salut
in cazul tau , as incerca sa iau o masina 98-99 (deci un pic mai veche ) insa la care dealerul sa imi dea garantie . Stiu ca impozitul va fi mai mare ...insa garantia de la dealer te poate scapa de multe belele.
Dupa ce vei vedea cum e , ce probleme are , ce se defecteaza mai frecvent , unde este un service bun, poti sa iei una mai noua , intre timp mai capeti si experienta ca sofer.
Personal am 156 1.9 JTD, initial am vrut 156 2.0 TS , dar din rationamente economice am ales versiunea Diesel.
concret : verifica starea in care se afla masina , observa amanunte de tip retusuri la vopsea, piese inlocuite , interiorul sa fie curat (nu bord lucios ! si praf la maneta de frana, schimbator etc)asta arata grija celui care a detinut-o inainte. Verifica lichidele , porneste motorul , asculta sa nu aiba batai , verifica -daca are cartea de service , vezi ce piese s-au schimbat , cand , e de preferat sa iei o masina la care s-au schimbat unele piese decat sa iei una la care sa iti spuna proprietarul ca "a mers brici nu am schimbat nimic! e foarte buna masina "; trebuie sa fii constient ca la un nr de km unele piese se mai uzeaza si unele sunt costisitoare. Verifica traseul de la turbina -intercooler- admisie aer observa daca sunt depuneri sau scurgeri de ulei (teoretic nu ar trebui , insa, mai toare fac putin condens ).
Verifica starea stergatoarelor de parbriz , miscarea motorului care le actioneaza pe toate vitezele, verifica maneta de lumini , aerul conditionat (nu te astepta sa sufle prea tare
)
Pentru o masina care o iau de afara prefer sa aleg o masina de firma care in mod sigur a avut reviziile la zi (nu isi prea permit firmele care dau Alfa Romeo la angajati sa nu le faca service la timp si din cauza unor defectiuni la masina sa rateze o intalnire de afaceri sau sa ramana pe nu stiu unde !).
Daca are defecte , incearca sa negociezi la pret, si nu uita ca tu de fapt vei cumpara o masina SH, deci nu poate fi vorba de o masina perfecta .
succes!