Prima surpriza Turbo cu Alfa, coperta Auto Pro cu Alfa 156 din clasa a XI-a, primul Alfa Fest, primul Trans, Centenarul... Weekend-ul trecut am mai bifat o chestie de pe bucket list, am mai adaugat un moment unic pe lista de trairi pe care Alfa mi-o dăruiește de cand ma stiu. Mi-am dorit mereu sa ajung la Balocco, pentru alfisti si numai locul asta are o importanta aproape mistica, e locul unde au fost testate si dezvoltate toate modelele de Alfa produse incepand cu anii '60, e locul unde Autodelta experimenta solutii de avangarda pentru a face ca Alfele sa devin imbatabile pe circuite. Locul unde au trait si respirat, au varsat sudoare și sange atatia oameni care au facut din Alfa Romeo un nume mare. De la inaugurarea din 1962 si pana acum complexul a fost off limits pentru publicul larg, pentru mine ar fi fost un vis împlinit sa pot spune ca am fost acolo, dar sa mai si fiu invitat sa testez in premiera mondiala un nou model Alfa Romeo, chiar primul suv atat de asteptat din istoria marcii, e ceva ce mi se pare imposibil de frumos ca sa poata fi adevarat chiar si acum, la o săptămână dupa ce s-a intamplat. Cu hashtag-ul #cortocircuitoalfaromeo am fost invitat chiar de catre responsabilii de marketing pentru Europa ai Alfei Romeo sa traiesc alaturi de ei o zi unica. Poate nu am surprins in poze esentialul sau poate nu imi gasesc nici acum cuvintele potrivite pentru a descrie mai bine ce s-a intamplat, dar fiti buni si aveti rabdare, o sa postez in etape, daca mai vreti sa vedeti si alte poze sau sa lamuresc vreun detaliu o voi face cu placere.
La eveniment au participat aproximativ 150 de persoane, vreo 100 dintre noi fiind oameni oameni normali, fara nicio afiliere fata de Alfa Romeo sau FCA in afara celei afective, declarate in mediile de socializare on line, de unde am fi fost remarcati. Ceilalti aproximativ 50 de oameni erau de fapt "sconcsii", membrii echipei ce sta in spatele noului val de produse Alfa Romeo. Faptul ca au fost si ei prezenti a fost o surpriza in plus, cum o surpriza enorma a fost si sosirea lui Marchionne insotit de Altavilla chiar in momentul in care se pregatea inaugurarea Alfei Stelvio. Dar sa o luam cu inceputul...
Dimineata nu se anunta tocmai ideala pentru o zi atat de incarcata. Cer înnorat, umezeala rece in aer, chiar daca ma aflam de partea potrivită a Alpilor era inca iarna si lucrul asta se simtea. Noroc cu inima alfista care nu baga in seama lucrurile astea, pentru mine atmosfera nu putea fi mai idilica.
Attachment:
20170211_085428.jpg [ 195.38 KiB | Viewed 5463 times ]
Attachment:
20170211_090407.jpg [ 180.1 KiB | Viewed 5463 times ]
Complexul propriu zis de piste (e un intreg complex, nu doar un circuit) se afla la cativa km de drumul principal, iar accesul in interiorul stabilimentului se face printr-o poarta cu un centru de control in toata regula. Sunt totusi lucruri aici despre care muritorii de rand nici nu ar trebui sa-si inchipuie ca exista. Cu ochii ce mi se învârteau in cap precum un contor de la Electrica am apucat sa vad o parcare plina de prototipuri in diverse faza de camuflare sau frankensteinizare. N-as putea spune ce erau, din viteza am identificat siluete de Maserati Levante, dar erau si chestii mai joase aka mai sportive. Am fost insa indrumat (grabit) spre interiorul complexului, unde urma sa facem check in-ul propriu zis.
Attachment:
20170211_140036.jpg [ 169.34 KiB | Viewed 5463 times ]
Integistrarea a fost scurta, am primit badge-ul pentru a putea fi recunoscuti si fost împărțiti in 4 grupe, fiecare dintre noi urmand sa aibe parte de aceleasi activitati si work shop-uri prin rotatie, in cursul zilei urmand sa fim reuniti pentru a participa inpreuna la cateva momente cheie. Am reusit sa ma pierd de cei cativa baieti pe care-i cunosteam de pe forumul italian autopareri, si cu care vorbisem in perioada de dinaintea venirii aici, ei au fost repartizati in echipa rosie, eu in cea verde. Umblam ca un zombi pe acolo, dar nu imi mai incapeam in piele de bucurie.
Partea centrala a Balocco Proving Ground este constituita de o zona verde imprejumuita de cladirile fostei ferme, (Cascina Bella Luigina) devenite mai apoi atelierele Autodelta si halele in care erau adapostite masinile. Aici au instalat organizatorii doua mari panouri cu Stelvio, tot aici am servit micul dejun si pranzul.
Attachment:
20170211_170456.jpg [ 235.75 KiB | Viewed 5463 times ]
Attachment:
20170211_092217.jpg [ 218.74 KiB | Viewed 5463 times ]
Sub bolțile uneia din cladirile ce formau careul acesta central au foto expuse si cateva masini de curse apartinand "Scuderia del Portello". 1900 TI Panamericana, 1600 GTA, 33/2 Periscopica si o Giulia 1300 TI alaturi de mai noile Giulia Quadrifoglio si 4C formau parca un frăție ce vroia sa prezinte cu mandrie alfistilor pe cel mai nou membru al hall of fame.
Attachment:
20170211_170616.jpg [ 202.97 KiB | Viewed 5463 times ]
Attachment:
20170211_161659.jpg [ 205.64 KiB | Viewed 5463 times ]
Attachment:
20170211_135558.jpg [ 220.06 KiB | Viewed 5463 times ]