In ultima vreme timpul a fost limitat, dar am reusit totusi sa desfac unitatea Selespeed de pe CV astfel incat sa curat zona si sa verific senzorii. Pentru cei interesati, actuatorul este fixat de cutie prin urmatoarele suruburi : 13 ( se desface cu o cheie de 13, mult mai usor daca desfaceti si acumulatorul ) , 12 ( atentie sunt 2 suruburi asemanatoare, unul un pic mai lung fata de celalalt si trebuiesc desfacute amandoua, chiar daca nu apar in poza) si ultimul, numarul 11. Mare atentie la acest surub, el fiind teoretic de unica folosinta. Surubul( se desface cu imbus de 6) este ascuns de un dop ( se deface cu imbus de 8 parca) este destul de greu de scos prin partea superioara, mai ales daca nu a fost schimbat anterior. Pentru a reusi sa-l desfac eu am coborat cutia din suportul aflat langa roata stanga fata ( nu uitati sa puneti ceva sub cutie astfel incat sa o puteti si ridica inapoi cand terminati treaba). Surubul asta este o mare bataie de cap pentru ca nu se poate ajunge altfel la el si trebuie desfacu in cazul in care vreti sa separati robotul de cutie. Vestea buna este ca surubul se gaseste de cumparat ( codul OE este 46545861 si costa aproximativ 3 lei) si vine pe comanda in 5-7 zile. Cu robotul dat jos, incepem o inspectie vizuala asupra posibilelor pierderi de ulei, sau masura cablaje intrerupte si senzori defecti. O sursa de inspiratie in acest caz este site-ul
http://selespeed.org/" onclick="window.open(this.href);return false; unde puteti gasi foarte multe informatii utile.
Revenind la problema mea, pana acum am identificat :
1. In mufa mare cei 2 conectori mama-tata ai cablului 16 (Hydraulic group oil pressure sensor signal) e posibil sa nu faca bine contact si am decis sa scot cele 2 fire din mufa si sa le leg separat, folosind 2 papuci mama-tata si protectiile aferente
2. Marea surpriza, senzorul "Gear selection position sensor" CFC208 care era crapat, plin de mizerie la interior si cu una din lamele oxidata si indoita. Partea rea este ca Alfa Romeo nu vrea sa vanda senzorul separat dar au fost si altii care au folosit acest senzor si cei de la Magneti Marelli il vand separat. Codul este MM219244240500 iar pretul este unul foarte decent.
Avand in vedere pretul senzorului am decis sa-l schimb preventiv si pe cel care masoara cursa ambreiajului, cel care se poate schimba si fara sa scoateti robotul de pe cutie. Acum asteptam surubul nastrusnic( cu riscul de a repeta, schimbati surubul in caz ca umblati la el. Sa nu ajungeti sa-l scoateti cu extractorul asa cum am facut eu pentru ca un stimabil mecanic Alfist nu a vrut sa-l schimbe) si apoi trecem la montat inapoi