It is currently 08 Feb 2025, 07:07

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 06 Jul 2007, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
In primul rand salutari tuturor membrilor Alfaclub si bine v-am gasit.
Povestea e simpla......vroiam o masina...........orice masina...Opel , VW , BMW...orice pe 4 roti , dar tot cautand pe net pe diverse situri am observat AlfaRomeo de vanzare la preturi si dotari foarte bune.........asa am ajuns si la voi pe forum.Astazi cautam Alfa , maine Alfa .....iar acum am ajuns sa nu concep sa-mi iau altceva in afara de Alfa........e un pic ciudat nu ?
Acum ca am facut si introducerea sa trecem la fapte.Am gasit sa cumpar in Austria la un dealer o Alfa Romeo 156 04/2003 Distinctive argintiu metalizat.Descrierea masinii o putei gasi aici :

Alfa 156 1.9 jtd 116 CP Distinctive 6 trepte
Initial registration: 04/2003
Kilometres travelled: 129.000
Power: 116 PS
Fixed price: 7.820 €
Export price: 6.500 € (netto)


Zis si facut ,masina foarte atractiva pretul in principiu nu parea foarte mare.I-am sunat pe respectivii si am stabilit o intalnire (ce a avut loc ieri in data de 05.06.07) si am plecat la drum avand de parcurs o distanta de vreo 1200 km in total.Neavand experianta cu AlfaRomeo prea multa (in principiu decat ce am citit pe AlfaClub.ro) am decis sa nu plec singur la drum.Astfel am pornit la drum 4 persoane intr-un Daewoo Matiz si fara AC de am crezut ca mor de cald pana acolo :)din care fratele meu , tatal meu care are experienta cu un FIAT DUCATO 2.5 TD :) si un prieten bun.Am ajuns acolo dupa vreo 16 ore de mers cu rasnita de Matiz de mi-a facut capul calendar si chiar am reusit sa ii si gasim pe respectivii intr-un orasel din Austria.Dupa atata drum fara odihna ne-am apucat sa testam masina.Am inceput cu verificarea nivelului de ulei al motorului , acesta fiind rece in acel moment.Uleiul era la nivel normal fiiind situat aproape de maxim pe joja ,OK, dar problema era vascozitatea acestuia care era foarte scazuta avand culoarea neagra ..cu toate acestea asigurand o lubrifiere foarte buna cel putin la mana(parerea mea a fost ca a mai fost adaugat peste in momentul in care dealerul a achizitionat masina ).Am pornit apoi si am turat motorul pe la 3500-4000 scotand pe esapament fum de culoare neagra putin dupa care a disparut.Am observat o alta chestie interesanta ca fumul mirosea foarte intepator la nas aproape neputand sa-l suport.Explicatia dc stie cineva???Am lasat motorul sa se incalzeasca dupa care am inceput inspectia exterioara.In afara de cateva zgaraieturi pe spoiler , bara spate si usa nu prea am reusit sa identific mare lucru , masina fiind la linie.Am ciocanit usor pe tabla zonele care mi s-au parut mai suspecte dar nu am reusit sa gasesc altceva in afara de tabla (chit sau alte chestii specifice dupa accidente)......pe ansamblu totul a fost OK costuri aici neavand prea mari dc as fi cumparat masina.Am trecut si la interior care era in stare perfecta neavand nimic de omentat(piele , totul functional si in stare buna) dupa care am trecut la un test drive cu masina.Mentionez ca dealerul nu a vrut sa ma lase sa fac eu test drivul pe motivul ca el este singurul care il face :( .Sub talpa acestuia motorul a ajuns aproape de zona rosie in treptele 1234 acceleratiile fiind foarte puternice , la fel ca si stabilitatea in curbe sau la testul elanului pe la 60-80 km ora masina mergand in S puternic fara a schita nici cea mai mica problema la virajele alternante ...deci deduc ca starea suspensiilor era in general buna.Am trecut si peste cateva cai ferate , zgomotul produs de trecere fiind minim.Zgomotul interior al motorului mi s-a parut un pic cam mare......La intoarcere am mai lasat motorul pornit un pic timp in care tatal meu i-a scos cu motorul in functiune capacul de alimentare cu ulei al motorului.imediat am observat o ceata densa de ulei ce iesiea prin orificiu....(dupa mine compresia motorului se pierdea avand nevoie de segmeti,la o astupare a orificului de umplere cu mana se simtea cum sufla in palma)....deci costuri ulterioare.Dublu climatronicul nu reusea sa faca fata cu brio la temperatura exterioara de 30 grade cu toate ca ventilatorul era pe ultima treapta si setat la 16.5 grade Celsius.Discurile de frana mi s-au parut cam uzate acestea avand minim cu 5 mm material pe suprafata de asezare a placutelor de frane.....alte costuri suplimentare.Cauciucurile erau OK , jantele OK.Sistemul HIFI interior deasemenea OK.Ambreiajul tinea un pic cam sus fapt care nu mi s-a parut in regula la o masina sport....Costuri??Cam astea au fost testele pe care le-am facut pe masina.
Despre acte pot sa spun ca avea carte de service dar pana la 60 000 km dar fara sa precizeze ca s-ar fi schimbat distr¡butia sau discurile de frana.In urma acestor teste am decis ca ar fi mai bine sa nu achizitionez masina deoarece am judecat totul prin prisma banilor pe care ii aveam disponibili cu tot cu inscriere ....adica la vreo 9600 E.Dealerul nu a vrut sa negocieze absolut deloc pretul masinii cu toate ca la telefon parea disponibil.

Masina 7800
taxa prima inmatriculare 1700
Acte plus asigurare pe 5 zile 300 E
transportul 100 E
plus eventuale costuri legate de distributie de 600 E plus discuri de frana 300 E plus schimb ulei 70 E m-au facut sa renunt la a cumpara masina.Ajutati-ma va rog cu parerile voastre ........va scriu chiar acum la 30 minute dupa ce m-am intors din calatoria spre Alfa , moralul nefiindu-mi foarte ridicat din pricina esecului............dar VREAU o ALFA 156.....Ce fac de acum inainte ??...



Multumesc mult.......


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 13:26
Posts: 70
Trebuia sa le incerci si pe cele din tara ca sa faci o comparatie.
In ceea ce priveste compresia este irelevant testul facut cu palma.
Moturul in ture este posibil sa fie mai zgomotos iar tu trebuia sa intrebi de cand nu a mai fost pornita masina, asta ar putea explica fumul.
Oricum nu dispera ca alfe mai sunt suficiente si vei gasi una cu siguranta care sa-ti placa in totalitate.
Succes!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 17:38 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
gigi Quote:
Trebuia sa le incerci si pe cele din tara ca sa faci o comparatie.
In ceea ce priveste compresia este irelevant testul facut cu palma.
Moturul in ture este posibil sa fie mai zgomotos iar tu trebuia sa intrebi de cand nu a mai fost pornita masina, asta ar putea explica fumul.
Oricum nu dispera ca alfe mai sunt suficiente si vei gasi una cu siguranta care sa-ti placa in totalitate.
Succes!
Testul facut cu palma era doar de a observa daca motorul scapa compresia sau nu.Fumul albastrui care iesiea prin orificiul de umplere cu ulei cred ca , confirma acest lucru.Stiu ca si culbutorii in functionare fac un pic de presiune dar nu este atat de sensibila sa o simti la mana si in plus era intermitenta si se simtea destul de bine.
Ok de acum incolo o sa incerc si ceea ce gasesc prin tara


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 17:47 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
raportaru_dan Quote:
gigi Quote:
Trebuia sa le incerci si pe cele din tara ca sa faci o comparatie.
In ceea ce priveste compresia este irelevant testul facut cu palma.
Moturul in ture este posibil sa fie mai zgomotos iar tu trebuia sa intrebi de cand nu a mai fost pornita masina, asta ar putea explica fumul.
Oricum nu dispera ca alfe mai sunt suficiente si vei gasi una cu siguranta care sa-ti placa in totalitate.
Succes!
Testul facut cu palma era doar de a observa daca motorul scapa compresia sau nu.Fumul albastrui care iesiea prin orificiul de umplere cu ulei cred ca , confirma acest lucru.Stiu ca si culbutorii in functionare fac un pic de presiune dar nu este atat de sensibila sa o simti la mana si in plus era intermitenta si se simtea destul de bine.
Ok de acum incolo o sa incerc si ceea ce gasesc prin tara

Si in plus cu toate ca masina o cumparam de la un dealer nu aveam nici macar o luna de garantie cu toate ca normele UE ii obliga la minim 3 iar cand l-am intrebat a motivat ca el poate acorda decat pentru cetatenii Austriei.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 17:48 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
E gresit interpretat testul cu palma. Dupa ce spui tu, era totul ok. E vorba de vacuum. Daca iei capacul de la ulei si scade turatia si da chiar sa moara, inseamna ca simte aerul fals care intra si e normal sa faca asa. La fel, daca simteai ca sufla in palma, era de la vacuum. Daca nu facea nimic, inseamna ca deja prindea aer fals pe undeva. Iar compresia nu se pierde in sus din cauza segmentilor, pentru ca mai sunt si simeringurile supapelor pana acolo. Daca se duce segmentul de ungere, ajunge ulei in camera de ardere si fumul albastru iti iese pe esapament, sau daca ti se duce segmentul de ardere iti ajunge benzina in ulei.

Gazele de carter se verifica scotand joja de ulei, acel fum albastrui care iese. Daca vibrochenul barboteaza in uleiul din baie, se formeaza gazele de carter.

Trebuia sa faci un test de compresie daca suspectai ceva.

Iar faptul ca scoate fum negru, asa facea si Alfa JTS a mea cand o turam pana la rosu, scotea un pic de fum negru care disparea rapid, insa il scotea din cand in cand, nu intotdeauna.

Nici mie nu imi facea fata climatronicul, am bagat freon si tot degeaba, nu facea frigider inauntru. La testare nu reusea sa coboare sub 12 grade pe gurile de ventilatie, in conditiile in care alte masini ajung si pe la 8 grade.

Mirosul intepator e de la catalizator. La BMW-urile cu Euro 4 se simte cel mai bine, zici ca e amoniac.

Din cate ai povestit, nu pare sa fi fost chestii grave. Oricum placutele de frana sunt consumabile, cand iei o masina indiferent de ce iti spune fostul proprietar, pentru linistea ta ar fi bine sa schimbi tot incepand de la cureaua de distributie si pana la ulei.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 17:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ai plecat si tu caine surd la vinatoare, no offense. Trebuia sa ai deja o lista cu 2-3 optiuni si abia apoi sa pleci, altfel ai cheltuit banii aiurea.
Apoi, faza cu ambreiajul m-a cam lasat masca. E un JTD cu 116CP, nu e masina sport, chiar daca e facuta de Alfa Romeo.
Anyway, la peste 100k km, si la pretul ala, sincer nu stiu la ce anume te asteptai. O masina similara in conditie buna/impecabila este cel putin 9-10k in Germania, asa ca, daca nu cumva ai un noroc incredibil si gasesti o super ocazie, macar e bine de stiut pe unde se invirt preturile unui astfel de exemplar.
Si eu caut o Alfa 156 pentru un amic, si am cautat mult si bine, crede-ma, sub 10k nu exista nimic bun.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 18:18 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
madkat Quote:
off:
1,9 jtd 116 cu 6 trepte?
nu stiam ca exista ...
ba da exista......si chiar am mers cu ea mai ales ca si pe cartea masinii era trecut acelasi lucru....plus norma de poluare E3.....deci nu era 1.9 jtd de 140 CP euro 4 cu ultima varianta de facelift inainte de 159


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 18:21 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Ai plecat si tu caine surd la vinatoare, no offense. Trebuia sa ai deja o lista cu 2-3 optiuni si abia apoi sa pleci, altfel ai cheltuit banii aiurea.
Apoi, faza cu ambreiajul m-a cam lasat masca. E un JTD cu 116CP, nu e masina sport, chiar daca e facuta de Alfa Romeo.
Anyway, la peste 100k km, si la pretul ala, sincer nu stiu la ce anume te asteptai. O masina similara in conditie buna/impecabila este cel putin 9-10k in Germania, asa ca, daca nu cumva ai un noroc incredibil si gasesti o super ocazie, macar e bine de stiut pe unde se invirt preturile unui astfel de exemplar.
Si eu caut o Alfa 156 pentru un amic, si am cautat mult si bine, crede-ma, sub 10k nu exista nimic bun.
Ai dreptate cu 10k si poate ca masina era o buna ocazie dar totusi am incercat sa ma incadrez in suma de bani disponibila.....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
WLF Quote:
E gresit interpretat testul cu palma. Dupa ce spui tu, era totul ok. E vorba de vacuum. Daca iei capacul de la ulei si scade turatia si da chiar sa moara, inseamna ca simte aerul fals care intra si e normal sa faca asa. La fel, daca simteai ca sufla in palma, era de la vacuum. Daca nu facea nimic, inseamna ca deja prindea aer fals pe undeva. Iar compresia nu se pierde in sus din cauza segmentilor, pentru ca mai sunt si simeringurile supapelor pana acolo. Daca se duce segmentul de ungere, ajunge ulei in camera de ardere si fumul albastru iti iese pe esapament, sau daca ti se duce segmentul de ardere iti ajunge benzina in ulei.

Gazele de carter se verifica scotand joja de ulei, acel fum albastrui care iese. Daca vibrochenul barboteaza in uleiul din baie, se formeaza gazele de carter.

Trebuia sa faci un test de compresie daca suspectai ceva.

Iar faptul ca scoate fum negru, asa facea si Alfa JTS a mea cand o turam pana la rosu, scotea un pic de fum negru care disparea rapid, insa il scotea din cand in cand, nu intotdeauna.

Nici mie nu imi facea fata climatronicul, am bagat freon si tot degeaba, nu facea frigider inauntru. La testare nu reusea sa coboare sub 12 grade pe gurile de ventilatie, in conditiile in care alte masini ajung si pe la 8 grade.

Mirosul intepator e de la catalizator. La BMW-urile cu Euro 4 se simte cel mai bine, zici ca e amoniac.

Din cate ai povestit, nu pare sa fi fost chestii grave. Oricum placutele de frana sunt consumabile, cand iei o masina indiferent de ce iti spune fostul proprietar, pentru linistea ta ar fi bine sa schimbi tot incepand de la cureaua de distributie si pana la ulei.

Intr-adevar asa este legat de segmentul de ungere si ala de foc dar problema este ca gazele alea albastre erau deja in rampa culbutorilor....in momentul in care i-am scos capacul de la ulei se vedea fumul albastrui in rampa culbutorilor.Din cate stiu eu pompa de ulei poate absoarbe din carter uleiul impreuna cu gazele si sa le impinga mai departe in instalatia de ungere ce ajunge inclusiv la rampa culbutorilor.....altfel nu gasesc o explicatie.

M-am gandit la testul de compresie dar am ajuns cam tarziu acolo si nu prea mai era timp sa caut un service care sa faca si asa ceva mai ales ca dealerul asta nu avea un service propriu.

Fumul negru nu prea a mai aparut in momentul in care motorul s-a incalzit si nici nu mai scotea nici un pic de fum chiar turata dupa incalzire........deci tot nu reusesc sa-mi explic fumul albastru

Climatronicul intr-adevar asa e nu ar fi fost o problema deosebita ....poate avea doar o lipsa de freon

Cu mirosul m-am linistit acum pentru ca intr-adevar asa mirosea......intepator si a amoniac(am avut impresia ca au pus vreun aditiv ceva in uleiul motorului si de asta mirosea asa)

Cat despre consumabile ai dreptate dar nu puteam sa le fac imediat dupa ce luam masina.....din lipsa de fonduri mai ales ca plaonul maxim disponibil era de vreo 9700 E maxim
multam de raspuns.......poate mai ai si vreo alta idee cu fumul albastru din rampa culbutorilor


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jul 2007, 19:57 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Vezi tu, la benzina e mai simplu, uleiul ala unge doar subansamblele motorului, insa la diesel mai trebuie sa iei in calcul ca trece si prin intercooler si prin turbina. Imi e greu sa imi dau cu parerea la diesel ca nu am avut niciodata si nu ma pricep foarte bine. Insa stiu ca sunt suficiente masini care scuipa ulei si mai dau si abur pe la capacu de ulei fara sa fie probleme cu motorul. Conteaza si cam pe unde e situat acel capac. Spre exemplu, vorbesc de BMW-uri unde ma pricep foarte bine, sunt modelele vechi cu o singura axa cu came care cam scuipa ulei pentru ca nu au nici o protectie pe axa si sunt cele cu 24 de valve care au axele protejate de un plastic, ca sa nu torni spre exemplu ulei rece pe axa calda si sa se fisureze in timp.
Ar trebui sa intrebi pe cei cu JTD-uri cam cum se manifesta, eventual sa studiezi unul pe viu. Eu personal nu ma iau dupa chestii din astea de ureche de mecanic de Dacie, prefer sa vad un test de compresie sau un test de vaccum.


Top
   
 Post subject: Salut
PostPosted: 07 Jul 2007, 00:14 
Offline

Joined: 27 May 2007, 02:20
Posts: 29
Location: Tirgu Mures
Imi pare rau pentru experienta ta. Eu acum mi-am adus masina din Germania, si sunt de parere ca gasesti si sub 10.000 euro masina buna... sub 100.000 de km. A mea cu TVA ar fi fost 9600 (1,9, 16V, 140CP, facelift exterior). Din cate am observat pana acum in afara de bara spate care a fost lovita si ii sare vopseau si binenteles consumabile nu trebuie sa schimb nimic.
Eu cred ca daca mai pui 1000 euro ;) gasesti masina buna... sau mai astepti putin sa vezi ce se intampla cu taxa auto.
Parerea mea este sa-ti faci un traseu cu 2-3 dealeri care sa aiba mai mult de 3-4 masini.
De ex. http://home.mobile.de/Alessi-Automobile sau
http://home.mobile.de/GrafAutomobileGmbh


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2007, 01:37 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 01:12
Posts: 1567
Car: Brera
Location: Iasi / Fortezza di prato :)
raportaru_dan Quote:
madkat Quote:
off:
1,9 jtd 116 cu 6 trepte?
nu stiam ca exista ...
ba da exista......si chiar am mers cu ea mai ales ca si pe cartea masinii era trecut acelasi lucru....plus norma de poluare E3.....deci nu era 1.9 jtd de 140 CP euro 4 cu ultima varianta de facelift inainte de 159


Nici eu nu stiam ca este 1.9 JTD de 116 cp cu 6 trepte si nici ca ar fi vreo alfa 156 jtd cu E4 din cate stiu eu JTD cu Euro 4 a aparut in premira la 159, poate gresesc... in rest chiar imi pare rau ca ai batut ata drum cu un matiz fara AC si 4 insi in masina in locul tau numa pe faza asta ma intorceam cu alfa acasa da.. na .. asa a fost sa fie dar sa stii ca nu ai sa gasesti prea curand masina SH fara sa nu schimbi ceva la ea macar revizia tot trebuie s-o faci (filtre + ulei)... masina cat o ai maninca bani !!!...

_________________
My world:
Image
Nu port bijuterii - Le conduc :
Brera 2,4 - Fiara my precious
156 1,9 - ALFred first love


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2007, 01:39 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Exista JTD-ul de 150CP pe 156 Sportwagon si 156 Crosswagon, ala e Euro 4 afaik. Insa cutie cu 5 trepte pe JTD de 116CP nu stiam sa existe.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2007, 07:14 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
raportaru_dan Quote:
madkat Quote:
off:
1,9 jtd 116 cu 6 trepte?
nu stiam ca exista ...
ba da exista......si chiar am mers cu ea mai ales ca si pe cartea masinii era trecut acelasi lucru....plus norma de poluare E3.....deci nu era 1.9 jtd de 140 CP euro 4 cu ultima varianta de facelift inainte de 159
Da-mi voie sa ma indoiesc de acest fapt. Din cunostintele noastre, nu a existat cutie cu 6 trepte pe 1.9 JTD 116CP. Poate era pusa de proprietar... :shock: In plus, chiar ai apucat tu sa dai a 6-a la masina aia??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2007, 08:52 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2007, 15:44
Posts: 22
Location: Bucuresti
Tupac Quote:
raportaru_dan Quote:
madkat Quote:
off:
1,9 jtd 116 cu 6 trepte?
nu stiam ca exista ...
ba da exista......si chiar am mers cu ea mai ales ca si pe cartea masinii era trecut acelasi lucru....plus norma de poluare E3.....deci nu era 1.9 jtd de 140 CP euro 4 cu ultima varianta de facelift inainte de 159
Da-mi voie sa ma indoiesc de acest fapt. Din cunostintele noastre, nu a existat cutie cu 6 trepte pe 1.9 JTD 116CP. Poate era pusa de proprietar... :shock: In plus, chiar ai apucat tu sa dai a 6-a la masina aia??
Vad ca este o mare polemica legata de chestia asta cu 6 trepte.Eu nu am apucat sa ii dau a 6-a in mers deaorece nu m-a lasat ala sa o testez personal dar el a schimbat-o si pe a 6-a si chiar a mers destul cu ea vreo cativa KM.Mergea f bine fara pobleme sau vreun fel de zgomot la cutie sau altceva.Eu nu am reusit sa schimb decat pe loc sa vad dc intra bine in viteze.Pe cine intereseaza sa faca un testdrive
e invitat sa mearga sa o vada.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Jul 2007, 12:09 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Pentru lamurirea polemicii,motorul de 1.9 si 115 cai are si cutia cu 6 viteze.
Cat priveste experienta ta nereusita,iti recomand sa studiezi mai bine piata,sunt destule masini bune de vanzare,in bugetul tau,mai ales daca nu tii neaparat la feceliftul exterior.Ai facut bine ca nu ai luat-o,daca ai avut indoieli din prima clipa ai fi regretat tot timpul,dar gandeste-te si la faptul ca 4 ochi sunt mai buni decat doi,dar zece sau cati ori fi fost cu tine atunci cand ai pornit dupa masina mai mult te incurca decat sa te ajute.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
WLF Quote:
Vezi tu, la benzina e mai simplu, uleiul ala unge doar subansamblele motorului, insa la diesel mai trebuie sa iei in calcul ca trece si prin intercooler si prin turbina. Imi e greu sa imi dau cu parerea la diesel ca nu am avut niciodata si nu ma pricep foarte bine. Insa stiu ca sunt suficiente masini care scuipa ulei si mai dau si abur pe la capacu de ulei fara sa fie probleme cu motorul. Conteaza si cam pe unde e situat acel capac. Spre exemplu, vorbesc de BMW-uri unde ma pricep foarte bine, sunt modelele vechi cu o singura axa cu came care cam scuipa ulei pentru ca nu au nici o protectie pe axa si sunt cele cu 24 de valve care au axele protejate de un plastic, ca sa nu torni spre exemplu ulei rece pe axa calda si sa se fisureze in timp.
Ar trebui sa intrebi pe cei cu JTD-uri cam cum se manifesta, eventual sa studiezi unul pe viu. Eu personal nu ma iau dupa chestii din astea de ureche de mecanic de Dacie, prefer sa vad un test de compresie sau un test de vaccum.
Eu nu prea ma pricep la motoare,dar poate imi explica si mie cineva de unde apare uleiul in intercooler,plecand de la faptul ca prin intercooler trece doar aer care trebuie racit.
De curand am fost cu o alfa 156 1.9 jtd la un test si au gasit scurgeri de ulei pe la tubulatura admisie turbo,tubulatura admisie intercooler ,pe la recuperator si garnitura baie de ulei..Sunt aceste probleme grave pentru un diesel?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 16:01 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai daca ti se duce turbo sau ti se sparge furtunul de la turbo la intercooler, riscul e mare sa ramai fara pic de ulei in motor. Turbo functioneaza cu gaze de esapament, care logic sunt foarte fierbinti, iti dai seama ca trebuie racit si in acelasi timp si lubrifiat. Pentru asta trece uleiul din motor si pe la turbo si evident si la intercooler.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 16:07 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
acel furtun transport aer in intercooler spre racire apoi din acesta in admisie ! daca in acel furtun este ulei inseamna ca turbina nu mai are o durata de viata prea lunga !

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 16:57 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Ceea ce spune ti voi este destul de logic.Toata lumea mi-a spus ca nu are ce sa caute ulei pe la admisie intercooler.Ce mi se pare ciudat este ca masina a iesit in testul la motor foarte bine.


Attachments:
Scan0003.jpg
Scan0003.jpg [ 1.84 MiB | Viewed 2259 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 17:10 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
Si eu am fost un pic surprins de treaba asta,dar cum nu sunt expert in motoare mai intreb si eu pe altii care se pricep :shock:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 17:45 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
modificata cu siguranta nu este ! de vina e setarea dyno-ului ! asta e Romania ! cand o sa gasiti undeva sa masuram si nou o masina cu adevarat sa ma informati si pe mine !

_________________
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 20:32 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
mai are cineva alte pareri despre scurgerile astea de ulei?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Jul 2007, 22:38 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
pai si eu am avut niste scurgeri uleioase pe tubulatura de la turbo si am fost la reprezentanta la Auto Padova ca ma speriasem.
si aia mi-au strans colierele ca scapa putin gaze care oricum sunt uleiose, si la toba de esapament sunt dupa a 2 ardere dar mite la turbo unde nu au fost arse complet. asa ca mi-au spus ca nu e grav si ca trebuie stranse colierele
apoi am stres scurgerile alea si nu am observat sa se mai depuna dupa asta.

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Jul 2007, 08:28 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
la fel mi au spus si mie la service unde am facut testul.Ca nu este nimic grav si ca trebuie stranse/schimbate niste coliere,inlocuite garnituri.De aceea nici nu au scazut prea multe puncte la testul motor(92 din 100).E posibil ca turbina sa fie aproape dusa si masina sa iasa in parametrii dati de producator? :roll:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited