Salutare,
Am achizitionat de curand o Alfa Romeo 166 FL cu motor de 2,4 JTDM (175HP), nu pentru ca aveam neaparat nevoie de o astfel de masina sau ca mi-ar fi utila, ci pentru ca am condus una acum un an jumate si mi-a ramas la suflet. Mi-am promis ca o sa imi iau una daca voi considera ca gasesc un pret rezonabil la ea in ciuda numeroaselor amenintari din partea mecanicilor si cunoscutilor. Masina arata decent pentru varsta ei (2005), trage chiar prea bine dar are si unele probleme ca orice Alfa care se respecta. Am dus-o la mecanic sa schimb una, alta la ea si sa vad de ce imi apare semnul de engine check in bord. La partea de schimbat brate, suspensie, si alte dracovenii s-a priceput insa cand a venit vorba de codurile de eroare afisate ... s-a dat batut si m-a pus pe mine sa caut ce-i cu ele.
LOCUIESC IN CALAFAT - deci nu va asteptati sa intalnesc mecanici priceputi pentru Alfa Romeo.
Tipul de la care am luat masina a fost destul de benevol si m-a ajutat cu tot ce mai stia si el ca ar avea masina si mi-a sugerat sa schimb debitmetru.
Masina insa intoarce codurile de eroare : P1238,P0704,P0192 care dupa ceva surfing pe google am vazut ca inseamna:
P1238 - Fuel Pump Secondary Circuit Fault;
P0704 - Clutch Switch Input Circuit Malfunction;
P0192 - Low Fuel Pressure Sensor in the Fuel Rail;
Ca si sugestii gasite pana acum pe net pot enumera curatarea EGR-ului si verificarea MAF-ului. Problema este ca eu nu sunt mecanic, sunt ca o maimuta dresata... daca vad un clip pe youtube cu pasi corespunzatori sunt in stare sa ii urmez, dar cam atat. Asa ca m-am dus la dragul de mecanic sa ii explic cum sta treaba si ce-i cu erorile iar el mi-a spus sa le ignor ca nu au nici o legatura si ca probabil e doar vreun contact imperfect pe undeva.
Contact imperfect probabil ca este pentru ca tin minte ca nu mi-a mai mers faza lunga intr-o noapte dupa ce am bagat mai violent a 4-a pe motiv ca ma grabeam. Dupa ce am parcat masina incercand sa imi dau seama ce s-a intamplat si mestecam prin schimbator am observat ca daca impingeam mai in spate a 4-a aparea si faza lunga
... stiu ca suna SF dar chiar asa se intampla. I-am dat un impuls mai tare, s-a auzit un crr si de atunci faza lunga imi functioneaza fara probleme.
Masina are si remapare facuta la motor probabil, fostul proprietar mi-a spus ca acum ar avea 210 cai. Nu stiu cum, unde sau ce s-a facut mai exact. Poate cand o sa aflu mai multe detalii o sa impart si cu voi. Masina merge bine, porneste fara problema, ambreiajul e mai ciudat... tine intr-un singur punct, e cam tare si motorul cam zbiceste cand ii dai drumul dar daca te inveti cu el poate fi condusa si frumos.
Este prima Alfa pe care o detin si dupa cateva modele germane trebuie sa recunosc ca ma streseaza unele chestii la ea:
-unghiul de intoarcere foarte mic --> eu si tirul ce mai avem nevoie de o parcare intreaga;goala ca sa intoarcem
-volanul care a fost montat stramb(mecanicul mi-a spus ca o sa il pot indrepta dupa ce schimb bieletele si fac unghiul de fuga)
-CD-urile care sar la orice groapa, faptul ca nu am jack sau usb dar am caseta... in 2005...
-tot timpul se desprinde cate ceva care zornaie (noroc cu SDV-ul ca acopera)
-ambreiajul mult prea tare fata de orice alta masina --> te intreaba lumea de ce ai gamba lucrata la piciorul stang..."Hey! Esti fotbalist?" ... "NU! Conduc o Alfa"... e.t.c.
Trecand peste problemele tipice italienesti are cateva chestii care te fac sa o iubesti:
-pozitia la volan --> scaunul ala pare sa te imbratiseze si sa iti zica "Da-i ca te tin eu!"
-cum accelereaza din orice viteza
-faptul ca toti se uita dupa ea (ori din motive estetice ori pentru ca motorul suna bestial) sau ca poti circula in regim de BMW* si nimeni nu se mira
-spatele dupa parerea mea este hidos, fata e ok, iar din lateral arata chiar bine dar cel mai mult imi place interiorul
Acum ca am trecut peste partea emotionala a masinii trebuie sa vad ce naiba ii fac cu partea mecanica. Imi place masina si vreau sa o am cat mai intreaga !
A mai intalnit cineva acele erori sau stie de unde ar trebui sa apuc problema ?
**********************************************************************
a circula in regim de BMW:
- virezi fara semnalizare;
- cand se face semaforul galben accelerezi sa il prinzi
- depasesti masina din fata ta chiar daca ulterior o sa mergi cu aceeasi viteza ca el
- nu folosesti oglinda retrovizoare pentru ca nimeni nu o sa te depaseasca
- triunghiul cu margini rosii inseamna ca ai prioritate daca esti suficient de rapid
P.S. Nu incurajez pe nimeni sa circule in regim de BMW dar toti am facut-o cel putin o data... din motive stiintifice bineinteles.