It is currently 22 Sep 2024, 07:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Nov 2016, 15:40 
Offline

Joined: 01 Nov 2016, 15:26
Posts: 2
Car: Alfa Romeo 159
Stima si respect baieti! Sunt observator, usor veteran al forumului si acum mi-am gasit, din pacate, si motivul sa devin activ.
Am de 2 ani o frumoasa berlina 159 1,9 JTDm 16 valve 150CP 6 trepte din 2007. O problema are (cred ca de cand am luat-o) insa o remarc mai des in ultimul timp: bagand-o in traficul de Bucuresti pendulez des in relanti, treapta 1 si teapta 2....cam aici mi-e beleaua, cand bag intr-a-ntaia accelerez, ridic piciorul si apoi iar accelerez (mers in coloana) la un moment dat incepe sa creasca consumul instant; cand continui drumul (treapta 2, 3 ...) creste consumul si pana la 50 l/km, care probabil e maximul acceptat si apoi isi revine. Problema nu ramane la afisaj, in acel moment, masina trage mai greu si tremura putin la plecare(ca si cand as pleca cu a 3-a de pe loc) si se simt noxe in plus.
Posibil sa fie de la filtrul de particule (nu am umblat la el fizic, nici in soft) ?
Multumesc anticipat profilor !!


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 15:42 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7874
Car: Vespa
Location: Bucuresti
asta am vazut ca se intampla in regenerare , deci nu e o problema . ideea e sa o lasi sa isi termine ciclul si sa nu o opresti . ar fi bine sa ajungi la un priceput de pe aici sa puna un tester pe ea sa vada cum stai cu egr/dpf si ca dreaq mai e pe acolo .


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 15:45 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7083
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut, cel mai posibil problema este de la filtrul de particule.

Fie nu a apucat sa-si faca regenerarile complet si porneste mai des, fie este infundat si iarasi ajunge la gradul de incarcare 100% mult mai repede, motiv pentru care si regenerarea porneste mai des.

Timpul de incarcare a filtrului de particule si implicit intervalul de regenerare tine de foarte multi factori ( termostat, temperatura externa, ulei folosit, egr, galerie de admisie, stilul de condus, etc)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 15:58 
Offline

Joined: 01 Nov 2016, 15:26
Posts: 2
Car: Alfa Romeo 159
ma temeam sau ma bucuram sa aud ca e de la PDF, problema mea si poate a altora e ca ma poate prinde, cum m-a prins si vinerea trecuta: in traficul de ora 18:00 de bucuresti, (30-40 minute de stat intr-a-ntaia)...dintr-un range de 418km, ajunsesem la un range de 72km in 2 km parcursi :lol: :lol: :blink: am repornit pana la urma motorul si a mers normal, fara sa mai intre regenerarea...
Dupa calculele mele ar trebui sa fac degeaba ~50km in afara la fiecare 2 saptamani de oras (paradox pt un diesel ,apreciez atunci doar turbina :wink: )


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Si eu am acelasi regim de mers numai in oras. La doua trei zile, cind ajung acasa si motorul este cald, accelerez in gol motorul pina la 5000-6000 ture, de doua ori, cite 5-6 secunde. Apoi il opresc. O data la o luna ii fac o regenerare fortata cu MES-ul.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 16:14 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2015, 17:18
Posts: 213
Car: 147 1.6TS 88KW
Location: Bucuresti
pai la astea diesel nu ar trebui de fapt sa o lasi sa se linisteasca vreo 30 secunde inainte sa o opresti?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 16V 88kW


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 17:21 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7083
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
1. La mine strict bucuresti, regenerează ~500km, extraurban ~700-800km.

2. Stock mai mult de 4800-5000rpm nu se poate accelera acest tip de motor, deci nu știu cum ajungi tu la 6000rpm. "I-ai dat bordu" pana acum? :lol:



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 17:39 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
AlexandruC Quote:
pai la astea diesel nu ar trebui de fapt sa o lasi sa se linisteasca vreo 30 secunde inainte sa o opresti?
Nu stiu ce este cu 'linistirea'.
Stiu ca daca mergi mult si in sarcina, inainte de a opri motorul este bine sa-l lasi la relanti un minut doua. Asta este pt turbina care este fierbinte si in timpul acela de un minut-doua uleiul are timp sa raceasca turbina. Valabil si pt diesel si pt benzina cu turbina.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2016, 17:45 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
cristianmiu Quote:
1. La mine strict bucuresti, regenerează ~500km, extraurban ~700-800km.

2. Stock mai mult de 4800-5000rpm nu se poate accelera acest tip de motor, deci nu știu cum ajungi tu la 6000rpm. "I-ai dat bordu" pana acum? :lol:



Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu stiu daca sint 6000 ture, ideea ca duc turatia pina aproape de maxim.
In felul asta , zic eu, mai curat din funinginea de pe traseul de evacuare.
Eu fac dimineata cam 5km in regim de viteza treapta intiia si a doua apoi masina sta cam 6-7 ore dupa care inapoi acasa cam tot 5km si apuc sa folosesc si treapta 3.
Nu prea are cind sa faca regenerare dpf-ul

_________________
DA !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited