It is currently 31 Jan 2025, 09:53

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 18 Jan 2018, 02:28 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
Salut!
Conduc o alfa 156 1.9 jtd 2003 facelift 85kw, cumparata de mine in august 2008.
De 10 ierni am aceeasi problema, dimineata pe la 07.00 cant trebuie sa plec la servici, daca termometrul indica grade cu minus, masina nu mai pleaca la prima cheie sau nu mai pleaca deloc.
Pe la -5 grade porneste cam la a3a cheie, dar de la -8 incolo invarte pana moare bateria sau cu noroc porneste dupa muuulte chei.
Pina acum am schimbat 3 baterii(ultima acum o saptamana exide carbon boost 750ah) , bujiile toate prin 2014 cred(champion) si verificat releul de la bujii care cica ar fi ok.
Va rog nu imi spuneti cum sa invart cheia, cat sa astept, daca motorina e aditivata sau daca rezervorul e plin etc. Tot ce a tinut de mine am facut.
In galati numai nepriceputi, electricieni buni nici nu exista. Cand aud astia de alfa romeo se fac ca au treaba.. cu bani in buzunar nu pot sa imi repar masina! Mecanicul ma trimite la electrician si invers!
La tester de baterie, electromotorul si alternatorul au iesit ok.
Daca nu reusesc sa o "repar" cred ca inchei acest capitol si o vand, cu toate ca imi e draga si simt ca m-ar mai duce inca 10 ani.
M-am saturat in ian si feb sa o trag pe dreapta si sa merg la autobuz.
Atasez link catre video :
https://youtu.be/VA0lwSP_9IY
https://youtu.be/o03K7Hk8iQM
Ajutor!


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 03:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Test de compresie i-ai facut ?

Pe 147 am acelasi motor si porneste la -20 fara probleme mari.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 03:12 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Poate te ajuta https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic ... u+porneste
Totusi, din cate stiu, MCSF trebuia sa se stinga dupa punerea contactului :scratch: . Pe diagnoza nu da nici o eroare?
Daca tii pedala de acceleratie putin apasata, porneste mai rapid? Imi pare o chestie de alimentare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 11:40 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
Am fost dimineata asta la reprezentanta autoparma. Niste nepregatiti, neprofesionisti etc. Am explicat tot unui domn care m-a intampinat la intrare si raspunsul lui a fost ca nu vede cum ar putea sa ma ajute.. bujiile nu crede ca ar trebui verificate intrucat le-am mai schimbat si tot degeaba, legat de tester a tot ezitat cum ca nu vede legatura cu pornirea.. ba ca softul lor nu e actualizat sau ceva de genul.
Am trecut pe la alte 3 serviceuri care la fel nu au soft bun pentru tester alfa romeo.
Am sa mai sun in cursul zilei.
Nu am facut testul compresiei.
Eu nu ma pricep la mecanica, caut doar un mecanic/electrician bun sa imi rezolve problema. Toti vor numai mura in gura, sa le zici tu ce sa schimbe daca se poate..
Pe 31 ajung pentru o zi in bucuresti cu masina. Poate domnul bogdan tzivii sau alt coleg cu un service sa faca minuni intr-o singura zi si sa mi se dea un diagnostic clar?
Ideea e ca masina mea, odata pornita dimineata, apoi va porni bine toata ziua inclusiv in service, iar pentru a verifica eventualele reparatii va trebui sa astept o dimineata cu cel putin -4 grade.
Am sa revin cu noutati


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4330
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
In galati era comanr. Nu stiu sa-ti spun cum sa iei legatura cu el, dar poate stiu ceilalti.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 15:37 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
Comanr nu raspunde la pm de anul trecut, l-am cunoscut personal intr-un service aici in galati acum cativa ani. Nu am nr lui de telefon..
Am facut o programare la un service pentru sambata. Dar, la cat ghinion am..


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
luvin Quote:
Comanr nu raspunde la pm de anul trecut, l-am cunoscut personal intr-un service aici in galati acum cativa ani. Nu am nr lui de telefon..
Am facut o programare la un service pentru sambata. Dar, la cat ghinion am..
Mergi la service-ul unde l-ai cunoscut si intreaba pe acolo poate stie cineva despre el.
Oricum are habar cu ce se maninca decit service-urile actuale.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2018, 16:59 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
aschiuta Quote:
luvin Quote:
Comanr nu raspunde la pm de anul trecut, l-am cunoscut personal intr-un service aici in galati acum cativa ani. Nu am nr lui de telefon..
Am facut o programare la un service pentru sambata. Dar, la cat ghinion am..
Mergi la service-ul unde l-ai cunoscut si intreaba pe acolo poate stie cineva despre el.
Oricum are habar cu ce se maninca decit service-urile actuale.
Comanr(baiat deosebit), a venit si a verificat el bujiile, releul, mi-a dat asigurari ca bujiile sunt ok. mi-a zis sa imi indrept atentia catre injectoare, lucru pe care am sa il fac sambata la service.


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2018, 13:57 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
Nu am mai fost la service. Din videourile postate mi s-a spus ca gresec la invartirea cheii, astept prea mult dupa ce se stinge spirala. Intradevar in manual explica sa dai cheie imediat dupa stingerea spiralei. Acum porneste muult mai bine, dar nici nu am avut temperaturi scazute dimineata gen -8 -10 grade.
Sa vedem.. ar fi prea frumos sa fie doar asta :D
Attachment:
15166185741541914304249.jpg
15166185741541914304249.jpg [ 3.88 MiB | Viewed 3283 times ]


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2018, 14:43 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Daca ai clapeta de aer motorizata ar fi bine sa stergi clapeta si senzorul de pe ea.
Ar putea fi o cauza.
Daca actionarea clapetei este hidraulica la fel ar trebui sa te convingi ca aceasta este deschisa atunci cind intorci cheia in contact dar nu ai pornit inca motorul.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2018, 13:01 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
am facut testul injectoareler, cel cu eprubetele si a iesit perfect. nici o problema acolo
in sfarsit am pus-o pe un tester care indica doar urmatoarele probleme :
- cod eroare P0380 - electronistul/electricianul cu testerul a zis ca releul nu functioneaza corect si trebuie schimbat, acesta fiind cauza pornirilor greoaie la temperaturi scazute pe care le intampin, dar ca intai sa verific bujiile, intrucat o bujie arsa daca am, poate strica releul nou schimabat..
- egr se deschide doar 50% - a zis ca nu e mare problema, se curata la cusre lungi cu motorul turat
- senzor temperatura termostast, nu indica intotdeauna coresct temperatura apei, asa face figuri de cand am luat-o sta mai mult pe la 50-75 grade
- pierde putina motorina 1% pe la fitrul de motorina , care intradevar e prost pus de ultimul mecanic in octombrie, furtunul de sub filtru fiind murdar de motorina.

acum am tot google-it despre P0380.. sa inteleg ca poate insemna mai mult lucruri gen releu defect, bujii arse, senzor termostat defect..?


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2018, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Circuitul de motorina trebuie sa fie etans. Daca ai pierderi de presiune la intrarea in pompa de inalta s-ar putea sa nu ai presiunea necesara pt deschiderea injectoarelor - aceasta este masurata de senzorul de presiune in rampa de alimentare cu motorina.
Ar trebui masurat ce temperatura arata senzorul de antigel dupa o noapte de stat afara.
Temperatura aratata de senzor influenteaza direct timpul de deschidere al injectoarelor.
Daca in mers arata 55 grade atunci termostatul poate da rateuri - de verificat.
Cit despre releul de bujii poti sa-l deconectezi si sa vezi daca se schimba ceva.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2018, 12:20 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
Am lasat masina in service peste noapte, iar dimineata a vazut si mecanicul,electricianul cat de greu porneste. A dat vreo 4 chei lungi la -10 grade.
El spune ca partea electrica e ok baterie, bujii, releu bujii. A scos si o conducta din filtrul de motorina sa vada daca curge bine motorina cand pun contactul si a foat ok, dar deja pornisem masina. S-au cam dat toti batuti. Am scos masina in curte la frig, maine dimineata a zis ca verifica din nou senzorul de presiune rampa motorina. Zicea ceva ca il scoate si automat masina crede ca afara sunt -40 grade si ca atunci daca porneste din prima e clar...
Oricum daca nu e nici senzorul iau masina din service si continui cu ea asa... trist sa nu poti repara asa ceva


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2018, 14:01 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Da de ce nu -50 grade ?
Nu trebuie sa scoata senzorii, trebuie numai sa puna testerul si sa vada valoarea lor inainte de pornire, in timpul pornirii si dupa ce motorul a pornit.
Poti sta acolo cu ei cind fac asta si sa faci niste poze la displayul testerului.
Daca senzorul de temperatura, de exemplu, arata 20 grade cind de fapt sint minus 5-10 grade atunci normal sa-ti porneasca greu.
Daca senzorul de presiune in rampa nu da valoarea care trebuie nu porneste motorul in veci - aici este de verificat contactele electrice la senzor si de la cablul care vine la el.

Daca nu esti atehnic total poti sa-ti cumperi o interfata si sa folosesti MES-ul sa-ti faci tu verificarile astea.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2019, 23:40 
Offline

Joined: 23 Jan 2013, 11:07
Posts: 10
Car: 156 1.9 jtd facelift
Location: galati
Am facut poza la tester cum ai sugerat.
Electricianul a vazut eroarea. A zis ca nu stie sa o remedieze. Eroarea e si inainte de pornire si dupa pornire. Nu apare in bord.
Am schimbat bujiile toate cu 4 beru(cele vechi erau bune..), doar asa ca sa fiu sigur. Baterie noua exide 450 lei. Am schimbat/probat si releul care era verificat bun, cu unul sh..(nou era 450 lei) dar degeaba.
Compresia slaba se manifesta la orice temperatura nu doar la prima pornire dimineata la grade cu minus, asa am inteles..
Fac programare luni la alt electrician auto mai destept.
Cineva imi tot sugereaza ca e motorul dus, obosit lipsa compresie si sa renunt la el. Refuz sa cred asta. Se aude rotund, frumos am 77.000 km in 10 ani... si 177.000 total.
Sa vad ce fac cu eroarea P0380, comanda incandescenta defecta. Sa inteleg ca bujiile primesc comanda si nu se incalzesc suficient ??
Va mai tin la curent..


Attachments:
Screenshot_20190112-221734.jpg
Screenshot_20190112-221734.jpg [ 844.42 KiB | Viewed 2721 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited