Uite aici ce au discutat baietii in acest topic pe la pagina 122, poate te ajuta cu ceva:
alin09ro@yahoo.com Quote:
multumesc cristianmiu,
stau pe forum de aproape 2 luni si de aici am inteles asa:
- pe 159 motorizarile pe benzina, inafara de 1,75 TBI nu sunt stralucite (sincer nici mie nu mi se par doar uitandu-ma pe cifre)
- motorul de 1.9 8v este robust, mai ieftin de intretinut decat cel cu 16v dar masinaeste submotorizata cu el
- motorul de 2.4 ar fi perfect dar are minusuri ca: impozit, asigurare si consum destul de mare
- 1.9 16v este cel mai recomandat motor
- despre 2.0 jtdm n-am aflat foarte multe, probabil pt ca il are putina lume, dar cel putin din cifre arata cel mai bine, plus ca are avantajul euro 5 care probabil va inseamna taxe mai mici decat euro 4 in viitor cand se vor taxa masinile in functie de norma de poluare.
Nu vreau ieftin, cu km putini si in stare perfecta, dovada fiind faptul ca una din masinile vazute azi avea 187.000 din 2010 ceea ce inseamna ca a facut aprox 30.000 pe an (destul de mult pt Romania), dar nu pot accepta masini care sunt reparate prost doar pentru ca pretul de achizitie a fost mare initial.
am gasit site-ul asta care pare destul de obiectiv:
http://www.vezicatface.ro/masina-second ... 6-190000in" onclick="window.open(this.href);return false; care daca introduc datele masinii din 2010 apare pretul "corect" de 6500 euro ceea ce inseamna ca Alfa 159 cat ar fi ea de frumoasa, are o devalorizare accelarata. Asta e realitatea...
Consider ca intre 7000-8000 euro e o suma relativ ok pt o masina intretinuta(nu am cerut sa fie noua) din 2008-2010 tinand cont de piata din Romania. Poate pare putin, fiecare isi pretuieste masina la ce valoare doreste, poate pretul corect pt o alfa 159 ar fi 10000 sau 12000, dar repet, suntem in Romania iar eu ofer peste media de pe site-urile de vanzari si de aceea nu mi se pare deloc deplasat sa am si pretentii la o masina ingrijita.
cristianmiu Quote:
Pai motorizarile pe benzina sunt destul de gurmande.
benzina:
1.8 mpi - accelasi motor ca si pe opel si Chevrolet cruze ( injectie multipunct, se poate monta gpl cu usurinta )
1.9 jts - motor original fiat, destul de fiabil, insa cam gurmand
2.2 jts - motor foarte gurmand care nu stiu daca exceleaza undeva la cat de multa benzina arde pentru cei 185 cp.
1.8 tbi - ceva frumos, insa destul de rar... consumul nu este chiar mic, insa macar stii pentru ce
diesel:
1.9 8v consuma mai putin ca un 16v si este mai usor de intretinut ( nu are DPF si nici swirl flaps )
1.9 16v consum moderat, aproape la fel de silentios ca si cel 8v, raportul de putere este destul de bun
2.4 este foarte rafinat pentru un diesel, insa depinde cati km faci anual sau cati bani ai de dat pe motorina. Daca nu depasesti 15k / an, eu zic ca merita
2.0 jtdm este un motor simpatic, dar sa nimeresti unul ok. Mi se pare mai soft decat cel de 1.9 16v, iar in accelasi timp mai silentios.
Merci madkat.