Exista 2 tipuri de disc de ambreiaj, AP/Sachs si Valeo. AP/Sach are un miez moale, de rahat si se rup dintii. Cel Valeo se pastreaza, dar pe original. Nu se arunca daca nu e uzat decat ferodoul.
Placa de presiune: exista 2 modele: Sachs si Valeo. Sachs are mai putini dinti si mai puternici. O recomand.
Volanta: sunt doua modele, cu greutati de echilibrare pe spate (de 2.4 JTD) si fara. Cea originala pare a fi mai rezistenta din propriile mele experiente. In momentul in care se duc arcurile, nu se poate reconditiona decat cea de 2.4 JTD. De asemenea, cea de 2.4 JTD e cam singura care poate fi comandata ca after market. Am primit si oferta pe OEM de kit volanta+ambreiaj, era cam 2000 RON dar nu am luat stiind sigur ca nu tine la ce vroiam sa ii dau eu.
Masina pe care am pus totul are peste 430Nm si posibil undeva spre 220 HP, realizati cu FMIC si turbina GTB1756. E probabil cel mai puternic CW din lume, avand in vedere ca si e o idiotenie sa maresti puterea pe o masina la care ambreiajul e slab din design ca si diametru si engagement.
Formula de succes ca sa tina aceasta putere a fost (dupa ce am rupt cu succes arcurile la o volanta noua 2.4 JTD + tocit dintii la un disc nou AP placat cu Kevlar):
- disc original Valeo care a fost placat cu Kevlar
- placa de presiune Sachs pastrata din kitul anterior
- Volanta de 2.4 JTD la care s-au inlocuit arcurile si s-a luat din suprafata de prindere ca sa stranga mai tare.
Mentionez ca volanta originala inca mai putea, dar concluzia la care am ajuns cu Razvanel Coman a fost ca arcurile dadeau semn de oboseala si nu ar fi rezistat la cuplul animalic.
Toata operatiunea s-a facut la ATIX. Recomand pentru configuratii sport. Instalarea s-a facut la un amic al lui Razvan, omul are experienta pe asemenea ambreiaj si l-a facut aproape legat la ochi. Este o operatiune urata, dureaza 6 ore pe ceas, recomand sa o faceti o data si bine, altfel marcati banul la fiecare experienta.
Pentru cele potolite fara tuning, daca volanta inca mai tine, recomand DOAR disc placat cu kevlar, se face repede si ieftin la
www.ribs.ro (multumesc, Puiu!). Mergeti la el si cu volanta si placa de presiune sa verifice strangerea si sa le dea si o fata randalinata, eventual sa ii mai ia din suprafata de prindere ca sa stranga. Ideal ar fi sa luati un kit Sachs nou si sa refolositi din el rulmentul si placa. Solutia asta a tinut la mine peste 400Nm.
Am pus deoparte si un SMF de Fiat 20v turbo, in vederea pe viitor a trecerii la asa ceva cand s-o rupe volanta. As aprecia daca are cineva codurile de la suruburile corecte. Stiu ca merge cu ambreiaj de GTA, si la ala trebuie Kevlar.