Dupa îndelungi dezbateri interioare, am comandat Giulia Veloce 280 cp (în loc de Golf R). Referitor și la discuția de mai sus și cu riscul de a ma pronunța prematur, simt nevoia să vă relatez câte ceva din experiența mea de cumpărare. Până în prezent, interacțiunea client-vânzător a fost superioară celei de la VW. Deși persoana mea de contact de la VW nu a fost nicio clipă nepoliticoasă, lipsită de răbdare sau dezinteresată (dimpotrivă), la AR a existat permanent mai multă disponibilitate.
În primul rând că am avut posibilitatea să fac drive test extins cu modelul diesel și chiar ofertă să încerc varianta Veloce în Timișoara (costurile de deplasare fiind suportate de AIT), ceea ce la VW s-a dovedit a fi imposibil atât pentru R cât și pentru GTI. Oricât mi-ar explica cineva că mașinile așa-zis "de nișă" nu se aduc la drive-test pentru că numărul de clienți potențiali este redus, tot idioată mi se pare situația, atât pentru că mașinile de nișă vor necesita întotdeauna un efort financiar mai mare, cât și pentru că reprezintă o experiență de condus particulară, greu de înțeles pe YouTube. Este de neuitat replica unei tipe de la VW la nedumerirea mea: ”cine cumpără Golf R știe ce cumpără!” De unde? De unde știe ce cumpără, duduie?
În esență, faptul că am putut să conduc Giulia a contribuit decisiv la decizie. A fost mai ușoară și mai dispusă să se arunce în viraje decât îi fac reclamă greutatea și lungimea, a fost neașteptat de docilă pe drumuri proaste și mai presus de orice, padelele, cutia automată și direcția împing la condus sportiv. Sigur, nu e viscerală ca răposata Honda S2000, dar nici nu ajung cu durere de șale și pe jumătate surd la destinație.
În al doilea rând, toată discuția despre prețul ridicat al Giuliei mi se pare puțin ciudată și aș fi foarte curios ce discount a obținut colegul de mai sus care s-a reorientat către BMW. Da, sunt de-acord că Giulia este aberant de scumpă, într-un sens nerelativist, intrinsec și că banii respectivi erau mult mai bine investiți în artă, imobiliare sau călătorii. Din punctul meu de vedere, nicio mașină nu ar trebui să coste mai mult decât cei cca 17000 de euro plătiți de prietena mea pe o Mazda 3 G120. Această Mazda 3 are toate dotările necesare de siguranță (plus câteva facultative), se conduce foarte ușor (ba chiar pot să spun că e sportivă mult peste așteptări), are o direcție plăcută, un schimbător precis, are Bluetooth, arată bine și e confortabilă. La fel și noul Opel Astra, cumpărat de un prieten cu aproximativ aceiași bani.
Dar trăim într-o lume unde Giulia se compară cu vecinele de clasă care, la o evaluare atentă a pieței, sunt considerabil mai scumpe luând în considerare putere și dotări similare. Mai mult decât atât, vă anunț că este (după discounturi) cu 15.000 de euro mai ieftină decât aceiași mașină, vândută nouă în Germania. Deci prețurile din România mi se par decente comparativ nu doar cu alte mașini din clasă, dar chiar cu aceiași mașină din altă țară.
În ciuda a ceea ce am scris mai sus și încercând să privesc detașat lucrurile, sunt absolut convins că a fost o alegere greșită. Vor fi probleme de navigare a zăpezilor, voi da cu burta-i generoasă de borduri, se vor strica lucruri, mă va costa de o să îmi iasă pe nas, iar valoarea ei va scădea cu câte un sac de bani pe an. Dar na, cică face totul parte din experiența de alfist. Pun poze in Decembrie-Ianuarie când apare.
_________________ Actuala : Stelvio QV
Fosta : Giulia Veloce Q4 2.0T 280cp
|