It is currently 11 Apr 2025, 23:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
 Post subject: ventilatie
PostPosted: 27 Jun 2007, 10:01 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
salutare,
iete ca iar postez aici. am rezolvat AC-ul, si amu raceste de numa-numa. dar cum un ghinion nu vine niciodata singur, amu nu mai functioneaza ventilatia asa cum trebuie. descriu problema aici, poate o mai avut careva ceva asemanator si ma indruma spre componenta defecta.
ceva de genul asta parca madkat a avut... pls madkat help!
iete cam asa sta treaba:
problema se situeaza la comutarea aerului in habitaclu si anume:
de la stanga la dreapta in sensul de rotire al comutatorului exista:
- pasageri
- pasageri si picioare
- picioare
- picioare si geamuri
- geamuri
- dezaburire max
se comporta in felul urmator: pozitiile de la geamuri max pana la picioare functioneaza (adica jetul de aer se modifica in functie de cum comut butonul) insa cand comut pe pozitia "pasageri si picioare" continua sa sufle cu aceeasi intensitate la picioare insa spre pasageri nimic (dar se aude o mica modificare a sunetului facut de aer prin conducte, iar comutarea pe pozitia pasageri nu mai are nici un efect, aerul fiind suflat tot spre picioare.
care art putea fi problema?
comutatorul?
motorasul care schimba directia fluxului de aer?
sau parte mecanica? (adica comanda functionala, motor functional, dar "flapsuri" blocate)
poate cineva sa-mi dea o idee??????
multam fain


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Mai mult ca sigur nu-i problema mecanica . Incearca urmatoarea varianta: Deconecteaza bateria pentru cel putin o jumatate de ora. Conecteaza bateria la loc dar nu porni deloc motorul decat dupa cateva minute. Inainte de a da "la cheie" asteapta doua-trei minute cu cheia in pozitia MAR(parca) adica aia de pana la a porni electromotorul. Vei auzi cum motorasele, in speta sistemul de ventilatie se va recalibra (vor bazai motorasele). Dupa ce termina cu bazaitul porneste motorul si da drumul la aer. Mai mult ca sigur asta e problema (e valabil si la clima automata si semiautomata). Faza am descoperit-o incercand sa sterg un cod de eroare de pe ecu(apropos-nu merge). Apoi am gasit-o pe site-ul unui service si am postat-o la troubleshooting-stiky topics.

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ok... voi incerca varianta asta... merci de ajutor... oricum si alte pareri si idei sunt binevenite... asta am notat-o.... o voi incerca.... merci fain


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 10:52 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ok....o sa incerca asta... si daca nu merge mai discutam ... postez imediat ce incerc cu solutia lu catalin


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
same problem!!!

pare sa fie "flapsurile" blocate imbacsite . pun ventilatorul pe 0, celalalt il pun pe poz. picioare-pasager dau drumul la aer si merge.
m-as apuca de curatat conductele de aer da pare sa fie destul de complicat :peace:

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Asta nu-i chiar asa greu de verificat . Daca flapsurile nu merg trebuie sa se manifeste cumva motorasul, incearca sa-l asculti fara sa dai drumul la aer. Sau ar mai fi o varianta pune un aparat de masura la siguranta. Daca motorasul nu poate sa mute flapsul va creste consumul de curent . Totusi nu prea am auzit de flapsuri blocate de mizerie pana acum . Incearca totusi varianta asta inainte de a te apuca sa demontezi juma de bord.

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 12:47 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ok... am incercat varianta asta... o voi repeta mai incolo pentru ca acum deja mor de cald si mai am si de lucru... ceva s-a intamplat, acum merge si mai haotic... nu am mai stat sa vad cum functioneaza, dar nu mai merge nici cat mergea inainte... o sa stau mai mult cu bateria deconectata, si inainte de a porni motorul voi astepta mai mult, poate nu am stat destul. o sa vad care-i treaba, ideea e ca ceva ceva s-a intamplat. sper sa reusesc sa-l readuc pe calea cea buna la urmatoarea incercare. mai pe seara voi repeta manevra si voi posta rezultatul, daca nu merge atunci probabil ca s-a cam dus motorasul, sau cine stie... ramane de vazut


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Am uitat sa-ti spun inainte, pe altundeva spunea ca e indicat sa ai ventilatia oprita cand faci aceasta operatie si ca s-ar putea sa nu mearga din prima .
P.S. Intelege ca nu motorasul e de vina, el doar porneste si se opreste. Cand anume trebuie sa faca asta nu mai e treaba lui

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 13:07 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ventilatia era oprita... aerul conditionat oprit (indicatorul pozitionat pe 28 de grade - ceea ce face ca AC sa nu porneasca automat la pornirea motorului - daca e pe minim porneste automat si AC ) la astea m-am gandit si eu. la partea cu sa nu mearga din prima... m-am gandit si la asta, de aia am si zis ca mai repet operatiunea mai incolo. sper sa fie asa si sa se rezolve.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Incearca sa duci butonul de pozitionare jet aer in diverse pozitii . Pe un site am vazut ca masina trebuie sa stea cu bateria deconectata minim doua ore . Eu am stat cu ea o zi . Iar servomotoarele de la clima au tot bazait vreo 2 minute timp in care s-au dus singure in toate pozitiile (la climatronic are afisajul ala mic pe buton si asa am vazut)

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 13:18 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
voi incerca diferite variante. nu-i vad rostul pentru care trebuie sa stea atat de mult, nu prea are logica pentru mine. o data ce ai luat alimentarea, mai ramane sa se descarce condensatorii, care de obicei sunt prevazuti cu circuit de descarcare. dar daca nu reusesc cu timpi scurti de intrerupere a bateriei (aproc 30 min) voi incerca si cu timpi mai mari, ca nu am nimic de pierdut


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 13:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Nu stiu prea bine care-i motivul, dar e probabil acelasi ca la o placa de baza de calculator careia vrei sa-i resetezi Bios-ul scotand bateria .
Oricum, multa bafta !

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jun 2007, 13:46 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
da, mai mult ca sigur are condensatori, dar in mod normal acesti condensatori ar trebui sa aiba o rezistenta de valoare relativ mare care ar trebu sa-i descarce intr-un timp stabilit cu exactitate de proiectant, insa cum noi nu stim ce valoare are acea rezistenta, nici nu putem stii exact in cat timp se descarca condensatorii. voi incerca cu o temporizare de eliminare a bateriei de aprox 1 ora... dar problema e ca nu am garaj si trebuie sa stau langa masina. voi incerca cu perioade mai mici sau mai mari de timp fara baterie si vad io rezultatul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jun 2007, 09:04 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ieri seara am lasat masina fara baterie peste 2 ore, si nici un rezultat. astazi o voi lasa toata ziua, desi nu prea am mari sperante, dar incercarea moarte n-are. pe seara sper totusi sa am vesti bune. cand pun contactul se misca motorasele pe acolo de zor, dar rezultatul nu este cel asteptat. revin...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jun 2007, 16:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jun 2006, 22:08
Posts: 512
Location: Cluj/Petrosani
pentru curatarea sistemului de aer conditionat este un spray in comert
atasez o poza ca sa il recunoasteti


Attachments:
airco.JPG
airco.JPG [ 82.39 KiB | Viewed 1687 times ]

_________________
A fost :( Alfa 147 1.6 TS 105CP
Image
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jun 2007, 16:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Singurul lucru pe care-l face e ca elimina mirosurile produse de bacteriile care-si fac veacul in instalatia de climatizare

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jun 2007, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
@cristiano - merci
e inca un medicament in plus pentru masinile noastre!! fumatorii...

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jun 2007, 09:05 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
salutareeeeeeeeeeeee.... pana la urma s-a rezolvat.... insa nu cu bateria... si la ultima intrerupere a curentului, la reconectare, aerul sufla aiurea. problema s-a rezolvat la pornirea masinii... am pozitionat comutatoarele inainte de a porni motorul in pozitia dorita, am pus contactul, fara a porni insa, si am asteptat pana a inceput sa sufle, si.... surpriza, sufla exact unde mi-am dorit eu.... nu am vrut sa schimb pozitia comutatorului, am preferat sa ma bucur de AC la max, desi nu mai era la fel de cald ca in zilele precedente. azi voi face urmatorul pas...voi modifica poziti comutatorului in mers, sa vad daca functioneaza.... daca se buleste, maine scrie pe ea desfacere si curatare, daca merge... uraaaa!!!!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Jul 2007, 13:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
problema rezolvata... modificarea pozitiei comutatorului in mers nu avea nici un efect, si nu a mai continuat sa mearga, asa ca pana la urma am desfacut bordul si am descoperit problema - comanda de la aer si ventilatie, cele 3 butoane, unul avea o problema de contact, cel care regla directia jetului de aer... acum functioneaza, dar posibil sa ma lase oricand, insa stiu unde e problema


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 22:41 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
tnscatalin Quote:
Mai mult ca sigur nu-i problema mecanica . Incearca urmatoarea varianta: Deconecteaza bateria pentru cel putin o jumatate de ora. Conecteaza bateria la loc dar nu porni deloc motorul decat dupa cateva minute. Inainte de a da "la cheie" asteapta doua-trei minute cu cheia in pozitia MAR(parca) adica aia de pana la a porni electromotorul. Vei auzi cum motorasele, in speta sistemul de ventilatie se va recalibra (vor bazai motorasele). Dupa ce termina cu bazaitul porneste motorul si da drumul la aer. Mai mult ca sigur asta e problema (e valabil si la clima automata si semiautomata). Faza am descoperit-o incercand sa sterg un cod de eroare de pe ecu(apropos-nu merge). Apoi am gasit-o pe site-ul unui service si am postat-o la troubleshooting-stiky topics.
daca ti asa de mult timp bateria deconectata, nu se reseteaza ECU? cum se comporta imobilizatorul?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 08:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
Nu se reseteaza nimic . De asemenea nu am sesizat nici o schimbare in comportamentul motorului si in nici un caz nu a avut fluctuatii de relanti cum am mai citit pe undeva pe aici .

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 14:23 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
tnscatalin Quote:
Nu se reseteaza nimic . De asemenea nu am sesizat nici o schimbare in comportamentul motorului si in nici un caz nu a avut fluctuatii de relanti cum am mai citit pe undeva pe aici .
pai atunci o sa incerc si eu, multam pt raspuns

S-A REZOLVAT :thanks: am scos bateria am lasat-o cam 5 minute, apoi am pus contactul, dupa cam 2 minute am luat contactul, l-am pus dinnou, am pornit motorul si AC-ul si BINGOOOO!, merge! MULTZAM DE SFAT


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited