol: E clar,nu e aceeasi mancare de peste. Radiatorul de la dacie are alte dimensiuni, alt transfer termic, termostatul e la 15 cm de radiator, in plus montat in pompa. La alfa e in capatul celalalt de motor, si are cev amai multi cm pana la radiator, iar radiatorul are in mod clar un randament mult mai bun. E posibil ca pentru acelasi termostat etalonat la 88 de grade de alfa sa trebuiasca un termostat de dacie etalonat la 95 de grade ca sa avem acelasi comportament cu originalul. Acest lucru nu il putem sti decat prin tatonari succesive. Si cum termostat de dacie mai sus de 89 de grade n-am gasit, sa-i fie tarana usoara, dar macar la 89 de grade sa mi-o tina constant.

Problema este alta, modul sau de functionare efectiv.
Ideea pe care o subliniez si poate le-o fi si altora de folos e ca al meu nu-si indeplineste rolul de termostat, sau mai precis, daca face asta, o face foarte foarte greoi. Sunt 100% sigur ca daca as mai fi iesit si la drum lung sa merg vreo 20 de km in linie dreapta constant cu 60 de km/h apa ar fi scazut si mai mult si s-ar fi stabilizat undeva in jurul a 65-70 de grade pe diagnoza. Daca vreti, fac si proba asta:) Cumva gunoiul asta care l-am montat se deschide ca o pocnitoare de tot la 90 de grade pe diagnoza si uita sa se mai inchida. Isi aduce aminte cand deja apa e pe la vreo 70 de grade si se inchide greoi. Asta e singura explicatie. Ulterior, in mers, cand e si normal ca temperatura apei sa fluctueze in functie de regimul de sarcina al motorului, termostatul nu tine pasul, de-aici si aberatiile de temperatura. Daca ar fi functionat corect ar fi trebuit sa-mi tina +/- 2 grade in jurul valorii de 88 la cat e etalonat. N-are insa nici o legatura cu realitatea. Imi tine motorul la 70 de grade si 15 minute in mers daca nu-l accelerez peste 2000. Pai cum? In astea 15 minute nu ar trebui sa fie inchis si circuitul apei din motor sa fie incalzit chiar si la relanti in continuare prin caldura generata de ardere? Ce dumnezeu, blocul de la alfa se raceste in atmosfera de 2 ori mai bine ca alt bloc motor? Sa fim seriosi, o fi avand aripioare de racire pe baia de aluminiu, dar nici chiar asa.

Prin comparatie, am pornit si alfa si audi-ul in paralel (un a4 din '98, tot benzina) si le-am tinut o ora pornite cat le-am dezapezit pe amandoua in parcare si am asteptat sa se mai incarce putin bateria la audi ca nu era pornit de vreo saptamana. Audi a ajuns mai repede la 90 de grade (cca 15-20 min) si a ramas fix acolo, a pornit ventilatorul de 2 ori intr-o ora in timp ce alfa n-a ajuns niciodata la 90 de grade, nici pe ceas nici pe diagnoza.

Revin cu feedback dupa ce il inlocuiesc. Singurul avantaj de pana acum e ca apa ajunge la 60 de grade mult mai repede decat inainte, cam de 2 ori mai repede, dar atat. Ceasul de temperatura de pe 156 e adevarat ca nu calculeaza medii si nu tine acul cat de cat constant, indica exact ce citeste la momentul respectiv (cu o oarecare latenta). Imi aduce aminte de indicatorul de benzina de la dacie care oscila plin-gol dupa cum sarea benzina prin rezervor la denivelari si curbe, cu tot cu antivalul din interior.
@ Tomi, caldura era deschisa pe cea mai mica treapta de abia auzeam ventilatorul :)

O sa fie bine, si la vara cald!

L.E.: Si acum fun fact la capitolul racire: Dupa un swap de motor si ceva anexe la masina lui taica-meu, a fost necesara repozitionarea senzorului de temperatura din pozitia 1 cm distanta de chiulasa unde batea apa calda direct in el fiind montat intr-o flansa, la cca 10 cm de locul original de chiulasa pe acelasi furtun intre ea si radiator si alta flansa cu alta forma, senzorul fiind montat prin confectionarea unui T pe furtun. Distanta ramasa pana la radiator cca 40 de cm. Efectul aparut? Temperatura indicata in bord a scazut de la 90 de grade fix, la 60-65 de grade, vara, in mers. In stationare, in maxim 3 secunde urca inapoi la 90 de grade. Dupa verificarea pe diagnoza cu montarea unui alt senzor original intr-o gaura din chiulasa care exista din fabrica (de rezerva pentru alt model de masina pe care a fost pus acel motor), am constatat ca de fapt, vantul batea prin radiator si racea apa din furtun in dreptul senzorului mutat initial cu cativa cm dar acum expus curentului de aer. In zadar s-a chinuit taica-meu sa puna cartoane, sa izoleze furtunul cu burete si alte apucaturi nebune, pe timp de vara torida situatia era aceeasi. A fost anulat si am preluat semnalul de la celalalt senzor. Rezultatul a fost ca acum acul sta putin peste 90 de grade incat locatia noului senzor e ceva mai fierbinte.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 06:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
@tomi_alfa,probabil ar fi trebuit sa pun ghilimele la clima.

@pui de drac,a fost o parere personala.nu ma pricep atat de bine la mecanica....cand au fost probleme cu termostatul l-am inlocuit cu unul de calitate.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 09:58 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Sa-mi arati si mie termostatul ala care tine temperatura in regimul plus minus 2 grade.
Ca fapt divers atunci cind acul de temperatura sta vertical poate sa fie o plaja de 10 grade in care el sa nu-si schimbe pozitia adica sta in aceiasi pozitie si la 85 grade cit si la 95 grade.
Probabil ca Audi-ul are rezistente de incalzire a antigelului si de aceea temperatura s-a ridicat mai repede.
Apoi depinde si de pozitia pe termostatului de Dacie fata de senzorul de temperatura motor.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 01 Mar 2018, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
Mai este de luat in calcul si materialul din care este facut blocul motor. TS-ul este din fonta. La mine la Volvo, blocul motor este din aluminu si se incalzeste foarte repede.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 03 Mar 2018, 22:04 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Nu mai comentez, ma abtin. Sa mergem mai departe zic:
Schimbat bujii cu NGK Iridium. Una din cele mici s-a rupt la strangere, mai precis s-a rupt imediat ce am pus cheia pe ea si am dat sa strang 2 grade dupa ce am apropiat-o cu mana si s-a asezat saiba de etansare pe scaunul din chiulasa. A pocnit efectiv ca o scobitoare. ma rog, am pus una veche la loc. Motorul mergea ceva mai rotund,mai fin, insa tot mai scuipa rateuri random, insa mult mult mai fine si se auzeau doar cu multa atentie in filtrul de aer. Inainte se auzeau tare si in zona clapetei. Comandat bujie, schimbat azi, rateurile au disparut, zero stress. Motorul pare sa se simta usor mai bine, se accelereaza doar o idee mai bine (poate o fi si Placebo) insa in mod clar trebuiau schimbate fara nici o indoiala.

Schimbat termostatul cu un Gates. Cand am dat sa-l scot pe cel de la Calorstat/Vernet din furtun am observat ca daca strangeam furtunul in mana, apa trecea prin termostat, prin urmare, nu inchidea bine. Un gunoi.
Alta viata, de incalzit se incalzeste la fel de repede ca si cu celalalt, insa nu mai are acele oscilatii fantastice de temperatura in mers. De parca era legat la clapeta de acceleratie si imi spunea cat de mult e apasata sau cat de mult nu. Momentan am urmarit doar pe ceas, o sa-i bag si mufa-n ea sa urmaresc pe grade:

Acul sta pe linia dintre 50 si 90. Daca urc dealul si merg turat, agitat, sportiv, urca 1 mm peste linie. Daca o las mai moale pana in 2000 de rpm mosnegeste asa la 100-120 la ora sta cel mult 1 mm sub linie. Incomparabil mai stabil indiferent de treapta de ventilatie, cu temperatura setata la maxim. N-am apucat sa merg prin oras prea mult, am avut drumuri in afara azi cca 40 de km. Suficient cat sa-mi fac o impresie. N-am avut timp sa o urmaresc pe loc in parcare.
Revin cu impresii dupa mai multe probe.

Cel mai bucuros insa sunt ca am schimbat stergatoarele fata. 2x550mm cu o mica reasezare a bratului de la pasager. In sfarsit vad bine. Urmeaza saptamana viitoare si stergatorul spate ca e praf. Am schimbat si filtrul de polen, toate bune si frumoase acolo.

N-am reusit sa inteleg de ce mi se aprinde si ceata spate cand aprind farurile automat si aleatoriu.

Pe curand!

P.S.: Ca sa nu ma plictisesc, dupa ce am schimbat bujia astazi am scos masina afara din garaj, am lasat-o vreo 3 ore cat am avut treaba si apoi am plecat. La a doua pornire mi s-a aprins martorul de airbag :lol: :lol: Cred ca incepe sa-i placa sa-i bag mufa-n ea.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 05 Mar 2018, 04:03 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Dupa o dup-amiaza de rateuri mici si fine si inca una fara rateuri dupa schimbarea bujiei ramase, astazi au reaparut. la fel de puternice ca inainte de a schimba toate bujiile. Interesant.. Ceva e curios. Un alt defect permanent (o bobina, o fisa) ar fi trebuit sa ramana constanta. Cred ca am niste spiridusi prin aprindere.

Am facut cca 50 de km prin oras si pe langa astazi, cca 0-1 grad afara, in continuare stabil termostatul, urca progresiv, sta la 1 mm peste linia dintre 50 si 90 in trafic si fix pe linie cand merg cu viteza mare la drum lung. Am ramas sa mananc 2 felii de pizza in masina inainte sa opresc motorul (n-am urmarit exact cate minute au trecut) si intre timp acul a urcat peste 90, a intrat ELV-ul si apoi a scazut, ramas cu 1 mm sub 90. Cred ca termostatul asta isi face treaba. Poate cu cateva grade decalat fata de 88 la cat e cel de alfa, dar in orice caz, e ok.

Tre sa pun diagnoza, sa vad ce-i cu airbag-ul si temperatura la apa dpdv grade. Eram bucuros ca am scapat de aprindere. Se pare ca o iau de la capat. Sper totusi sa gasesc defectul doar la un singur cilindru si nu random sa pot sa ma apuc de swap-uri intre bobine si fise. In orice caz, bujiile is fac treaba, se simte la pornire ca o ia mult mai rapid. Parca a devenit si o idee mai vioaie masina. Drept rasplata i-am facut o baie consistenta, am curatat-o de sare si noroiul de pe exterior cat si pe dedesubt.

Urmaresc suspensia in continuare cu atentie... se simt amortizoarele pe fata o idee cam moi, pe spate nu pot sa urmaresc bine dar voi face o tura cu 3 oameni grei in spate pe diferite tipuri de asfalt si denivelari/valuri. Incep sa cred ca amortizoarele pe fata originale si noi nu ar fi suficiente, ma bate gandul la B6 pe viitor.

Va multumesc pentru atentia acordata, din pacate timpul alocat emisiunii noastre se apropie de sfarsit, nu uitati sa deschideti televizorul maine, la aceeasi ora, pe acelasi program.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 05 Mar 2018, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
Verifica/ curata/ greseaza mufele de pe circuitul electric pana la bobine. Deasemenea vezi in ce stare sunt bobinele si mansoanele care coboara in chiuloasa.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 05 Mar 2018, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Le-am verificat cand le-am dat jos, de 3 ori pana acum, o data cu distributia si de 2 ori cu bujiile. Le mai verific inca o data, nu-i bai. Momentan sa intru sa-i sterg erorile vechi si sa vad care-s alea noi care apar, poate se stabilizeaza pe un singur cilindru, ma apuc de schimbat intre ele, etc.

_________________
Forumist tacut


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited