It is currently 21 Sep 2024, 12:58

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Probleme 159 1.9, 16V
PostPosted: 27 Sep 2016, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Buna seara,

In urma cu 1 luna am achizitionat o AR 159, 1.9 JTDm 16V si incet, incet incep sa o invat, sa ii stiu comportamentul.

Am cateva "probleme" sa le zic asa:
1. am eroare de MAF sensor, debitmetru cred. Nu reusesc sa o sterg cu testerul nici cum. Motorul insa functioneaza bine, zic eu. Am citit pe forum ca cineva a scos mufa de la debitmetru si motorul si-a schimbat comportamentul. Am incercat si eu lucrul acesta, dar nu am observat nicio schimbare.

2. dupa un drum prin oras, temperatura apei ajunge la 90 grade. Daca urc un deal cu ea, se mentine temperatura la 90 grade, insa la coborare aceasta ajunge si la 60 grade. Chestia asta am observat acum cu temperaturile astea mai mici. Este normal? Pana acum am avut doar benzinare, timp de 9 ani. La acelea, cand ajungea la 90 grade temperatura, acolo ramanea acul.

3. daca las masina in soare peste zi, cand vreau sa o pornesc, exista momente cand nu vrea sa o ia din prima si apare pe bord eroarea "excesive radiator fluid temperature" si trebuie sa ii dau din nou la cheie. Apoi o ia fara probleme. Ce ar putea fi?

4. am bagat-o pe canal sa ii fac o inspectie vizuala pe dedesubt. pe la sasiu am vazut ca in multe locuri a sarit vopseaua si au aparut pete de rugina, superficiale (poze mai jos). ar trebui sa imi fac griji?

5. cand este pornita clima, si este setata pe mono, am observat ca daca aleg sa bage caldura/frig doar la picioare, de la butonul dinspre sofer, nu se aprinde beculetul rosu de la consola. Insa daca apas pe butonul dinspre pasager, doar acela se aprinde, cel de la sofer nu. (poza mai jos). In schimb, la setarea full auto, se aprind toate cele 6 beculete de dirijare a aerului.
Se poate cumva reseta climatronicul?


As vrea sa stiu la cati km se schimba distributia. Am citit pe forumurile din tara, ca aici este recomandat sa se faca la fiecare 60.000 km. In manualul de utilizare din afara, precum si pe motor, este trecut sa se faca la 125.000 km. Pana la urma cand trebuie facuta?

Va multumesc.


Attachments:
alfa 159 clima.jpg
alfa 159 clima.jpg [ 68.46 KiB | Viewed 3123 times ]
IMG_20160923_164709.jpg
IMG_20160923_164709.jpg [ 138.63 KiB | Viewed 3122 times ]
IMG_20160923_164722.jpg
IMG_20160923_164722.jpg [ 123.37 KiB | Viewed 3122 times ]
IMG_20160923_164726.jpg
IMG_20160923_164726.jpg [ 105.21 KiB | Viewed 3122 times ]
IMG_20160923_164754.jpg
IMG_20160923_164754.jpg [ 123.17 KiB | Viewed 3122 times ]
IMG_20160923_164803.jpg
IMG_20160923_164803.jpg [ 127.63 KiB | Viewed 3122 times ]

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP
Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 09:42 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Nimeni nimic?
Ieri mi-a apărut iar eroarea cu "Excesive radiator fluid temperature..". De la ce poate fi?

Mulțumesc și îmi cer scuze de insistențe.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 10:17 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2010, 11:46
Posts: 501
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Pitesti
Salut,

Daca in momentul in care scoti mufa de la debitmetru si nu se vede nicio schimbare , clar debitmetrul este dus .
Eroare accea cu excesive radiator fluid imi mai apare si mie cate-odata , nu am bagat-o in seama.
Temperatura apei ar fi trebuit sa stea fixa ( 80-90 grade ) , daca la coborare ( cand nu e motorul in sarcina) scade , poate da fie termostatul dus . Ieri am remarcat si eu acceasi problema la drum intins si destul de frig afara , apa statea la 75 grade.

_________________
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ( 150+ )
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 12V ( 192 )
Alfa Romeo 147 1.6 ( -120 )


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 10:26 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Mulțumesc pentru informații. Deci clar debitmetrul trebuie schimbat, dar asta după ce îi schimb distribuția. Eroarea cu temperatura antigelului a apărut acum după ce s-a mai răcit afară, și doar la prima cheie.

O să îmi fac si o programare la reprezentanță, să văd ce zic și ei.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jul 2014, 12:46
Posts: 22
Car: 159
Location: ploiesti
marius21 Quote:
Mulțumesc pentru informații. Deci clar debitmetrul trebuie schimbat, dar asta după ce îi schimb distribuția. Eroarea cu temperatura antigelului a apărut acum după ce s-a mai răcit afară, și doar la prima cheie.

O să îmi fac si o programare la reprezentanță, să văd ce zic și ei.
sfatul meu este sa renunti la reprezentante , o sa ramai dezamagit. cauta sa o pui pe tester.
distributia e recomandat sa o faci intre 60-80 mii in functie de firma, recomand continetal sau ina.


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 11:59 
Offline

Joined: 13 Jun 2014, 11:17
Posts: 476
Car: 156 gta, 159
Location: ploiesti
chestia cu temperatura este termostatul. e ceva obijnuit la 156 (aceeasi problema o aveam si eu) si am vazut si la altii. la 59 nu am vazut pana acum. poate de aceea da si eroare cu antigelul.
ca sa schimbi distributia tot va trebui sa mergi la un mecanic specializat pe italience, sau cel putin sa aibe calele speciale pt distributie. poate el ii va da de cap si la restul problemelor.
distributia se schimba la un nr de kilometrii sau x ani. deci daca nu stii sigur numarul de km si anul cand a fost montata eu zic sa o schimbi cat mai repede.
la mie mi-a pus pe pragul usii sofer un abtipild cu data si nr de km cand a fost schimbata... dar si asa, pt linistea ta ar fi bine sa o schimbi mai repede

_________________
now: 159 jtdm
156 gta
Sold: saab 9-3 aero
156 jtd
vw golf 2 gti


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 12:07 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
O schimb cat de repede pot. Am pe motor un abțibild pe care scrie că a fost schimbată la 123k in 24.04.2012. Acum am 210k, e foarte mult și oricum au trecut 4 ani de când a fost schimbată. M-am si interesat de preturi și asta e primul lucru pe care o sa il fac: distributia. Apoi restul. Poate a mai fost schimbată, dar pentru liniștea mea o sa sa schimb distributia, curele si role accesorii, lichide frâna, antigel, lichid servo, ulei cutie viteze. Sper să rezolv cu schimbatul lichidului de servo si zgomotul din volan la virare pe loc.

Apoi o sa vad cu debitmetrul si termostatul.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 19:13 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2010, 21:47
Posts: 869
Car: Giulia Q4 280.
Location: PITESTI
marius21 Quote:
Nimeni nimic?
Ieri mi-a apărut iar eroarea cu "Excesive radiator fluid temperature..". De la ce poate fi?

Mulțumesc și îmi cer scuze de insistențe.
Ai bateria pe final, tensiunea mică dimineața, consum mare de curent, de aici apare eroarea, nu mai ai curent suficient la pornire pentru a susține toate funcțiile ECU.

_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine :D
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 19:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2010, 21:47
Posts: 869
Car: Giulia Q4 280.
Location: PITESTI
marius21 Quote:
3. daca las masina in soare peste zi, cand vreau sa o pornesc, exista momente cand nu vrea sa o ia din prima si apare pe bord eroarea "excesive radiator fluid temperature" si trebuie sa ii dau din nou la cheie. Apoi o ia fara probleme. Ce ar putea fi?
Arunca o privire în clapeta debit aer de pe admisie, de obicei se prelinge ulei si ajunge la partea electronica, înăuntru este un potentiometru care nu funcționează cum trebuie din cauza uleiului.

_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine :D
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2016, 19:27 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2016, 11:25
Posts: 121
Car: Alfa 159 1.9 JTDm
Location: Zalău
Ai putea sa imi zici mai exact despre ce piesă e vorba? O poza ceva? E primul diesel pe care il am si încă nu știu exact care pe unde e :-)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2006 - 1.9 16V 150 CP
ex: Fiat Grande Punto 2006 - 1.4 8V 77 CP
ex: Fiat Punto MK2 1999 - 1.2 8V 60 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited