E un motor fain zic eu, cu o cilindree relativ mica si putere mare pentru clasa si vremea lui. Mult mai fain decat multe motoare de la competitie din perioada respectiva. Avid de turatii (atat cat iti poti imagina un diesel avid de turatii
) si putin cam gurmand (asta daca te intereseaza consumul).
In comparatie cu concurenta trage slabut sub 2000rpm si este inexistent sub 1500rpm. In comparatie, un Golf 5 de 90cp trage neasteptat de bine inca de la 1200rpm. Mjet-ul trage insa constant dupa 2000rpm pana la zona rosie. Si de ce sa nu zic, pentru un diesel in clasa 2000cc suna foarte bine.
Despre fiabilitate numai de bine de la mine pana acum. Cu exceptia EGR-ului care poate creea probleme, in special la o utilizare necorespunzatoare sau preponderent in oras. Exista 2 solutii, functie de cat de ecologic vrei sa fi: inlocuirea, nu e foarte scump, vreo 700ron, sau blocarea lui fizica si din soft. Pentru a doua solutie iti recomand o placuta metalica si apoi rescrierea softului pentru ca ECU sa stie cu nu mai are componenta respectiva. Asta te-ar duce undeva la jumate ca pret.
Cred ca marele neajuns al acestui motor este greutatea mare datorita blocului motor din fonta.
Pe mine nu m-a facut de rusine in nici o situatie pana acum, montat fiind pe caroseria mai usurica de 147 decat a GT-ului. Cu inconvenientele de rigoare ale unei distributii de mase mai proaste decat a GT-ului.
Din punctul meu de vedere, ca sa storci adevaratul potential al acestui motor e musai sa il combini cu un LSD, fie el OEM-ul Q2 fie ceva aftermarket cum ar fi Quaife.
Mno, daca mai ai intrebari punctuale...