Sunt atat de incuiati la cap astia de la RAR, incat nici sa-ti scrie niste jante pe o hartie nu sunt in stare. Vrei sa fii in legalitate si prin sistemul lor tampit, nici macar asta nu te lasa sa o faci, ca umbla cu birocratii si te pun sa cheltui niste bani aiurea, din cauza unuia care n-a fost in stare sa mai bata 4 cifre acolo. Si hai sa fim si tehnici: sa nu-mi spuna mie ca jantele de 15 ofera o stabilitate mai mare ca un set de 17. Toate modelele 147/156/GT pot primi pe puntile lor jante de la 15 pana la 18 inclusiv (18 ptr.GT, dar intra si pe celelalte, insa au pus proprietarii apoi) si ma refer doar la jantele facute de fabrica mama. Daca e pentru inmatriculare, mai bine imprumuta pentru o zi 4 jante cu anvelope cu dimensiuni in regula si acelasi model si apoi iti pui ce vrei tu. Da-i naibii. Pana si pe Dacie am pus alte dimensiuni si n-au comentat nimic, atata timp cat lucrurile cele mai importante ce tin de siguranta circulatiei sunt in regula, adica franele, directia/articulatiile si luminile. La anvelope s-au uitat sa nu fie tocite peste limita si atat. Singura data cand m-au oprit cei de la politie si RAR, ghici cu ce eram? Cu Dacia.
Si ca fapt divers, cand am inmatriculat-o pe a mea si am fost la RAR, aveam jante pe 15, cu dimensiuni anapoda si mai erau si tocite inegal. Le-am spus ca abia am cumparat-o si urmeaza sa schimb anvelopele oricum, fara alte explicatii.
Intreaba-te cat de legali sunt cei din America cu jante de 28 pe Camaro si circula bine mersi pe soselele lor sau japonezii cu stance-urile lor exagerate. Si da, unele BMW-uri pot pune 20 (seria 3 ultimul, 5,7 si care mai sunt).
Uite, da-le in cap cu lista de jante folosite pe Alfa 147/156/GT:
click.