Cu ocazia concediului de anul asta, Alfa a ajuns pe taramurile natale. 4200 de km facuti, cu un consum mediu de 7.6 facut la pompa, asta in conditiile in care la italieni am prins 3 accidente pe autostrada si am stat aproape 4 ore pe loc, traficul fiind complet blocat, si in conditiile in care a vazut si trafic urban aglomerat prin zonele pe care le-am vizitat. Altfel, masina s-a comportat impecabil, n-am avut nicio emotie sa plec la drumul asta cu ea, iar calitatile de cruiser sunt desavarsite. 15 ore de stat in scaun, fara prea multe pauze, si am ajuns fara dureri de spate, de picioare, fara disconfort si culmea, fara sa fiu foarte obosit. Daca in oras motorul de 2.4 e oarecum enervant, mai mult din cauza cutiei, la drum intins e perfect pentru masina asta. In plus, drumurile toscane+Alfa Romeo duc experienta sofatului la un alt nivel
Inainte de concediu insa, au fost ceva peripetii. Am avut putin de umblat pe la service cu cateva probleme pe care tineam neaparat sa le rezolv ca sa pot pleca linistit. In primul rand, se auzea un zornait ciudat de sub capota, iar in momentul in care acceleram sau plecam de pe loc se auzea mai puternic, ca o tabla care zornaie. Primul suspect era compresorul de clima, mai ales ca zgomotul se atenua cand il decuplam. Am fost la un service specializat pe asa ceva, oamenii foarte profi, au verificat compresorul si altele din jur si nu erau semne ca ala ar fi cauza. Intr-un final, s-a dovedit ca zgomotul provenea de la intinzatorul de la accesorii. Aici e de povestit. Asa cum am scris aici in topic, anul trecut am schimbat compresorul de clima care se blocase si imi prapadise si kitul de accesorii. Schimbul s-a facut la AutoPerugia, cu piese duse de mine, compresorul si kitul de accesorii. Kitul de accesorii era Gates. Ei bine, de pe masina mea s-a dat jos un intinzator distrus OEM, murdar si care parea foarte vechi. Acum, fiecare judeca cum vrea patania asta...dar banuiala mea e ca ei au schimbat doar cureua (cea veche fusese mancata de fulia blocata). Evident ca n-am cum sa dovedesc asa ceva, de-aia nici nu fac vreo acuzatie directa, ci ramane la stadiul de banuiala, dar tinand cont ca lucrarea lor s-a intins pe 2 zile si n-am putut sta pe capul lor tot timpul, exista perioade in care n-am putut supraveghea ce se schimba.
O alta problema care se cerea rezolvata era un troncanit din zona rotii dreapta fata. La o prima verificare, s-a gasit zgomot la pivotul bratului inferior. Burduful era dus, bratul avea doar un an vechime. Mi s-a parut putin ciudat, dar s-a gasit si explicatia. Fuzeta era de vina, gaura unde vine surubul pivotului era largita si se sprijinea direct in cauciuc, pe care l-a spart si de acolo problema. Zgomotul insa a persistat si dupa schimbarea bratului inferior, asa ca urmatorul suspect era cel superior, mai ales ca bucsele lui scartaiau. Bratul tot asa, vechi de un an, marca Lemforder.
Aici e partea cea mai interesanta a povestii. Bratul respectiv era efectiv
fisurat, crapat de-a latul inelului care tine bucsa pe cam toata latimea. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi insemnat sa cedeze de tot, mai ales ca merg foarte mult pe autostrada. Dupa mintea mea, daca ar fi fost cauzata de o groapa o astfel de cedare a materialului, ar fi trebuit sa faca si alte pagube, si cred ca as fi avut janta ca roata de cascaval. Deci mai degraba pun pe seama calitatii execrabile a bratului Lemforder, cica german quality
Cu putin noroc, si cu multa amabilitate din partea lui tzzivii si a lui Costi, m-am ales si cu un brat superior nou, ca sa pot pleca in concediu cu Alfa si nu cu Mazda, mai ales ca operatiunile astea s-au facut cu foarte putin timp inainte de data programata pentru plecare.
Urmeaza, cat de curand, schimbul de ulei si filtre, fiindca am ajuns la cei 10.000 de km la care le-am programat, de rezolvat cu simeringurile de la planetare pe unde se prelinge putin ulei, si mai ales, de rezolvat galeria de evacuare pe unde se aude suierand, din cauza unui prezon. Aici cred ca o sa fie o adevarata placere pentru baieti sa munceasca
Altfel, masina mai are vreo 200 de km pana ajunge la borna de 100.000, dar partea buna e ca vor fi mai putine drumuri Bucuresti-Pitesti cu ea, asa ca numarul de km pe care il face pentru naveta va scadea simtitor.
Am zis ca o sa revin si cu info despre cauciucurile Falken pe care le-am cumparat, si pot spune ca sunt extrem de multumit de ele. Pe ud sunt foarte sigure (am prins furtuni pe autostrada unde soseaua era complet acoperita de apa si n-au dat niciun semn de acvaplanare chiar si la viteze mai mari), franarea e foarte buna cu ele, iar la schimbarea de directie reactioneaza foarte bine, si le-am supus in cateva randuri la ceva cazne, ce-i drept, in regim de drum public, nu de speciala de raliu. Ca raport pret/calitate, sunt convins ca e greu de gasit ceva mai bun.
Daca am scris ditamai romanul, sa pun si cateva poze, in mod sigur imbunatatesc aspectul postului