In primul rand salutari tuturor membrilor Alfaclub si bine v-am gasit.
Povestea e simpla......vroiam o masina...........orice masina...Opel , VW , BMW...orice pe 4 roti , dar tot cautand pe net pe diverse situri am observat AlfaRomeo de vanzare la preturi si dotari foarte bune.........asa am ajuns si la voi pe forum.Astazi cautam Alfa , maine Alfa .....iar acum am ajuns sa nu concep sa-mi iau altceva in afara de Alfa........e un pic ciudat nu ?
Acum ca am facut si introducerea sa trecem la fapte.Am gasit sa cumpar in Austria la un dealer o Alfa Romeo 156 04/2003 Distinctive argintiu metalizat.Descrierea masinii o putei gasi aici :
Alfa 156 1.9 jtd 116 CP Distinctive 6 trepte
Initial registration: 04/2003
Kilometres travelled: 129.000
Power: 116 PS
Fixed price: 7.820 €
Export price: 6.500 € (netto)
Zis si facut ,masina foarte atractiva pretul in principiu nu parea foarte mare.I-am sunat pe respectivii si am stabilit o intalnire (ce a avut loc ieri in data de 05.06.07) si am plecat la drum avand de parcurs o distanta de vreo 1200 km in total.Neavand experianta cu AlfaRomeo prea multa (in principiu decat ce am citit pe AlfaClub.ro) am decis sa nu plec singur la drum.Astfel am pornit la drum 4 persoane intr-un Daewoo Matiz si fara AC de am crezut ca mor de cald pana acolo
din care fratele meu , tatal meu care are experienta cu un FIAT DUCATO 2.5 TD
si un prieten bun.Am ajuns acolo dupa vreo 16 ore de mers cu rasnita de Matiz de mi-a facut capul calendar si chiar am reusit sa ii si gasim pe respectivii intr-un orasel din Austria.Dupa atata drum fara odihna ne-am apucat sa testam masina.Am inceput cu verificarea nivelului de ulei al motorului , acesta fiind rece in acel moment.Uleiul era la nivel normal fiiind situat aproape de maxim pe joja ,OK, dar problema era vascozitatea acestuia care era foarte scazuta avand culoarea neagra ..cu toate acestea asigurand o lubrifiere foarte buna cel putin la mana(parerea mea a fost ca a mai fost adaugat peste in momentul in care dealerul a achizitionat masina ).Am pornit apoi si am turat motorul pe la 3500-4000 scotand pe esapament fum de culoare neagra putin dupa care a disparut.Am observat o alta chestie interesanta ca fumul mirosea foarte intepator la nas aproape neputand sa-l suport.Explicatia dc stie cineva???Am lasat motorul sa se incalzeasca dupa care am inceput inspectia exterioara.In afara de cateva zgaraieturi pe spoiler , bara spate si usa nu prea am reusit sa identific mare lucru , masina fiind la linie.Am ciocanit usor pe tabla zonele care mi s-au parut mai suspecte dar nu am reusit sa gasesc altceva in afara de tabla (chit sau alte chestii specifice dupa accidente)......pe ansamblu totul a fost OK costuri aici neavand prea mari dc as fi cumparat masina.Am trecut si la interior care era in stare perfecta neavand nimic de omentat(piele , totul functional si in stare buna) dupa care am trecut la un test drive cu masina.Mentionez ca dealerul nu a vrut sa ma lase sa fac eu test drivul pe motivul ca el este singurul care il face
.Sub talpa acestuia motorul a ajuns aproape de zona rosie in treptele 1234 acceleratiile fiind foarte puternice , la fel ca si stabilitatea in curbe sau la testul elanului pe la 60-80 km ora masina mergand in S puternic fara a schita nici cea mai mica problema la virajele alternante ...deci deduc ca starea suspensiilor era in general buna.Am trecut si peste cateva cai ferate , zgomotul produs de trecere fiind minim.Zgomotul interior al motorului mi s-a parut un pic cam mare......La intoarcere am mai lasat motorul pornit un pic timp in care tatal meu i-a scos cu motorul in functiune capacul de alimentare cu ulei al motorului.imediat am observat o ceata densa de ulei ce iesiea prin orificiu....(dupa mine compresia motorului se pierdea avand nevoie de segmeti,la o astupare a orificului de umplere cu mana se simtea cum sufla in palma)....deci costuri ulterioare.Dublu climatronicul nu reusea sa faca fata cu brio la temperatura exterioara de 30 grade cu toate ca ventilatorul era pe ultima treapta si setat la 16.5 grade Celsius.Discurile de frana mi s-au parut cam uzate acestea avand minim cu 5 mm material pe suprafata de asezare a placutelor de frane.....alte costuri suplimentare.Cauciucurile erau OK , jantele OK.Sistemul HIFI interior deasemenea OK.Ambreiajul tinea un pic cam sus fapt care nu mi s-a parut in regula la o masina sport....Costuri??Cam astea au fost testele pe care le-am facut pe masina.
Despre acte pot sa spun ca avea carte de service dar pana la 60 000 km dar fara sa precizeze ca s-ar fi schimbat distr¡butia sau discurile de frana.In urma acestor teste am decis ca ar fi mai bine sa nu achizitionez masina deoarece am judecat totul prin prisma banilor pe care ii aveam disponibili cu tot cu inscriere ....adica la vreo 9600 E.Dealerul nu a vrut sa negocieze absolut deloc pretul masinii cu toate ca la telefon parea disponibil.
Masina 7800
taxa prima inmatriculare 1700
Acte plus asigurare pe 5 zile 300 E
transportul 100 E
plus eventuale costuri legate de distributie de 600 E plus discuri de frana 300 E plus schimb ulei 70 E m-au facut sa renunt la a cumpara masina.Ajutati-ma va rog cu parerile voastre ........va scriu chiar acum la 30 minute dupa ce m-am intors din calatoria spre Alfa , moralul nefiindu-mi foarte ridicat din pricina esecului............dar VREAU o ALFA 156.....Ce fac de acum inainte ??...
Multumesc mult.......