astazi vin cu un post non-Alfa, sau poate doar putin
.
Ieri cand pierdeam vremea pe facebook vad o reclama cu "vino la test drive e-golf" la Promenada Mall si zic ia sa merg sa vad cum e cu electrica. Poate ca unii stiu deja, dar eu sunt foarte PRO electric si imi doresc clar o masina electrica atunci cand o sa am si o curte unde sa o incarc. M-am dus astazi la test stiind deja ceva din aceasta industrie noua si avand o mica idee la ce sa ma astept.
Ajung la fata locului, semnez niste hartii cum ca sunt de acord sa-mi donez rinichii dupa ce VW nu o sa mai aiba bani de dat compensare la Dieselgate. "glumesc". Intreb domnisoara care tot imi dadea hartii de semnat daca exista si un consilier ceva mai tehnic gata sa-mi lamureasca curiozitatile si imi spune ca sa stau linistit ca ei stiu tot. Atunci hai repede in masina .......
Masinile de test, majoritatea cu numere de Germania. Frumusele. Polishate. Toate alb putin perlat. Deschid usa si ma intimpina cel mai banal scaun de sofer pe care l-am vazut vreo data. Nu se incadra deloc cu restul masini......fie....poate e doar o configuratie mai ciudata. Imi reglez scaunul, oglinzile, ma obisnuiesc putin cu cadranele virtuale, care arata intradevar bine dar nu sunt deloc un deal-breaker. Trag de maneta sa o bag un reverse, si atunci il intreb pe domnul tehnic:
- Are crawling?
(nedumerit putin si si nu prea stia ce sa zica dar raspunde): - Nu.
- Atunci masina estatica atunci cand nu apas acceleratia, da?
Intre timp deja dadeam cu spatele si realizez ca are defapt crawling si se conduce exact ca o automata care are AUTO-HOLD.
Plecam la drum, iar prima impresie.....foarte bine antifonata si silentioasa. Ma asteptam la asta, iar cam aici se termina toate lucrurile bune la acest test-drive.
Consilierul imi spune ca fiind un VW, cutia este automata de tip DSG......CEEEEEEE? Ce DSG omule.....majoritatea masinilor electrice nu au cutie de viteze iar cele care au, nu au cu mai mult de 2 viteze. Intru in joc si intreb.....
- Dar cate viteze are cutia asta?
- Pai are 6.
- Multe viteze.....cu cat mai multe cu atat mai bine.
- Dar bateria suporta incarcare rapida?
- Suporta 3 moduri, 220, 380 si curent continuu.
(habar n-am ce este acest curent continuu dar cred ca habar nu avea de discuta)
Dupa ceva timp simte sa intervina.
- La momentul actual nu exista masina electrica mai buna ca acest Golf. Nu are competitie.
- Ei hai ca mai sunt si alte masini.
- Nu exista.......mai este BMW i3, dar nu se compara cu asta.
- Pai totusi sa nu vb de BMW ca BMW este gama premium, VW doar vrea sa fie.
- Eu vand la showroom si BMW-uri iar BMW i3 are plastice la interior de calitate proasta, asta ia uite ce moale are bordul. Deci cum am zis......nu se compara.
(am ramas mut aici)
Continuam si pun iar o intrebare care cred caera noua pentru el.
- Care este intervalul reviziilor la o masina ca asta....electrica?
- Pai nu are....se schimbadoar placutele de frana.
- Pai si cat de des?
- Cand apare in bord.
-
Mai mergem putin si am putin loc sa-i dau talpa. Raman chiar dezamagit asa ca il intreb daca are mod sport. Trage el de levier in S si ii dau iar talpa....tot nemultumit. Mentionez ca nici acum nu stiu ce putere are masina dar dupa feelingul meu as zice 150 CP. Ma asteptam sa fie brutala avand cuplul instant asa cum este bicicleta mea electrica. Dupa cateva secunde revin iar cu o alta intrebare.
- Romania are putine statii de incarcare, si din cate stiu masinile electrice au aceste statii direct in navigatie. Cum face un client de asa ceva sa actualizeze harta, deoarece totusi este foarte vital sa le ai pe harta pentru un planning bun.
- Pai se actualizeaza cand veniti cu masina in service.
(service-ul ala doar pentru frane?
)
- Si e gratuit?
- Nu, contracost.
Super....ce sa zic. Eu unul cred ca harta este foarte necesara la o masina de genul asta iar romania fiind in dezvoltare, ne putem trezii ca apar statii de incarcare de la luna la luna, deci avand o harta care are defapt 6 luni, este defapt ca si cum nu ai.
Scurtul tur se termina (doar o tura de Promenada) asa ca ii zic ca vreau sa vad compartimentul motor si portbagajul.
Mergem catre alta masina, nu cea pe care tocmai am conduso si intreb:
- Unde este bateria?
- Sub capota.
- Wow...chiar vreau sa vad.
Imi arata bateria de accesorii 12V iar apoi imi arata o cutie cam de 2x mai mica decat bateria de 12V, si-mi zice:
- Asta e bateria.
- Cred ca glumiti.
- Nu.
- Sigur nu e in portbagaj? Poate asta e defapt Hybrid atunci.
- VW nu are masini hybride.
- Sigur? Dar Golf/Passat GTE-ul ce este?
(liniste)..........
- Hai totusi sa cautam bateria prin portbagaj.
(ne uitam pe acolo si intradevar era destul de capsulat, fara a-mi da seama unde este bateria).
END
Primesc niste chestii promotionale si plec catre frumoasa mea Giulietta cu un gust amar. Dupa ce ma sui in Giulietta imi dau seama ca nu mi-e rusine deloc cu masina asta. Chiar arata foarte bine si la interior si la exterior.
Concluzie.
Total dezamagit de interesul VW sa aduca consilieri capabili la un asemenea test. Pe bune? Voi chiar doriti sa trecem pe electrice si ne dati asa ceva? Baiatul asta era bun de vandut masini in Vitan nu masini noi electrice. pun pariu ca daca il intrebam pe unde se baga motorina/benzina, chiar imi arata o gaura pe undeva.
Se plange lumea pe aici de Auto Italia, dar se pare ca e o chestie generala romaneasca.
Note:
VW e-Golf 7/10
Consilier 2/10
Pun poze si un video direct din drive deoarece poze de genul asta nu prea au ce cauta pe forumul asta.
https://goo.gl/photos/aMu7btiL63iPMEGz9
LE - dupa ce am scris tot, am cautat sa vad puterea e-golf si unde se afla bateria
- 134-hp 100-kWh electric motor powered by a 35.8-kWh lithium-ion battery
- sub bancheta spate, sub tunelul central si sub scaunele din fata