Buna ziua,
Este vorba despre motoarele de 2.0 TDI CR scoase de Volkswagen dupa anul 2009 la care problemele legate de chiulasa, injectoare de pe vechile 2.0 TDI PD sunt de domeniul trecutului (Asa spune Volkswagen!) Numai ca apare acum o noua problema existenta la masinile echipate cu noile motoare CR fie ca se cheama Audi sau Skoda:
Pompa de inalta presiune la motorul CR TDI - Span/Pilitura in sistemul de injectie
Sa vedem ce spun posesorii masinilor echipate cu aceste motoare:
****************************************
rdspike - 12th March 2014
Buna ziua,
Florin este numele meu si am o problema grava la care astept ceva sfaturi
Am cumparat un A4 B8 2.0 TDI typ CAGC 88 kw 120hp, masina a fost adusa din Germania de o zii cu toate actele si reviziile pana in noiembrie 2013, am fost personal la Sibiu si am venit cu ea acasa am fost la tester la Adciel Zarnesti si a zis ca masina merge impecabil dupa care 3 saptamani a stat in garaj pana am reusit sa ii fac actele de inmatriculare.
Primul plin facut dupa ce masina a ajuns in Brasov a fost facut la un Petrom ( iesire din Brasov catre Sibiu ) si am plecat la Sibiu cu ea in plimbare.
La intoarcere sa oprit si nu a vrut sa mai porneasca, am adus-o pe platforma si am mers cu ea la service, iar cei de acolo au zis ca in rezervor au gasit un fel de amestec tulbure de culaore alb galbui si pompa de inalte dusa si cu span in ea.
Ceva sfaturi pentru reparatie deoarece pe unde intreb fiecare au pareri foarte diferite.
Daca pot sa fac ceva in privinta celor de la Petrom??
DeViAnS - 29th May 2012
cand e dusa pompa de inalta, cel mai probabil este sa nu-ti porneasca, in special la cald. Am patit-o la un CR JTD de fiat. Dimineata pornea, dupa ce se incalzea motorul doar impinsa sau cu spray.
Cristi - 31st May 2012
Din cauza motorinei proaste, foarte uscate, care nu mai unge cum trebuie se distruge pompa de inalta presiune. Toata motorina de la noi din tara este proasta si din cauza asta se recomanda sa bagati ulei 2T in motorina. Se pare ca este o problema comuna la toate motoarele common rail. Bafta.
Ebi - 16.11.2012
De filtrul de motorina nu trece oricum nici o impuritate. Pompa de inalta presiune este cea care genereaza spanul si este dupa filtru. Spanul este si neferos deci nu este atras de magnet. Pompa baga 2000 bari asa ca orice magnet, filtru pus dupa ea nu rezista. Filtrul ar exploda, umfla, sparge, iar magnetul nu ar retine nimic la presiunea aceea colosala care este pe conducte.
Nu acuzati motorina din Romania, ca situatia este generala, fie USA, fie Anglia, etc. Poate in istoricul masinii cineva a pus benzina, sau a incercat sa o porneasca fara motorina pe uscat, sau are sute de mii de Km masina.
razvi_gyl - Posted 04.05.2012
Sistemul de alimentare cu rampa comuna, CR-ul, e din 1999 scos pe mai multe marci,problema sta in felul urmator..la inceputuri nu se umblase la motorina si aceasta era mult mai grasa,din aceasta cauza motoarele CR de atunci au rezistat in timp,cand sa inceput cu E4,E5 motorina a devenit mult mai uscata iar piesele ce intra in contact cu aceasta nu se mai ung.Daca fac rapid din imaginatie o harta a sistemului de alimentare cred ca pompa de inalta e dupa filtru de motorina,aceasta baga motorina direct in rampa comuna si implicit in injectoare,deci spanul din rezervor a ajuns pe retur,nu vreau sa te dezamagesc dar si injectoarele sant compromise
Da,e pompa de inalta presiune,problema e mult mai complicata decat se crede la prima vedere,trebuie umblat la tot ce inseamna alimentare,conducte,rezervor,filtru,nu vreu sa cred ca shpanul a trecut de filtrul de motorina sa ajunga prin duzele injectoarelor ca e grav atunci,sfatul meu dupa ce o faci sa gasesti o benzinarie care foloseste biodiesel in motorina,asta daca nu vrei sa folosesti ulei 2T in amestec.
Valentin - 05.05.2012
Daca ai span, probabil acesta provine de la pompa de inalta presiune. CR-ul are 3 pompe: una in rezervor, urmeaza filtrul de motorina, a doua pompa, tot electrica, dupa care vine pompa de inalta presiune. In cazul spanului toata instalatia este compromisa: rezervor, conducte, pompe (toate), rampa comuna si injectoarele. Aceasta problema este foarte intalnita in SUA, din cauza motorinei fara lubrifiere de acolo. Acolo, costul reparatiei la VW ajunge la $10000 (nu, nu e un 0 in plus).
Naspa, foarte naspa. "Asteptam" un astfel de topic aici de mai bine de un an ...
OvidiuMicsik - 19.09.2012
Salut baieti. Primul meu post pe acest forum si vin cu durere sa confirm aceeasi situatie. Mi s-a comunicat astazi la service "span pe instalatii, trebuie schimbat totul, total 5000 euro". Sau, in cel mai fericit caz, un cost fara injectoare noi in speranta ca acestea mai pot fi curatate, 10500 lei pentru restul pieselor noi comandate. Am inteles ca este procedura standard pe care o propune si executa orice service pentru aceasta situatie si sincer va spun ca, cu toata tentatia insuportabila care ma incearca, nu m-as duce cu masina intr-un service neautorizat ca sa scap mai ieftin.
Constat trist ca, ma va costa reparatia jumatate din pretul pe care l-am dat pentru achizitia automobilului acum o luna. Motorina am bagat numai Euro 5, maxx D parca se numeste de la OMV si o singura data plinul de la Rompetrol tot Euro 5. Am facut 3 drumuri Bucuresti - Brasov fara probleme, masina s-a comportat impecabil, apoi in 2 zile a cedat. Masina avea 196000 de km in momentul achizitiei.
Am scris acest post pentru eventualii ghinionisti care vor sesiza simptome asemanatoare si pentru cei care doresc sa achizitioneze acest model de passat sa tina cont in momentul verificarii
OvidiuMicsik - 23.10.2012
S-a constatat ca intradevar exista span pe instalatie.
Masina am scos-o de la service si m-a costat 19900 lei (cam 4500 Euro). Din pacate nu mai am factura pe care erau trecute toate codurile pieselor schimbate dar poate fac rost de ea si insir codurile aici sa va faceti o idee despre cam ce a fost musai de innoit. Am insa codurile de la deviz sau proforma cum s-ar zice pe care le-am cerut pentru a incerca sa cumpar piesele mai ieftin din Germania, dar s-a dovedit a fi o diferenta infima de pret la fiecare piesa si am renuntat. Dupa reparatie service-ul m-a asigurat ca am garantie pe aceasta problema (parca doi ani) si mi-a fost recomandata schimbarea filtrului de motorina dupa urmatorii 2000 km efectuati.
alexandru_ - 24.10.2012
Cu tristete scriu si eu pe acest topic.
Ieri am verificat filtrul de motorina si am si eu pilitura, atat feroasa cat si neferoasa. Cea NEferoasa e foarte fina, nu o simti "la mana" doar se vede insa cea FEroasa se simte.. e de marimea unui varf de ac mai gros sau de marimea unui bob fin de nisip...
Masina are 152.000 km si merge ok acum insa nu stiu ce sa fac de acum inainte.
E o varianta sa incep sa pun ulei 2T de acum inainte chiar cu riscul de a strica DPF-ul, sau odata inceput procesul de "roadere" a componenetelor pompei nu mai e cale de intors?
As pune un mic magnet in carcasa filtrului de motorina sa capteze pilitura feroasa, as schimba filtrul de motorina si as incepe sa bag ulei 2T...
Sau daca schimb ACUM doar pompa de inalte + curatarea sistemului e suficient? Vad ca OvidiuMicsik a schimbat o serie lunga de repere (inteleg ca asta e procedura standard VW...) atunci cand masina a "murit". Dar acum cat inca e "vie", oare ajunge schimbarea pompei + curatarea sistemului?
Probabil nu stie nimeni cam cat poate sa dureze (nr km) procesul asta de "distrugere" completa a pompei... ca poate mai duce "mult si bine" chiar si cu aceasta pilitura... insa cred ca asta e mai mult o dorinta...
Deci incotro s-o apuc oameni buni?
sstanescu - 24.10.2012
Poate cineva sa stabileasca un pattern la problema asta? Poate e doar un lot sau un tip de pompa afectata. Din cate am intrebat eu prin dreapta si stanga, e doar ceva ce apare sporadic insa ce-i drept fara a se identifica in mod clar cauza. CR-ul e si pe alte masini VAG, nu se manifesta pe toate?
Apropos, cam cat e o pompa de inalte noua ?
Valentin - 24.10.2012
Peste 6000 lei noua sau peste 4000 lei una reconditionata. Sa ne traiasca Bosch, astia sunt mai jegosi ca cei de la Siemens .
Poate la Bosch sa coste mai putin, zicea autorul ca acolo costa in jur de 2000 lei una recoditionata. O alta problema ar fi (de parca n-ar fi destule) ca nu se acorda garantie de catre Bosch decat in situatia in care se schimba tot sistemul de injectie, iar asta stiti cat costa...
Despre pilitura... stiu cazuri in care s-a mers mult si bine dupa aparitia piliturii in filtru. Mult si bine inseamna peste 50.000 km. Uneori a cazut, alteori nu. Nimeni nu poate spune cu siguranta. Oricum, daca apar in continuu e bai mare, daca apare putina si doar o data... nu stiu ce sa spun, poate mai merge
75NOR - 24.10.2012
Mda, misto....
In conditiile in care deja vorbim de 2 colegi cu masini 2009 doar de pe forumul nostru, viitorul suna bine.
Cine stie cate-or mai fi care nu "sunt povestite" pe niciun forum, asta apropos de incidenta.
Daca la "bolile" B6-lui adaugam si asta cu problema CR-ului, deja iese PD o mega-masina. Kit Volant bi-masa+ambreiaj 3000Ron + Pompa inalte 6000Ron, iese de un 2500E lejer fara sa socotim prea multa manopera.
~Aurelian~ - 24.10.2012
Cand citesti acest topic te ia cu fiori si tensiunea o ia razna . Aceasta problema este comuna motoarelor CR sau apare si la cele mai vechi , cum este si al meu . Daca stau cu frica aceasta plus altele gen volant , etc ... ma gandesc tot mai serios sa schimb masina si sa revin la una mai fiabila chiar daca e mai veche . Nu vreau sa ajung sa muncesc doar pentru a repara masina .
Oricum foarte nasoala problema, inclusiv prin prisma economica: un 4000-5000 EUR (reparatie oficiala, dupa cum era mai sus), la o valoare a masinii de 15-20000 EUR, e vreun 25%. Enorm pentru un defect!
cridaia - 23.10.2012
ca sa nu mai poluez in alt aparte, voi posta si eu aici...........se pare ca de la ultimul schimb de filtre, am constat si eu cu durere in suflet ca am pilitura/span in filtrul de motorina. Masina inca se comporta foarte bine si nu are nici o simptoma relatata mai sus, dar am achizitionat o alta pompa de inalte sh si voi desface pompa de pe masina sa vad ce mai gasesc.
Sper sa nu ajung la asemenea costuri ca nu dispun de acesti bani ca sa repar masina.
va voi tine la curent......masina a fost adusa din Franta si avea 159000km, iar acum am 183000.
hallucinogen - Posted 05.05.2012
Salut !
Abia mi-am adus masina din Germania, are 130000 km reali... eram in mers imi apare o siguranta spiralata pe bord - motorul nu se mai tura peste 2000 RPM - am tras pe dreapta, oprit motor - pornit din nou a mai mers cateva sute de metrii - iarasi aceeasi siguranta + check engine = motorul se oprea a mai facut asa de 6 7 ori si gata platforma a scris pe ea
Mi-a trecut acum prin cap ... ultima oara am pus motorina de 100 RON de la Rompetrol Otopeni efix cea mai scumpa ... dupa asta sa facut prapadul ?!? are vreo legatura
Am sunat la Porsche iar domnii de acolo mi-au spus :
Schimbat rezervor / conducte / toate pompele / injectoare NU VREAU SA STIU CAT MA COSTA ASTA
hallucinogen - 17.05.2012
Sa zic ca masina este gata si am ridicat-o de la service - ? V-as mintii rau de tot !!!
Cica de dimineata masina a pornit-o la prima cheie dupa ce a fost schimbata pompa de injectie si asamblat totul
- dupa cateva ture de probe iarasi eroare in bord si nu se mai tura
Acum trebuie schimbata si rampa de presiune care si ea costa 2100 RON
*********************************************
JTD -ul de la Fiat are aceste probleme?
|