La motorul asta principalele probleme, din punctul meu de vedere, sunt:
- EGR-ul, care se blocheaza sau functioneaza defectuos. Rezolvarea este relativ simpla si exista 3 variante: se poate curata, dar problema va reveni repede; se poate inlocui, aproximativ 150euro nou + manopera si ar trebui sa te tina mult si bine; se poate opri din soft, ceea ce duce la problema numarul 2
- DPF, parerea mea e ca necesita o utilizare atenta, astfel incat atunci cand e in regenerare tre sa menti in continuare masina mergand. Deci conteaza foarte mult modul in care a fost administrat de precedentii utilizatori. Oprirea EGR-ului trebuie sa mearga la pachet cu dezactivarea DPF si inlaturarea lui fizica
- admisie colmatata. Asta tine mai mult de mersul subturat sau folosirea preponderent in oras si este in stransa legatura cu functionarea EGR-ului.
- ocazional clapetele swirl mai cedeaza si atunci tre inlocuite, nu merg reparate.
Ca intretinere eu recomand servisarea la fiecare 10k km:
- ulei, aproximativ 5 litri. 5W40 sau 5W30 pentru cele cu DPF, special pentru DPF
- filtru ulei
- filtru aer
- filtru polen
- filtru motorina la fiecare 20K
Distributia la fiecare 2 ani sau 60k km, care intervine prima:
- curea distributie
- intinzator
- rola de ghidaj
- pompa de apa
- si daca tot ai dat jos cureaua de accesorii ca sa ajungi la distributie: curea accesorii, intinzator, rola ghidaj
Preturile variaza in functie de ce cumperi: OEM, aftermarket, no name. Eu recomand OEM sau aftermarket de calitate.
Ca referinta pentru preturi pentru piese:
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_147_parts.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Decizia referitor la marca si preturi iti apartine. Poti da 20 sau 45 euro pe ulei, de exemplu. Depinde ce pui.
PS rog un moderator sa mute discutia in aria potrivita.