Depinde ce criterii folosim pentru a defini acest top. De exemplu, este destul de greu de facut in acest moment o ierarhie intre GT si Brera, dpdv al clasei de care apartin, asta daca ne incapatanam sa privim Alfa Romeo ca pe o marca auto simpla, facand abstractie de istoria si traditia Alfa. Este aiurea sa incerci sa explici ce inseamna Giulia GT, GT Veloce, GTA, Competizione, Alfa33, AlfaSud in raport cu ierarhia clasica auto delimitata pe clase mica, mare, compacta, medie, etc. Modelele AR au constituit niste clase prin ele insele.
Cea mai scumpa este Spider, apoi vin Brera, si 159. Cea mai mare este evident 159.
Este neclar ce strategie are AR in continuare in legatura cu modelul cel mai mare (sic) , reprezentat de 166 pana in prezent. Oricum, 159 musca putin si din piata 166 in prezent, dpdv eleganta (clasa), dotari si dimensiuni. Poate se incearca o repozitionare in piata, poate e o intarziere de lansare a unui inlocuitor 166 cauzata de ratiuni economice, nu stiu. Exista deocamdata anuntate doar versiunile noi 149 (succesor 147), Alfa Junior (sub 147, dinamica, adresata "tinerelor sperante"
).
_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS