Alfavile Quote:
antonelcodreanu Quote:
"Regenerarea in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.
Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"
Deci intai e invizibila, apoi zice ca la inceputul regenerarii sa-mi fac 7 cruci. Pai de unde sa stiu cand incepe daca-i invizibila? Tre' sa stau cu ochii pe indicatoru' de presiune turbina? Pe turometru? Pe vitezometru? Pe scaunul soferului? De lista aia de conditii nu mai zic nimic: mergi cu 50 timp de 10 min, daca a scazut viteza 10 sec, o ia de la capat, alege traseu liber, suna un prieten sa bage un vin la rece etc. Unde dracu' sa merg io 10 min cu 50 la ora? Asta presupunand ca stiu cand incepe regenerarea care, nu-i asa, in mod normal e invizibila pt. sofer
"The vehicle must be driven for a short period of time at increased speed to ensure that an adequately high exhaust gas temperature is reached. The operating conditions must remain constant over the period for a successful regeneration."
Aia cu limita de x km/h nu prea e relevanta. Poti sa mergi in treapta a treia/patra cu 50 km/h, sau in treapta a doua; ideea e sa o mentii "calda" ca sa-si faca arderea. iar, in oras, calda o tii avand o turatie mai mare. Pe autostrada / Extra-urban nu e problema, temperatura e propice regenerarii. Ce e asa greu de inteles? Am priceput eu, petrol addicted si cel mai "atehnic" om de pe forumul asta, si nu va descurcati voi, "pacurarii"?
Acum, legat de intrebarea :"cum imi dau eu seama ca a inceput regenerarea", nu e bai daca ai intrerupt-o o data, baiul este daca incearca sa-si faca regeneraerea de mai multe ori consecutiv si nu reuseste, asta ducand la infundarea DPF-ului si implicit la schimbarea lui. Din ce am citit eu, DPF-ul asta nu e o sperietoare, cei mai multi soferi nici macar nu constientizeaza ca au asa ceva pe masina.
Plecand de la discutia de pe celalalt topic, legat de Common Rail, am ajuns sa caut info despre TDI.
Special am cautat informatii despre regenarare, sunt curios sa vad daca au si altii aceleasi probleme. Cam asta spun nemtii despre regenerarea. acum, cat de diferita este o regenerare de JTD vs TDI, nu stiu sa va zic.
Attachment:
DPF_1.JPG [ 56.97 KiB | Viewed 2889 times ]
Attachment:
DPF_2.JPG [ 65.16 KiB | Viewed 2889 times ]
Attachment:
DPF_3.JPG [ 58.18 KiB | Viewed 2889 times ]
Attachment:
DPF_4.JPG [ 61.26 KiB | Viewed 2889 times ]
Attachment:
DPF_5.JPG [ 50.33 KiB | Viewed 2889 times ]
Info sunt preluate de
aici!