weekend plin de activitati pe langa, sub si in masina.
Am facut marea revizie care nu a iesit asa cum mi-as fi dorit eu.
-schimbat ulei motor + filtre = DONE
-schimbat ulei CV = DONE .Mi-a luat ceva timp pana am gasit busonul acela mic deoarece ma asteptam la un surub pe care sa-l desfiletez. La fel si la scurgere......tot cautam in spatele cutie busonul de scurgere dar cand colo era pe lateral spre roata stanga.
-schimbat bujii = DONE
-vopsit scudetto = DONE. Imi place foarte mult cum a iesit insa daca te apropii se vede treaba facuta de un amator. Daca as fi dat jos scudetto-ul poate ca iesea mai bine. Ce este foarte frumos la plati-dip e ca pot incerca din nou si din nou......asteptam o zi cu soare sa mai incerc.
-AM LASAT LA SFARSIT CE ERA MAI INTERESANT.
-schimbat distributie, pompa apa si cureaua accesorii = DONE.....dar doar un un pic asa. Sa incep prin a spune ca acum aproximativ 3 ani am schimbat distributia la vechiul GT 1.9, asa c-am pornit in aventura foarte increzator. Am aruncat cate un ochi pe google pe la poze sa vad cum arata locul unde e cureaua si am zis ca e floare la ureche fata de 1.9 JTD. Ei bine m-am pus pe treaba si am inceput sa scot plasticele care acopera cureaua, apoi suportul de motor, pe care l-am gasit intr-o stare dubioasa (mai multe mai jos). Scot si cureaua de accesorii cu bine si apoi ajung la cureaua de distributie. Am tras 2 semne frumoase cu un marker ROZ sa le placa si fetelor, am dat jos cureau si intinzatorul iar apoi am scos suruburile de la pompa de apa. Dai si incearca si scoate......nu voia sa iasa deloc din locul ei.....tot mai incearca, si tot incearca. Dupa vreo 20 de minute am reusit sa o scot. Buuuunnnnn.....iau pompa de apa cea noua si incerc sa-i pun silicon pe marginea ei. Apas si tot apas pe siliconul ala si nimic. Dupa vreo 5 minute de privit la tubul de silicon ca si "curca-n lemne", rup tubul si observ ca siliconul meu era piatra deja. Ce fac, ce fac? Am toata distributia imprastiata pe asfalt iar eu nu am silicon. Dupa cum stiti intr-o sambata la ora 15:00 nu prea gasesti nimic in Italia, cu atat mai mult magazine de profil auto. Am plecat spre un brico, poate, poate gasesc. In drum, opresc la magazinul BEPS (prima oara cand intru). Inauntru toate accesoriile posibile pentru auto/moto dar nu gasesc nimic in legatura cu silicon pentru temperatura inalta si rezistent la apa. Intreb la unul din baietii din magazin cu italiana mea scalcita si zice ca au rosu si negru.....eu nu stiu de care imi trebuia. Mi-a adus baiatul cele 2 tuburi de la Arexon din care cel negru era pt baia de ulei iar cel rosu pt multi-uz printre care si radiatoare, termostate. Mama, norocos sunt sa gasesc asa ceva din prima.
Ma intorc acasa si ma apuc iar de treaba. Montez pompa de apa si totul mergea bine. Iau cureaua noua si ii trag un semn cu markerul la un dinte si apoi numar cati dinti aveam pana la urmatorul semn pe cureau veche. In cazul meu 59 de dinti, asa ca fac frumos si al 2-lea semn si pun cureaua pe role. Iau intinzatorul nou, il pun si pe el la locul lui iar apoi m-am oprit putin......hmmmm..... oare cum se intinde chestia asta. Il invart eu in sensul acelor de ceasornic (GRESIT) si vand ca se intinde cureaua, si zic super....strang surubul si gata.
Montez cureaua de accesorii iar apoi zic hai sa-i dau cheie ca totul pare in regula. Am cei 59 de dinti intre cele 2 semne la fel ca la cea veche.....ce se poate intampla? Pornesc motorul.....totul bine...
Video aici: ---- >
https://www.youtube.com/watch?v=Um7fO0G9R5U
Vai dar ce usor.....as puta sa fac asta zilnic chiar. (Ei bine nu).
Ma apuc si remontez tot la loc (capace, suport motor, scuturile si asa mai departe). Era deja seara cand stransesem deja toate sculele mele si eram foarte fericit de ceea ce tocmai realizasem.
Ma sui in masina, pornesc motorul si dau sa plec cu masina. Dupa cam 50m.....hmm dar parca se aude un fluierat.....dau geamul jos si aud numai FLUUUUUU.....WTF? Ce se intapla, ce este in neregula? Opresc repede motorul, ma uit pe acolo, nu vad nimic in neregula. Pornesc iar motorul....acelasi lucru. Opresc din nou si scot capacul de sus care acopera distributia. SOC SI GROAZAAAA !!!!
Gasesc numai firimituri negre de plastic si curea peste tot. Ce naiba....am montat gresit capacele si ating pe curea? Trag de ele de acolo sa eliberez sa vad daca ating.....si cand observ ceva. Observ ca patina de intindere era foarte aproape sau chiar atingea (nu-mi dadeam seama din unghiul ala) de suportul de metal care tine motorul suspendat.
NERVI NERVI NERVI. Cum s-a putut intampla asa ceva?
Inping masina inapoi in parcare deaorece imi era frica sa o mai pornesc si intru fortat la o pauza de gandire. Caut online si gasesc 2 filmulete pe youtube destul de explicite. Ma uit cu atentie la ele si realizez greseala. Am intins aceasta patina in sensul acelor de ceasornic si nu invers. Inchid laptopul si ma bag direct la somn nervos.
Astazi ma trezesc si apuc de demontat sa vedem cu ce ma confrunt. Am gasit patina pur si simplu mancata. Ea ramasese blocata deoarece atingea pe suportul de motor metalic iar cureaua pur si simplu manca din ea (curea vs plastic = Curea wins). Cureaua arata bine desi nu se mai vedea asa clar incrisurile pe ea.
In momentul asta iau decizia sa fac comanda de alt kit (curea plus patina = 40eur aruncati pe geam).
Din nou.....sunt cu toate distributia pe asfalt asa ca ce fac? Montez patina veche (de data asta bine) si cureaua veche, numar cei 59 de dinti sa ma asigur ca este pusa la punct si dau cheie. Totul bine.... Montez si suportul de motor si dau cheie.....totul bine si frumos.
Mda....deci sunt un mare bou care cred eu, ca a avut si noroc ca nu s-a rupt cureaua. Totul datorita increderii mele prea mare si lipsa documentarii adevcate inainte de operatie.
Acum masina merge cu cureaua veche si merge bine din ce observ. Asta pana imi ajunge comanda si iau iar de la capat. Stiu ca exista un risc sa merg cu o curea veche RE-MONTATA dar nu prea aveam ce sa fac in conditia de fata. O sa merg la munca cu bicicleta zilele astea (sper sa nu ploua).
Cam asta a fost revizia. Acum hai cu poze sa va arat suportul de motor.
Este stricat nu e asa? Din ce vad arata ca si cum s-a spart si a curs din el tot uleiul. Se vede pe lonjeorn acolo ca e plin de negreala.
restul pozelor in post-ul urmator.......ca deja e prea lung asta.