Nu vreau sa incep o polemica, dar s-au spus niste lucruri pe-aici si n-as vrea ca cineva din afara comunitatii, citind intamplator topicul, sa ramana cu o parere gresita apropo de Giulia si solutiile tehnice adoptate. Prin urmare, fara a avea pretentia de a fi studiat in profunzime produsul (la o adica, pot face si asta) si fara a intra foarte mult in detalii tehnice, as vrea sa fac unele observatii. Nu am pretentia ca am dreptate in tot ceea ce spun, dar mi-ar placea sa fiu combatut cu argumente si ii rog si pe altii care cred ca au ceva interesant de adaugat sa se alature discutiei, in acceasi masura in care ii rog pe cei ce stapanesc mai putin anumite notiuni sa se abtina.
* "unghiul V-ului motorului de QV, de 90 de grade, e unul gresit, s-a facut compromisul asta pentru a reduce costurile, ar fi trebuit ales unul de 60 de grade" - Aici sunt multe de spus, nu contest ca poate si consideratiile de cost au avut ponderea lor, dar e cel putin simplist sa afirmi asa ceva. E adevarat, un motor cu un V de 60 de grade se echilibreaza dinamic mai bine, dar cel putin in aceeasi masura, un V la 90 de grade ofera multe alte avantaje, in primul rand in ceea ce priveste cuplul dezvoltat, dar si in ceea ce priveste racirea, un centru de greutate mai jos etc. Mai mult decat atat, motorul asta a fost gandit si pentru a functiona cat mai bine cu un singur banc (celalalt banc este "total dezactivat" la sarcini partiale, pentru a se reduce consumul), prin urmare a fost gandit ca doua motoare in 3 cilindri ce folosesc acelasi arbore cotit. Fiecare banc are propriul lui calculator, propria lui turbina si colectoare de admisie si evacuare separate. Am mentionat aspectul asta numai pentru a sublinia faptul ca sunt mai multe lucruri de care trebuie tinut cont atunci cand alegi V-ul motorului ;
https://www.youtube.com/watch?v=JNUmch7dm1s" onclick="window.open(this.href);return false; (din pacate doar in italiana, un interviu cu Gianluca Pivetti, cel ce a coordonat echipa care a proiectat motoarele pe benzina)
* "sistemul de franare e fail, a folosit si Mercedes asa ceva acum multi ani si au renuntat la el" - Sistemul prezent pe Giulia (Continental) e o evolutie a celui lansat de Mercedes (Bosch) in 2001. SBC-ul celor de la Mercedes nu a fost retras in 2007 din ratiuni de fiabilitate sau performante (oricine a mers cu o masina care are SBC stie despre ce vorbesc, e mult peste orice alt sistem de franare), dovada stand faptul ca el a fost pastrat pana la sfarsitul productiei pe modelele de varf, Maybach, SLR MCLaren si SL. Timpul obtinut pe Nurburgring se datoreaza in mare masura lui, fiind perfect integrat in controlul dinamic al sasiului, alaturi de suspensii si controlul tractiunii (cel putin asta afirma Fabio Francia) ;
* "motorul diesel e unul long stroke, deci alt fail" - Toate motoarele diesel moderne au cursa(stroke) mai lunga decat alezajul(bore), cu efecte directe asupra reducerii emisiilor si cuplului. Bore x Stroke: Alfa 2.2 JTDm (83.8x99), BMW B47 (84x90), Mercedes OM654 (82x92.3), OM651(83x99);
* "NOx trap o solutie slaba, de aici cilindree mare si putere jenanta" - Adoptarea SCR-ului uscat a fost posibila tocmai datorita faptului ca motorul e unul foarte "curat" (aici conteaza cilindreea) si nu limiteaza in niciun fel puterea dezvoltata. De asemenea, s-a reusit respectarea normelor Euro6 fara a fi nevoie sa se apeleze la doua EGR-uri (unul de inalta presiune si unul de joasa presiune).