andreiblitz Quote:
Vreau si eu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
unde e?
@antonel: structura de rezistenta a unei masini este caculata, mai nou, cu ajutorul teoriei elementului finit, in care fiecare bucatica are niste proprietati, si sunt aranjate sa se comporte intr-un anumit fel. Odata alterate caracteristicile fiecarei bucatele, toata matricea de rigiditate (da, e chiar o matrice cum am invatat la scoala, doar ca e foarte mare) se duce draqu. Si nu se mai comporta cum ai prevazut initial. In general, o imbinare, cu sudura sau cu suruburi, este gandita sa reziste mai bine decat elementele pe care le conecteaza. In zonele de disipare a energiei, e al draqu de complicat de calculat, dar mai ales de realizat o imbinare care sa se comporte intr-un anumit fel. E complicat sa pui doar o anumita cantitate de material in sudura astfel incat rezultatul practic sa se pupe cu al de pe hasrtie. Un robotel poate face asta destul de precis. Un om mai greu, si cu atat mai greu cand de fapt nu stie ce sa puna. Astfel, ai 2 variante: sa ai o sudura, in cazul de fata, ca gagiul ala asta face, sudeaza, slaba si sa cedeze inainte ca elementul sa disipe energia, sau sa ai o sudura prea solida iar disiparea sa se produca in alte zone pe care nu le doresti sa participe activ la disiparea de energie. Sau nu inca. Deci treburile se complica...
De aceea in serviceurile de marca reparatiile se realizeaza intr-un anumit fel. In felul in care a instruit injinerul proiectant al conservei respective. Nu poti sa tai oriunde si sa carpesti.
Din toata porologhia de mai sus ce e important sa tinem minte este ca o masina este o mare matrice unde daca ai schimbat un termen, rezultatul va fi diferit. Evident ca rezultatul este considerat valabil atat timp cat se afla intre o limita maxima si una minima. Cine stie ce si cat sa modifice in matricea respectiva va obtine rezultatul intre limite si deci e ok.
Dar majoritatea nu stiu....