It is currently 23 Nov 2024, 18:05

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 31 Jan 2018, 12:25 
Offline

Joined: 19 Nov 2015, 23:21
Posts: 46
Car: Alfa Romeo 156
Salutare, am ajuns intr-o situatie de-a rasu plansu. Am coborat dimineata sa descui masina din cheie si cand am invartit spre dreapta, cum era putin inghetata, am auzit un poc si atat a fost. Cand rasucesc spre dreapta se invarte butucu la maxim in dreapta dar fara sa descuie portiera, pe partea pasagerului cheia imi intra pana la jumatate in butuc si nu pot de aici( asa e de cand am cumparat-o in 2015 ) si deschidere centralizata din cheie nu mai functioneaza (mergea totul ok, i-am schimbat bateriile si nu se mai aprinde indicatorul LED, am incercat cu 2 seturi de baterii aceasi problema). Intrebarea mea e ce fac intr-o situatie de genu? Am fost la Cora in Cluj sa copiez telecomanda sa ma folosesc de deschiderea centralizata si tip de acolo mi-as spus ca nu e posibil la modelul asta decat la reprezentanta si m-a sfatuit sa ma duc sa repar cheia direct. Am cautat anunturi pe net si am gasit vreo 2 de pe OLX si unu in Iulius mall care cica repara din astea. Daca nu se poate repara cheia ( sau costa usturator de mult la reprezentanta ) ce sa fac, ii sparg geamu cumpar alt set de butuci pentru portiere?
Va atasez un link pe youtube exact cum se comporta cheia. Multumesc anticipat
https://www.youtube.com/watch?v=bap_I2Z ... e=youtu.be


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 12:29 
Offline

Joined: 19 Nov 2015, 23:21
Posts: 46
Car: Alfa Romeo 156
Am uitat sa mentionzez ca dupa achizitie cheie de rezerva n-am primit. Aparent tipa a pierdut cheia sau s-a facut ca nu stie ce-i cu ea


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 12:44 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Sunt persoane care se ocupa cu deschiderea masinilor.Eu am vazt la un astra j care s-a incuiat singura cu motorul pornit, a venit cineva (luat dupa internet) cu o pernuta gonflabila a fortat usile cativa mm apoi a bagat o tija si a deschis usa, cost 150 lei in 30 de sec.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 16:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
daca vrei DYI, atunci ai doua variante (fara sa spargi geamuri):
1. scoti trim-ul geamului si cu un umeras/sarma gadili pe acolo pana deschizi portiera
2. introduci un levier invelit intr-o carpa intre postiera si stalp (preferabil in coltul de sus), apoi cu o sarma mai lunga si mai dura, careia ii faci un carlig in capat, deschizi portiera.

Extra optiune:
Daca ai butuc in spatele siglei portbagajului atunci poti intra pe acolo, scoti/tragi/rupi panelul pt ski-uri si cu o sarma deschizi portiera spate.

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cred ca acel poc pe care l-ai auzit e tija care a sarit de pe butuc, cea care deschide portiera de fapt. Geamul de la sofer se schimba destul de usor daca e nevoie sa-l spargi.

La ce a spus spinner, trimm-ul geamului nu-l poti scoate pentru ca e bagat sub suportul de la oglinda, iar capatul de deasupra manerului portierei are o clama de siguranta prin impingere. Daca o rupi, l-ai stricat si va sta in sus ca o coada de ratoi.
Incearca varianta cu portbagajul intai, si impinge cu tot cu cotiera (presupunand ca ai cotiera), nu trage, apoi spargerea geamului. In locul tau as evita fortarea portierelor pentru ca exista riscul de indoire si apoi nici geamul nu va mai urca/cobori corect, plus zgomot de vant si nealiniere a portierei.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 16:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
@tomi: portierele sunt destul de rezistente, oricum distanta necesara este sub 1cm, doar cat sa treaca sarma si sa o poti manevra.
Trimul cred ca il poti scoate intr-o relativa siguranta, ridicand de la jumatatea geamului spre maner.

Oricum, manevrele astea e bine sa le faci doar in caz de forta majora, altfel e bine sa chemi un specialist.

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Crede-ma, sunt f bine prinse. Nu ai cum sa le ridici de la mijloc deloc. Nu sunt din cauciuc complet, ci au intaritura de fier. Daca il indoi, indoit ramane. Ca sa faci asta strici si vopseaua si tabla si trimm-ul. Sa le misti cat de putin, se incepe de sub suportul oglinzii, care evident, nu-l desfaci decat din interior. Am desfacut la ele si stiu cum functioneaza. :D ( Ca fapt divers, la SW e si mai si la portierele din spate, pentru ca are un surubel ascuns si daca ala e ruginit, plangi in fata ei. In plus, manerul e bagat cumva in chederul de acolo si risti sa-l rupi la demontare. Si manerul la SW e un chin sa-l dai jos. )

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 20:24 
Offline

Joined: 19 Nov 2015, 23:21
Posts: 46
Car: Alfa Romeo 156
Update: Am fost la cineva sa-mi repare deschiderea din cheie, a lipit ceva pe circuit a zis ca nu se poate am plecat asa si observ ca acum merge telecomanda ( Se aprinde ledul cand apas pe butoane ) doar ca butonul de portiere imi deschide portbagajul si celalalt nu face nimic. Situatia cu deschisu s-a rezolvat cumva. Acum ramane sa vad cum fac cu butucele daca se pot repara sau sa le schimb cu totu si sa raman cu alta cheie pentru deschidere manuala si asta pentru contact. Va multumesc pentru raspunsuri, apreciez enorm ajutorul vostru.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2018, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 14 Dec 2013, 23:14
Posts: 43
Car: alfa 156 1.9 jtd 16v
Location: Cluj
salut, vezi ca sunt meseriasi care iti pot modifica butucii noi sa se deschida cu cheia ta sa nu mai porti doua chei, succes.


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2018, 12:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
daca imi aduc bine aminte un set de butuci + contact + chei (fara cip) era aprox 400-500 lei prin parcurile de dezmembrari.
Nu cred ca are sens reparatia.

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited