It is currently 05 Feb 2025, 07:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 06 Aug 2007, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
hai oameni buni suntem deja 4 cu mine 5 cu BOB daca ne aude? unde cand si la cat????

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2007, 10:56 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 18:41
Posts: 39
Location: Cluj-Napoca
alfisti...am nevoie de un sfat de la voi...in februarie 2007 mi-am segmentat motorul si cam la 3000 de km am ramas fara ulei(pana la 2000 km l-am tinut sub 3000 de turatii-ceea ce la o alfa stiti si voi ca este cam greu), am mers la service si mi-au spus ca am turat prea tare motorul si din aceasta cauza l-am distrus si ei nu isi asuma nicio responsabilitate; :? si am pierdut garantia la lucrare ...pe urma i-am luat 6 l de ulei Castrol GTX3 10W40 si de atunci la 500 km imi consuma un 1 l de ulei. Service-ul la care am facut reparatia imi spune ca trebuie o noua segmentare , iar valoarea reparatiei ar fi de 3000 RON. Daca segmentii folositi in reparatie au fost de Fiat(1.7 -2.0L) produsi de firma Goetze din Germania si nu de Alfa-Romeo 156 originali, ar fi avut vreo influenta... ?
...sau ce alte motive ar putea fi pentru acest consum de ulei, iar in cazul in care segmentii trebuie inlocuiti credeti ca eu ar trebui sa suport reparatia?

P.S O chestie...ei spun ca un motiv ar putea fi si faptul ca dupa segmentarea motorului am insistat sa pun ulei Selenia 10W40 care spun ei ca are o consistenta prea fluida pentru un motor segmentat...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2007, 12:35 
Offline
User avatar

Joined: 03 Aug 2007, 16:15
Posts: 14
Location: Cluj-Napoca
Imi pare rau de ceea ce ti s-a intamplat... :?
Eu nu pot sa-ti dau niste sfaturi pertinente (sunt electronist, nu prea ma pricep la motoare), dar pot sa spun urmatoarele:
- nu trebuia sa ajungi la 3000 de km sa-ti dai seama ca ai ramas fara ulei, imediat ce ai fi sesizat ca iti consuma mai mult de 0,5 - 0,7 l de ulei la sub 1000km, trebuia sa o duci la service inapoi. Dar si asa cum ai facut tu - dupa 3000 de km- trebuia sa ti-o primeasca in service pt ca lucrarea facuta era cu garantie
- motivul ca ai "turat motorul prea tare" nu este nici pe departe un motiv intemeiat din punct de vedere al conditiilor de garantie - pentru ca este o conditie care nu poate fi demonstrata. Este stiut faptul, si de bun simt, ca o masina cu motorul in rodaj nu trebuie sa fie turata prea tare si prea mult(in cazul nostru - la 156 TS pana pe la 4000-max5000rot/min pt un timp scurt, in orice caz sa nu se atinga 6000 rot/min unde ar fi cuplul max, pt ca frecarile sunt mai mari si motorul se incalzeste mai repede.
O firma de service serioasa pe langa factura trebuie sa-ti dea si o declaratie de conformitate si garantie (conform legii) care sa cuprinda conditiile de garantie functie de lucrarea prestata (in cazul tau - nr de km parcursi, eventual timpul cat este valabila garantia, si cateva recomandari referitoare la conditiile de exploatare a masinii dupa segmentare). Deci - nu ar trebui sa-ti suporti tu cheltuielile unei noi segmentari.
- dupa parerea mea chestia ca uleiul Selenia 10W40 care spun ei ca "are o consistenta prea fluida pentru un motor segmentat.." este pt adormit copii, din motivul ca la un motor nou (sau segmentat) jocurile sunt foarte mici teoretic inexistente, cum se zice "segmentii strang pe cilindru", de aceea se pune ulei mai putin vascos ca sa se faca ungerea mai bine.
Ai facut bine ca ai pus SELENIA 10W-40 pt ca este uleiul recomandat de producator (sa pastrezi actele doveditoare, poate o sa ai nevoie de ele), daca ar fi dupa mine alfele noastre ar merita ce este mai bun adica numai uleiuri sintetice.
Sigur ca dupa un nr de km cand motoarele se mai uzeaza si apare consumul de ulei (peste 1l ulei la 1000km) si atunci ca sa "nu ti-l arunce afara" pui ulei mai vascos sau eventual alti aditivi care imbunatatesc vascozitatea (eu nu recomand altceva decat DURALUBE care nu este pt ulei ci pt motor - poate se va deschide un subiect pe tema asta pe forum).
- referitor la segmenti - orice magazin de piese auto are un program pe calculator cu codurile pieselor functie de tipul masinii. Sigur ca este indicat sa-ti comanzi piese fabricate in UE (in cazul nostru germania, italia...), deci cred ca ai folosit piesele care trebuie.

In concluzie - ar trebui sa inteleaga cu vorba buna ca trebuie sa-ti faca segmentarea din nou gratuit, trebuie sa-ti cumperi tu piesele (setul de segmenti , garnituri ...) si eventual daca iese bine lucrarea dai si tu o bere la baieti.
In caz contrar cred ca ai avea castig de cauza la Protectia consumatorului.
Iti doresc sa-ti rezolvi problema cat mai convenabil pt tine
si
SA AUZIM NUMAI DE BINE!!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Aug 2007, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
vipi77 Quote:
hai oameni buni suntem deja 4 cu mine 5 cu BOB daca ne aude? unde cand si la cat????

sigur ca va aud ... :lol:
Ne intalnim cand vreti voi , numai sa nu fie week end,ca atunci de obicei plec din CJ.
Sa zicem joi , la Sala sporturilor de ex la ora 19.

Legat de problema ta , Patricia, eu zic sa incerci sa vorbesti cu cei de la service , sa le spui ca esti femeie, insa nu te pot duce de nas cum vor ei ... daca vrei poti sa incerci si cu OPC (daca ai si actele doveditoare - facturi pe manopera, piese etc)

Tehnic vorbind , ceea ce ti s-a intamplat nu cred ca are vreo legatura cu uleiul , sau cu provenienta segmentilor.

Bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Aug 2007, 20:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Patricia, segmentii Goetze sunt de foarte buna calitate, conforme cu normele EU. Deci undeva au gresit mecanicii aia, de aceea vor trebui sa iti repare greseala gratis.
Serios.
Este posibil sa nu iti fi pus segmentii la cota care trebuie, ori nu ti-or schimbat semeringurile de supape si se prelinge ulei pe langa supape, etc... Cauzele pot fi multe!
Fugi si fa scandal.

Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2007, 13:29 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
ALFA_addict Quote:
Sa zicem joi , la Sala sporturilor de ex la ora 19.
asadar se preconizeaza o intalnire cu alfisti din cluj si nu doar din cluj. hai sa vedem doritori... Data e buna,ora e buna

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Aug 2007, 12:26 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Ramane asa, joi , ora 19, Sala Sporturilor.
Doritorii sunt bineveniti .

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Aug 2007, 10:42 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 18:41
Posts: 39
Location: Cluj-Napoca
Azi am fost la service si mi-au zis ca ei cred ca trebuie schimbati segmentii, supapele, sa rectifice chiuloasa ..mai multe...acum zic, ca tot ce s-a intamplat e pt. faptul ca am umblat fara ulei in motor (tot nu imi pot zice de ce a ramas motorul fara ulei in primul rand)..... ma duc saptamana viitoare sa-i faca o expertiza sa vedem care e motivul consumului (pana atunci inca 1l de ulei..sper sa nu ajung la obiceiul asta toata viata :?

aaa..si multumesc pentru sfaturi ...comunitatea asta chiar ca e ca o familie...'I'm really happy to be part of it' :D

Ne vedem maine la 7... la cat mai multe alfe :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 15:17 
Offline

Joined: 28 May 2006, 02:10
Posts: 146
Location: Oradea
nu prea vad de ce ar trebui rectificata chiuloasa ? Si mai ales, sa o spuna asa din burta... La fel si despre supape, nu prea vad care ar fi motivul schimbarii lor. Segmentii da, e clar.

Sau mai ai si alte probleme?

_________________
... ratiunea a spus BMW


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 17:37 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Aseara am avut ocazia sa conduc masina Patriciei , pot sa spun ca motorul trage bine , nu mi se parea sa scoata fum (f putin la pornire).
Fiind in rodaj nici nu am tras de ea...
Cateva poze de la eveniment la sectiunea "Intalniri" .

Bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited