ibiza Quote:
bmf Quote:
În meseria mea fac și eu review-uri, în total alt domeniu dar regulile sunt clare. Prima oară colectezi observații obiective, apoi emiți opinii calificative. În review-urile lui Buhnici nu exista aceasta separare, înclină un pic spre scuipatul de semințe pe gard și datul cu părerea ce îmi aduce aminte de practicile unui clown trist pe nume Clarkson. Luați de exemplu un review făcut de Chris Harris, omul ăla punctează și bifează, isi comunica clar și nepărtinitor impresiile si te face sa le trăiești, are un inceput, un punct culminant și o concluzie.
Ehe, daca ar fi toti Chris Harris... dar sa ne trezim din visare...
lucianm Quote:
tudyniuz Quote:
Daca ce face bufnici asta se numeste jurnalism... Omul e un papagal balbait care abia leaga 2-3 cuvinte fara sa bata campii. Ce face el nu e jurnalism si nu e nici recenzie la vreo masina/produs IT. El pune mana pe ele si se balbaie 10min vorbind numai prostii, nimic informativ sau de ordin tehnic care sa iti spuna ceva despre produsul in cauza. Singurul motiv pentru care lumea il urmareste pe youtube este pentru ca apare si la TV. Cum naiba o fi ajuns acolo nu stiu, dar la ce presa e in Romania nici nu ma mir.
Un pic off-topic: dragii mei, acest gen de oameni care au ca meserie datul cu parerea (sa le spunem bloggeri) pe tot felul de teme in care nu au nici un fel de expertiza si nu prezinta nici un fel de motiv pentru care sa ai incredere in ei, spuneam acest gen de oameni au devenit o plaga a societatii noastre.
Partea proasta e ca par de incredere pentru oameni mai prosti ca ei si, in consecinta, avem lectii de gatit de la Exarhu, lectii de parenting de la Tilly Niculae, lectii de spiritualitate de la tot soiul de Minerve, lectii de civism de la Mandruta, lectii de nutritie de la taspe mii de ingineri, si, normal, lectii auto de la Buhnici.
Astea-s vremurile, cu asta ne luptam...
To add insult to injury, bloggeri astia se numesc mai nou influensari... ceea ce pe mine ma face sa ma gandesc ca atitudinea lor fata de un produs este o functie care are ca argument beneficiile primite de la firma producatoare. Cu alte cuvinte: marketing, timp irosit.
Salut,
Am lipsit un pic de pe aici. Recuperez.
In planul de promovare, FCA, la fel ca alti producatori, solicita, atat la deplasari, evenimente, cat si in alte actiuni de PR, un split procentual intre presa clasica, presa business si presa lifestyle, iar, mai nou, avem programe dedicate influencerilor (numiti-i cum vreti: Instagrammer-i, Youtuberi, Bloggeri, Vloggeri, Fashioniste etc).
Scopul celor din urma nu este de a transmite o informatie de natura auto, ci o stare de spirit, un moodboard, un Hyperlapse, un Boomerang, un live pe Facebook, catre publicul neconsumator de auto, dar consumator de imagine, de role-models, de "wannabe" sau chiar de alt sector (IT de exemplu, cum sunt multi de la George). Da, astia sunt termenii cu care lucram, mai nou. Practic, umplerea acelui
gap din publicul care nu consuma auto, dar care vizeaza branduri de status, este atins prin influenceri.
Asadar, facem treaba locala cu cine activeaza in perimetrul asta.
Sunt deschisa la propuneri, daca aveti "influenceri" pe care ii considerati potriviti.
PS: poate ca pe voi,
connaiseurs, va dezamagesc aceste proiecte, insa daca va arat in cifre ce inseamna piata publicatiilor auto in Romania, nu o sa va vina sa credeti cu ce mana de oameni mai comunica jurnalistii de profesie si, extra, cat de putini dintre ei isi permit o masina noua, despre care citesc intr-o revista.