Valak Quote:
Sper sa nu o iei pe urmele mele cu ambreiajul, asa cum iti povesteam la Sighisoara mie mi-a cam dat sangele pe nas ambreiajul de la 147, cred ca am dat cutia jos de vreo 3 ori in doua luni, ori trepida la plecarea pe loc, ori se rupea o ureche a rulmentului de presiune, ori se declipsa rulmentul de pe placa, ori pierdea cilindrul receptor lichid (am pus Sachs si m-a tinut 7000 de km). Totul se facea la Autoitalia, dar cu piesele aduse de mine (Valeo). Am schimbat TOT si când spun TOT, chiar vreau sa spun TOT: volanta, placa, disc, rulment, cilindru receptor, furca, pompa de ambreiaj, amortizor de pulsatii si racordul flexibil din cauciuc. Italienii folosesc materiale de calitate mult mai buna decat nemtii, in cazul anumitor repere (cauciucul bucselor, otelul din anumite repere (de exemplu urechile rulmentului), cu tratamente suplimentare. Producatorii de piese after market vor folosi aceeasi reteta pentru cauciucul bucselor sau pentru otel, indiferent ca produc pentru Alfa sau VW. Pe VW totul e supradimensionat, probabil ai vazut ce dimensiuni au bucsele lor si reperele respective raman relativ calitative chiar si atunci când se face rabat la calitatea materialului. In cazul italiencelor, rabatul asta de calitate are consecinte grave. Orice posesor de VW iti va spune ca bratele Lemforder sunt excelente, pe o italianca, aceleasi brate, cu acelasi cauciuc in bucse, se vor duce dracului rapid, fiindca bucsele se vor strivi imediat sau se vor devulcaniza (vezi fulia arborelui cotit, am pus Corteco si cred ca m-a tinut 10k de km, dupa ce piesa originala cazuse la 200k). Concluzia mea, dupa toata distractia asta a fost ca nu exista nicio legatura intre calitatea pieselor originale si a celor after-market. Daca inlocuire reperelor e una facila (placute, discuri) atunci da, merita, atata dai, atata face, dar atunci când dai o gramada de bani pe manopera si mai si risti sa ramai in drum...Revenind la povestea ta cu ambreiajul, daca nu esti dispus, din motive evidente, sa iei totul original, ia macar rulmentul de presiune, fiindca daca s-a deformat putin o ureche (otelul fiind moale, netratat), la debreiere discul nu lucreaza pe toata suprafata volantei si in pasul urmator urechea aia va ceda. Si asigura-te ca tamponul central, de la cutie, e in mintile lui.
Sal Valaku
Am vorbit deja cu Bogdan sa îmi comande un kit ambreiaj de la Ducatti Corse ce include din cate stiu eu si rulment de presiune.De asemenea am comandat și furca interna din cutie.
Tot la el am făcut și ansamblul pedalei și din ce si-au dat băieții cu paraera, singura problema care ar fi este cu certitudine acel kit de ambreiaj Valeo care sa aibă ceva defect de fabrică precum și furca internă din cutie, care exact cum ai spus și tu, din cauza calității sa fi suferit ceva deformari de la uzură.
Tamponul este ok...A fost verificat aseară când au făcut pedala.
Sper ca operația ăsta sa rezolve cu tremuratul.
Puii mei de Alfa infecta. .....frumoasa dar păguboasă....
Culmea ca vibrațiile astea au apărut abea după ce am schimbat ambreiajul și nu mă așteptam să fiu chiar așa de ghinionist la un kit nou și defect