Ma gandeam sa scriu un tutorial mai pe intelesul tuturor , cum, cu ce, de ce, ... legat de debitmetrul de aer.
Personal am un motor 1,9 JTD, insa debitmetrul de la 1.9 JTD este identic cu cel de pe 2.0 TS (poate mai sunt si altele ).
Manifestarile unui debitmetru defect sunt :
-motor gurmand (consuma si 2 l/ 100km in plus )
-pierdere de putere (cel mai bine se vad cand urcati o panta sau vreti sa depasiti si accelerati iar motorul parca ezita)
-accelerari greoaie cu timpi morti intre apasarea pedalei de acceleratie si sesizarea efectiva a reactiei motorului.
-aparitia erorii "Check engine" pe display sau aprinderea becului martor.
-nu se poate atinge viteza maxima sau plafonare la 120 km/h.
-poate mai sunt si altele daca da, va rog sa completati.
Cum scoatem senzorul ?
Senzorul MAF se scoate usor din cutia lui de PVC cu un torx T20-H adica cu gaura in mijloc .
T20-H se gaseste in magazine de electronice care vand si scule - incercati VITACOM- pe Mosilor (eu am luat de acolo un set cu 36 ron), sau Conex.
Daca nu gasiti nicicum , incercati sa faceti o gaura de 2 mm in Torx T20 , dar decaliti intai surubelnita/ varful de surubelnita .
Daca nu il decaliti , patiti ca si catalin , va mai si raniti la maini .
Asadar decaliti surubelnita la flacara de aragaz sau lampa cu benzina, lasati-o sa se raceasca , prindeti-o intr-o menghina , PUNCTATI cu punctatorul si apoi faceti gaura cu burghiul.
Dupa ce e gata , incingeti iar surubelnita , apoi bagati-o repede in ceva ulei (in felul acesta se va cali cat de cat ).
Desfaceti mufa cu contacte electrice , apoi cele doua suruburi buclucase, introduceti o surubelnita lata si fortati putin senzorul (are o garnitura de cauciuc care se intepeneste in timp), dupa care iese din "carapace" .
Ce curatam ?
Nu atingeti sub nici o forma cu mana termistorul care se vede in poza postata de Catalin (minunea aia mica de sticla cu doua terminale de metal ) . Pielea umana are grasimi , acestea se pot depune in locul in care atingeti senzorul .
Pe langa ceea ce era de curatat in figura postata de Catalin mai exista o fanta putin mai in dreapta fantei '1' unde e senzorul de oxigen, arata ca o placuta, aceasta trebuie curatata si ea pana arata curata , lucioasa si fara pete.
In general depunerile arata a praf innegrit, oxizi.
Cu ce curatam ?
Grea intrebare...in principiu ar fi bine sa se foloseasca ceva care nu lasa urme pe senzori . Luati "potiunea magica", si dati cu ea pe o oglinda. Dupa evaporare ar trebui sa ramana perfect curata . WD40 de ex contine grasimi care raman pe senzori . Grasimi +praf = mizerie care in timp se depune tot mai tare si provoaca anomalii dand valori eronate catre ECU.
Asadar, se poate gasi Alcool Isopropilic sub forma de spray (eu am unul de IPA care curata si sisteme optice- deci nu lasa reziduuri).
O alta varianta ar fi un spray special de curatat debitmetre , despre care am auzit insa nu am reusit sa gasesc in Cluj Napoca .
Important e sa ramana perfect curate , sa nu fie depuneri gen piatra sau oxizi pe placuta de care aminteam mai sus .
Cum curatam ?
Curatarea se face fara atingere, doar prin imersie (partea respectiva)a senzorului sau prin pulverizare (cu spray).
Dupa curatare si uscare se monteaza in mod invers desfacerii .
Ce garantie am ca reusesc?
Nu pot sa spun ca e garantata reusita; se poate incerca
pentru 1.9 JTD/85 kw debitmetrul are codul BOSCH dat de ePER : 028 100 2309
Aceasta ar fi teoria , este doar un sfat nu trebuie sa ma vanati in caz ca nu va iese.
Cei care nu se pricep deloc , ar fi bine sa nu se apuce de treaba de unii singuri .
spor la treaba !
Daca un moderator considera ca se poate muta in alta sectiune a forumului il rog sa o faca.
De asemenea am sa revin cu poze .
bob
_________________ No bine ca nu-i frig ....
|