marylon Quote:
par example pt Alfa156 2.0ts peste 150 000 km, consum minim de ulei
una din comb folosite de mine se leaga de uleiul Ravenol un ulei f bun rap calitate/pret, folosit ca baza de ulei pt mine desi e aditivat dar nu pentru conditii mai dure, sau prentru protectia perfecta a motorului (pistoane, came, tacheti etc.), atentie insa la catalizator. din fericire eu nu mai am grija asta...
fac totusi distinctia ulei de vara si ulei de iarna pentru a obtine de la motor performante maxime in conditii de protectie foarte bune.
uleiuri bune ca baza de ulei superioara,pe multilevel/multgrad recomandate -ieftine: Ravenol, Valvoline Syn, Motul, mai scumpe: Penrite, Penzoil, Petro Canada, Amsoil, Red Line, RL, Royal Purple si extremul CoreDelta de la Nasa.
adica iarna (de ex 15 nov-15 aprilie) minim 5w (5w30, 5w40, 5w50 pt race)
vara (15 apr-15 nov) minim 10w (10w40 exista si syntetic de la mobil1 din state, 10w40 300 v motul, 10w50 pt sport driving sau 10 w60 pt race driving schimb mai des).
in concluzie si pe scurt si n medie 5w40 iarna si 10w40 vara si solutie de compromis all seasons under 100 000 km/no oil consumption si climat temperat 5w40 sau mai sporty 5w50. se poate si iarna la noi cu 10w40 dar pe la -15 deja sunt probleme de curgere/ flow a uleiului, nu ca nu ar unge dar nu asa cat trebuie si de aici...
ex de comb mea pt vara -din 4,4 l oil avem asa (baza Ravenol majoritar pao esterica, cautati fisele si produsele): 1l RSS Ravenol 10w60 api Sl+1 l RSE Ravenol 10w50 api sl +1 l RRS Ravenol 5w50 api sl + 1 l RCS Ravenol 5w40 api Sn= 4 l ulei Ravenol =za best in town ca baza de ulei ester pao aditiv , detergenti etc. cititi cu atentie de pe site ul lor despre ce produse este vorba unele sunt trecute la racing unele la common. asta spun ca au baze de ulei bune, oneste si nu f scumpe calit/pret.
acum avand baza asta de uleiuri pao esterice sport/racing /ceva mai turat, adaugam aditivii magici : din cei 0,4 l ramasi pt umplere ulei motor, formam un bidonas comb: 300 ml Lq MOlly aditiv Mos2-molibden+100 ml ws2 bisulfura de tungsten de la Archoil.
voila! avem ulei aditivat level1 (good protection under super stress condition)
level 2:( maniac protection under sever stress friction):
in plus fata de mai sus -din 1 l RSS Ravenol 10w60 se scot (fiind cel mai gros) se scot cam 800 ml si se completeaza cu 2 prod/aditivi: Ceratec ul LMolly 300ml+ aprox 500 ml ZDDP Red LIne de la Boutique Oil/Alba cred. acest litru Ravenol aditivat se adauga si el in motor. Voila inca un level plus de protectie sporita la extrema presiune.
astfel avem baza de ulei buna sau f buna depinde de buget si extra aditivarea cu cele mai bune componente terrane(Zinc, Molibden, Bor, Wolfram/Tungsten) care contrar unor pareri nu se calca pe degete ci concura toate la buna protectie, subliniez a motorului, nu vorbesc de blue emissions aici...
pentru iarna putem avea Ulei Ravenol VSI (f bun la curgerea siberiana a se vedea youtube teste facute la rusi) 5w40 sau in comb cu Ravenol RCS 5w40 mai sport si in plus ceva din aditivii de mai sus adaugati in ultimul ulei. VSI ul treb sa primeze totusi are curgere si stabilitate mai bune la minus 25 grd.
pentru cine nu circula la minus 20 grade in Romania cu Alfa in regim Cuore Sp si vrea all seasons e suficient 10w40 de la Motul 300v dublu ester Chrono restul e pisu... da merita ma...
daca vreti aditivare si adrenalina transpiratii si turatii vedeti mai sus, ma...
hai pa, na...
am mai citit aicea anul trecut si mi-am adus aminte mai devreme de amestecurile tale. De ce ai renuntat la ele si ai ramas pe un ulei ,fara altceva adaugat?
uite aicea, in US se mai joaca oamenii cu mix-uri de uleiuri
http://www.gtrlife.com/forums/topic/588 ... -analysis/" onclick="window.open(this.href);return false;
0w40+5w50+10w60+15w50 , cate 1 litru din fiecare. Combo ptr vara zic
marylon Quote:
Dupa destule informari si incercari pe propria piele declar urmatoarele: Alfa156 2.0 TS 155 cp, benzina, catalizator sport (mai permisiv, site metalice) + toba sport Ulter straight x flow: iarna 5w40 daca circuli mult si sunt frecvent -20 grd; vara 10w40 (sau 10w50, 10w60 pt raceri pololkari...) e destul de suficient daca e putin aditivat...Acum avem 2 chestii : baza de ulei si aditivii. Eu spun ce fac eu tinand cont de conditiile de mai sus. Iau o bazade ulei cat mai buna (IV sau/si V, gen Pao ester, ma rog cat mai sintetica posibil; marci mai accesibile, bune: ravenol, motul,valvoline synP, mai scumpe: RedLine, Royal Purple, Amsoil, Penrite, Pennzoil, Miller, R L) la care adaug aditivii (in ordinea marimii "nano"): bisulfura de Molibden _MoS2+ azoturade Bor ( Ceratec ul de la Liqui Moly), Zddp ul formula cu zinc si ultima aparuta cu coeficientul de frecare cel mai mic _ bisulfura de Tungsten/wolfram. O data la 2 schimburi (1 an sau max 8000 -10000 km) -tratament suprafete metalice Metabond Gold. Ar fi bine si la cutie sa se intervina in sensul de mai sus schimburile se pot face in mlsec in trepte depinde de indemanare. Vorbesc pt cunoscatori nu pt cei care cauta uleiuri sm sn , "eco friendly", care sunt saracite privind componentele de mai sus de ceva ani privind protectia motorului la presiuni extreme. Daca folosim turatiile spre rosu in trepte inferioare si viteze spre 200 si peste, cele zise mai sus sunt za best..Cine doreste sa aiba un ulei de ulei ce am spus mai sus e o varianta paranoica as spune de cel mai bun ulei de motor , dar in conditiile in care nu prea mai ai decat un surogat de catalizator ("sport") si ii dai in gura masinii insa stiintific. Pam, pam.
in prezent mai folosesti aditivi in ulei?