AndreiMR Quote:
Un motor de putin peste 2 litri mi se pare ca nu e chiar o problema majora...si Mercedes a avut pana de curand motorul de 2.1 litri si asta nu i-a oprit sa vanda in draci C-Klasse. Vorbim totusi de masini de 35-40 k euro pret de pornire. In cazul asta, se presupune ca proprietarul are 200 de euro sa plateasca impozitul anual...evident vorbind de Romania, unde e sistemul de impozitare cretin, bazat pe CC. Stiu ca la noi sunt 2 aspecte principale de luat in calcul la o masina...cat consuma, si cat e impozitul. Dar, cumva, Alfa asta nu cred ca se adreseaza celor care isi aleg masina in functie de criteriile astea....pentru aia exista VW, Skoda. Cat despre achizitii de flote...ei bine, acolo se ia in calcul TCO, nu doar cat costa masina, sau impozitul...asa ca din nou, s-ar putea sa nu conteze atat de mult cilindreea.
In plus, aspectul poluarii e de luat in calcul, mai ales acum, dupa Dieselgate. Din ce masuratori s-au mai facut, motoarele de cilindree mica foarte dopate au iesit foarte prost in materie de emisii in lumea reala, nu pe banc...mai prost decat motoare la mari. 1.6 dci de la Renault/Nissan/Mercedes e un exemplu foarte clar...acolo sunt suspiciuni serioase de sisteme de manipulare a emisiilor. Asta in timp ce motoare de cilindree mare n-au avut probleme de genul asta...
inainte sa ies din tara credeam ca noi suntem pur si simplu panicati de impozit, taxe etc. eh cand am ajuns aici am observat ca e situatia si mai grava. nu doar noi, ci toti se uita la consum, taxe, impozite si imaginea de marca. gen alfa se strica, bmw e fiabil. deci varianta cu taxele e general valabila cred cel putin in toata europa.
dc s class, 7 arul si a8 se vand in draci motorizarile diesel si nu v8 uri si v10? daca aia cae dau 100 000+ pe o masina nu au bani si de impozit si cosum?
de exemplu proprietarul francizei unde lucrez eu are bmw z8 alpina, i8, un seia 2 race car si masina de zi cu zi 520 diesel! 520, nici macar benzinar....
asa daca tu vii cu o imagine sifonata, macar ofera ceva ce se cere pe piata. daca ramai pt exclusivisti si pasionati ca noi e posibil sa nu sari de pragul de 200 000 vanzari pe an cum pana acum era normalul pt ei...