Imi pare rau de ceea ce ti s-a intamplat...
Eu nu pot sa-ti dau niste sfaturi pertinente (sunt electronist, nu prea ma pricep la motoare), dar pot sa spun urmatoarele:
- nu trebuia sa ajungi la 3000 de km sa-ti dai seama ca ai ramas fara ulei, imediat ce ai fi sesizat ca iti consuma mai mult de 0,5 - 0,7 l de ulei la sub 1000km, trebuia sa o duci la service inapoi. Dar si asa cum ai facut tu - dupa 3000 de km- trebuia sa ti-o primeasca in service pt ca lucrarea facuta era cu garantie
- motivul ca ai "turat motorul prea tare" nu este nici pe departe un motiv intemeiat din punct de vedere al conditiilor de garantie - pentru ca este o conditie care nu poate fi demonstrata. Este stiut faptul, si de bun simt, ca o masina cu motorul in rodaj nu trebuie sa fie turata prea tare si prea mult(in cazul nostru - la 156 TS pana pe la 4000-max5000rot/min pt un timp scurt, in orice caz sa nu se atinga 6000 rot/min unde ar fi cuplul max, pt ca frecarile sunt mai mari si motorul se incalzeste mai repede.
O firma de service serioasa pe langa factura trebuie sa-ti dea si o declaratie de conformitate si garantie (conform legii) care sa cuprinda conditiile de garantie functie de lucrarea prestata (in cazul tau - nr de km parcursi, eventual timpul cat este valabila garantia, si cateva recomandari referitoare la conditiile de exploatare a masinii dupa segmentare). Deci - nu ar trebui sa-ti suporti tu cheltuielile unei noi segmentari.
- dupa parerea mea chestia ca uleiul Selenia 10W40 care spun ei ca "are o consistenta prea fluida pentru un motor segmentat.." este pt adormit copii, din motivul ca la un motor nou (sau segmentat) jocurile sunt foarte mici teoretic inexistente, cum se zice "segmentii strang pe cilindru", de aceea se pune ulei mai putin vascos ca sa se faca ungerea mai bine.
Ai facut bine ca ai pus SELENIA 10W-40 pt ca este uleiul recomandat de producator (sa pastrezi actele doveditoare, poate o sa ai nevoie de ele), daca ar fi dupa mine alfele noastre ar merita ce este mai bun adica numai uleiuri sintetice.
Sigur ca dupa un nr de km cand motoarele se mai uzeaza si apare consumul de ulei (peste 1l ulei la 1000km) si atunci ca sa "nu ti-l arunce afara" pui ulei mai vascos sau eventual alti aditivi care imbunatatesc vascozitatea (eu nu recomand altceva decat DURALUBE care nu este pt ulei ci pt motor - poate se va deschide un subiect pe tema asta pe forum).
- referitor la segmenti - orice magazin de piese auto are un program pe calculator cu codurile pieselor functie de tipul masinii. Sigur ca este indicat sa-ti comanzi piese fabricate in UE (in cazul nostru germania, italia...), deci cred ca ai folosit piesele care trebuie.
In concluzie - ar trebui sa inteleaga cu vorba buna ca trebuie sa-ti faca segmentarea din nou gratuit, trebuie sa-ti cumperi tu piesele (setul de segmenti , garnituri ...) si eventual daca iese bine lucrarea dai si tu o bere la baieti.
In caz contrar cred ca ai avea castig de cauza la Protectia consumatorului.
Iti doresc sa-ti rezolvi problema cat mai convenabil pt tine
si
SA AUZIM NUMAI DE BINE!!!