Recomandarea mea este sa se monteze o instalatie noua de la inceput ,sa nu mai existe posibilitatea respingerii omologarii instaltiei GPL , asta in caz de aveti o instaltie gpl montata afara sau in tara , nu este trecuta in carte si nu detineti certificatul de conformitate eliberat de service-ul care a montat instaltia . (Aici depinde si de sucursale , pe la noi sunt mai ciufuti , multi au zis sa ma duc prin judetele limitrofe unde este mai lejer ,probabil aici daca au multe masini sunt mai stresati sau sătui)
In principu cei de la RAR acepta in cazul masinilor care nu au trecuta instalatia GPL in carte doar 2 variante :
1. Instaltie NOUA , cu declaratie de conformitate care sa cuprinda majoritatea componentelor instaltiei GPL
2. Instaltie FOLOSITA ,care este luata dupa alta masina , dar montata intr-un service autorizat pentru acel tip de instaltie , acestia ofera o declaratie de conformitate de transfer instaltie,prin care scriu ca piesle instaltiei GPL care au fost montate pe actuala masina au echipat anterior o alta masina (marca , model, serie sasiu ,Kilowaţi ,numar inmatriculare auto)
In caz de autoturismul are instalatie GPL trecuta in carte si se inlocuieste : butelia gpl ,reductorul cu alt model si calculatorul instaltie cu alt model atunci trebuie :
1. In cazul buteliei , delcaratie de conformitate completata in zona de sus , butelie : marca , model : , amplasare : toroidal interior/exterior ,cilindric , numar omologare ,dupa care mers la RAR
2. In cazul inlocuirii reductorului (plamanului) sau a calculatorului de gaz cu alt model decat cel original , trebuie mers la RAR cu declaratia de conformitate completata de serviceul autorizat in zona reductor/ecu gpl ,unitate comanda sau altfel. In rest se pot inlocui injectoare si alte piese ale instalatie fara sa se mai treaca pe la RAR.
In cazul meu situatia a decurs in felul urmator :
1. Cumparat masina inmatriculata Bulgaria , in cartea de Bulgaria era trecut benzina/gaz , cu acte doar pentru butelia de gaz.
2. Expirat butelie , inlocuit cu alta noua la jumatatea lui 2017 , am zis sa fiu corect, aici putea sa se zica , bai gogule daca nu ai acte pentru piesele din fata ale instaltiei degeaba inlocuiesti butelia, ca RAR-ul nu o sa iti omologheze gazul in caz de vrei sa o inmatriculezi.
3. In 2017 daca sa dat drumul la inmatriculari , am zis sa o inmatriculez pe Romania prin toamna , aici a aparut prima problema care ma lungit 3 luni pana a iesit cartea masinii ,si anume ca nu aveam actele de montaj originale ale instaltie , si in tara nu aveam vre-un reprezentant care putea oferi declaratie de conformitate pentru ECU GPL , deci intr-un final am asteptat 3 luni degeaba , facand RAR-ul inca o data (200 lei) fara se se poata rezolva ceva
4. Am demontat instalatia de GPL , inclusiv butelia ca sa imi dea cartea doar pe benzina , sa scap de ei ca ma saturasem sa ma plimb din 2 in 2 zile pe la ei .
5. in 2018 sa ivit ocazia sa cumpar un kit de fata care venea cu tot cu declaratie de conformitate , pretul de nou era 3300 lei cu tot cu butelie , eu l-am luat cu 350 lei fara butelie pentru ca o aveam .
6. Intr-un final am reusit sa obtin aceea declaratie de conformitate ,pentru kitul de fata cumparat in 2018 , dar din cauza ca respectivul care a completat acea declaratie nu stia foarte bine legislatia in domeniu nu a trecut nimic la butelie .
7. Atat ia trebuit inginerului de la RAR sa vada doua cerificate de conformitate , unul cu butelia cumparata de noua de mine si unul cu kitul de fata , ca sa aprins deodata nici nu ma lasa sa-i explic povestea caprioarei , mi-a zis ca trebuie doar o singura declaratie de conformitate care sa cuprinda toate piesele instaltiei gpl , daca respectivul care a montat-o stia mai bine cum sta treaba la RAR ,trebuia sa treaca si butelia in declaratia de conformitate ,nu sa se ia dupa mine ca am declaratie separata pentru butelie .
8. Intr-un final incercarea de omologare a instaltiei sa dovedit un fiasco total
Oricum nu vreau sa mai am de aface cu persoana care a montat kitul de fata, pentru ca in cele 30 zile in care am avut treaba cu el , in tot acest timp sa dovedit de o neseriozitate foarte mare.
In general , atunci cand te calicesti la unele lucruri ajungi sa dai mai mult intr-un final , asa si cu instaltia gpl folosita , in cazul meu am ajuns sa dau in total 2350 lei pe butelie , diferite piese si ultimul kit fata , din acesti bani am recuperat aproximativ 500 lei din vechiul kit fata .
O sa fac niste calcule si daca tin masina in continuare , o sa pun un kit fata nou, la firma care a montat butelia si acestia sa treaca inclusiv butelia in acel certificat de conformitate , dupa care o sa vand actualul kit de fata , se gasesc persoane pe OLX care au acelasi tip de instaltie si au nevoie de piese de rezerva .
Ca o concluzie : Trebuie sa aveti DOAR O SINGURA DECLARATIE DE CONFORMITATE care sa cuprinda : butelia si restul pieselor.
|