It is currently 30 Nov 2024, 07:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 04 Jun 2016, 21:28 
Offline

Joined: 04 Jun 2016, 21:05
Posts: 1
Car: 147
Salutare,

Recurg la aceast topic după ce am căutat soluții pentru situația de care m-am lovit în mai multe locuri, dar fără niciun rezultat.

1.9 jtdm, 2006, 120CP. Mașina nu a avut nicio problemă tehnică în aproape 4 ani de când o am până acum vreo 3 luni. I-am schimbat regulat consumabilele, a stat în garaj, tratată foarte bine etc.

"Motor control system failure" a fost primul ei reproș + o scădere de putere. Primul test pe calculator nu dădea decât o eroare la bujii pe care o întâlnisem mai demult, fără ca vreun mecanic să aibă vreo soluție pentru ea: "Error glow plug". Știind de eroare de bujii care nu afectează cu nimic mersul, mi s-a resetat totul, după care, la câteva minute de mers, a apărut din nou. Direct în service în ziua următoare pentru al doilea test. Mi s-a spus că este filtrul de particule, trebuie recondiționat. Bun, am lăsat mașina în service, am trimis filtrul la recondiționat, s-a întors, am plătit, am luat mașina acasă... tot așa făcea. Vorbesc cu cei de la service și îmi spun că ei nu au resetat calculatorul, procedură care trebuia făcută pentru ca mașina să știe ca are filtrul recondiționat. Minunat.

Între timp observ că a crescut și consumul extrem de mult. Mașina îmi lua maxim 8 in oras si 6 pe extern in stil de condus normal. Acum, de la plecare, consumul urcă până la 15-18 litri doar pe la 2000 ture în viteza I, înainte de a schimba în a II-a. Știam că poate să mai urce dacă mergi sportiv, dar nici chiar așa. Mă duc mai departe, nu scădea nicicum, media stătea pe la 13-14 litri.

Test 3: O duc la alt service (altă reprezentanță auto), unde cei de acolo nu reușesc să îi dea de cap. Le las mașina o perioadă foarte bună de timp pentru a o studia, aproximativ o lună și jumătate, după care mi se spune că nu se știe sigur ce are, dar ar putea fi de la termostat. Încep deja să cred că filtrul și etapele anterioare de manoperă au fost plătite degeaba la celelălt service. Comandăm termostatul, așteptăm să vină pentru ca în final să fie montat. Înțeleg din telefon că mașina merge acum, trage, e back to normal. Mă duc și o iau, pe drum când mă uit la consumul actual, același lucru. Da, puterea i-a revenit pentru că au schimbat și un furtun(cel de turbo), dar consumul e la fel de mare.

Am turat-o acum ceva mai mult, am vrut să văd cât urcă. Condus sportiv, îmi ajunge până la 36 litri. La sută! Cu o medie la fel, de 13, 14.

Mi s-a spus că trebuie să "se așeze" sau ceva de genul. Cum ar veni să se obișnuiască cu piesa nouă. Interesant, nu am zis nimic, dar mi se pare complet aiurea ca, după ce "operezi" pentru a "trata o boală" simptomele să fie aceleași. Am mai ieșit cu mașina, dar tot așa consumă. Ajung să bag motorină de cât nu câștig.

Are cineva vreo idee despre acest comportament al mașinii? S-a mai întâmplat cuiva acest lucru? Mi-ar trebui o soluție sigură, pentru că de incertitudini și "incearcă aia" deja în ultimele luni mi-a ajuns.

Știu cum ar trebui să meargă și nu e așa, iar nimeni se pare că nu reușește să îi dea de cap. Dacă schimbi o piesa și aia era de vină, păi ar trebui să revină totul la normal, nu?


Mulțumesc pentru timpul vostru,
Rareș


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2016, 21:48 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
de unde esti?

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2016, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut Rares,

Imi pare rau pt patania ta si tind sa cred ca service-urile la care ai fost ti-au luat banii degeaba.

1. Filtrul de particule nu se poate recondiționa. In cel mai fericit caz se poate spala cu o solutie specială, insa nu stiu cat ajuta.
2. Din computer se da "DPF replacement", insa funcția este ok doar atunci inlocuiesti DPF-ul cu unul nou.
3. Termostatul se poate verifica usor, daca apa nu ajunge la 90grade in 10min si nu ramane acolo, ai probleme cu termostatul.

Eu mi-as orienta atenția catre turbosuflanta si furtunele vaccum de la turbo, egr si clapetele swirl.

Bafta !


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2016, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Sau cu indicatorul din bord. Eu am pus termostat nou si nivelul apei sta undeva intre 70-90 grade.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2016, 07:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Chiar si cu termostatul defect, nu ar fi trebuit sa ai un astfel de consum.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2016, 16:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
cristianmiu Quote:
Eu mi-as orienta atenția catre turbosuflanta si furtunele vaccum de la turbo, egr si clapetele swirl.
Din cate stiu doar 1.9 16v au avut swirl cele cu 8v nu au avut. (120cp jtdm ii cu 8v)
Dar poate gresesc.


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2016, 20:57 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Nu gresesti, nu exista swirl pe 8v.

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 05 Jun 2016, 23:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Nu cauta raspunsuri pe la service ca pierzi timpul degeaba.
Problema ta este DPF-ul, nu e mort, dar nici in mintile lui nu mai este. De curiozitate urmareste pe tester media kilometrilor intre ultimele 5 regenerari si temperatura si o sa te convingi.
O sa ai o surpriza, adica DPF-ul tau se regenereaza non-stop, cu pauze de max 30 km estimez eu, de aici toate simptomele.
Nu te obosi sa-l cureti si nici sa-l inlocuiesti, ia legatura cu antevorbitorul meu si te scapa el de problema.
Provizoriu, pana ajungi la el, poti sa golesti filtrul de continut si sa mergi asa, ai grija insa in momentele cand vezi fum excesiv in oglinda sa tragi pe dreapta 20 secunde, apoi poti continua deplasarea inca aprox 150 km. In lipsa ajustarilor de soft, e periculos sa rulezi cu filtrul golit o data inceputa regenerarea, e posibil sa se aprinda motorina in evacuare.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 13 Jun 2016, 15:15 
Offline

Joined: 20 Nov 2012, 11:23
Posts: 98
Car: 147 FL
Location: Costesti/Pitesti/ARGES
EGR + DPF off... ar trebui sa fie suficient.

_________________
AG47KOM Alfa Romeo 147 '08 *1.9JTDm Black Hawk
AG94COM Honda Civic EG8 '94 *D15B2 White Bird


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited