voi atasa cateva poze ca sa vedem diferenta dintre cel mai bine cotat brat ca si uzura si bratele de duzina, adica orice inafara de TRW, ma refer la FRAP sau alte brate mai ieftine.
e foarte usor de deosebit cele doua tipuri de design, la design ul unic TRW cauciucul de protectie nu are siguranta la baza, nu poate fi scos si schimbat, vine prins specific fabricantului, pe interior cumva, insa vroiam sa atrag atentia asupra design ului intern al pivotului si apoi sa vorbim si de protectie.
la bratul TRW sfera este prinsa intre doua bucati de teflon care sustin toata sfera si astfel sistemul poate compensa putina uzura, asta e tot spilul, nimic in plus, la bratele mai ieftine exista doar o manta de teflon ca o teaca dintr o singura bucata ce nu acopera toata sfera care odata ce capata putin joc s a terminat, aia e.
nu stiu daca alfa romeo are habar de aceste lucururi dar e o diferenta majora de design din punctul meu de vedere si asta explica si durata lor de functionare mai mare(TRW), totusi bratele ieftine au si ele acele omologari de punere pe piata....nu ma intereseaza neaparat acest aspect dar e bine sa ne gandim si la el.
ce putem face ca utilizatori, ca si observatie personala , am disecat
toate bratele pe care le am inlocuit la alfe in ultimul an, am observat ca cele cu joc la pivot, peste 90% aveau si sfera ruginita desi protectia de cauciuc era ok.
Bun, pe unde intra apa la ele atunci? fix pe deasupra unde sant capsate, acolo e toata buba, daca de noi le sigilam cu un silicon la montaj atunci sansele ca bratul superior sa reziste mai mult ca si pivot cresc simtitor! - asta nu o scrie nicaieri pentru ca nimeni nu analizeaza nimic, schimba brate pe banda rulanta.
pun cateva poze cu sfere trw si frap, ambele ruginite, deci de boala cu "water ingress" nu scapa nimeni nici macar trw si atentie vorbim de brate cu protectiile de cauciuc in buna stare, bad, bad design!!!
pe langa modificarea propusa de mine cu rulmenti care se prezinta extraordianr de bine dupa 10k+(nu exista gram de joc in bucsile de la brat si se misca excelent fara scratiala) daca se sigileaza si pivotul sansele sa avem un lucru corect cresc foarte mult, devine totul o normalitate.
odata ce apa a patruns la sfera pe desupra, chiar si in cantitate foarte mica, pivotul se distruge rapid, creste rugozitatea suprafetelor si in maxim o luna totu i praf.
cam ce parere aveti despre acest lucru, in conditiile in care nici un fabricant nu a schimbat cu nimic produsele si nu a facut nimic in acest sens timp de 20 de ani, sa nu mai patrunda apa la sfera, cam cata incredere sa avem in producatorii de tinichea? asta e progresul fratilor, primiti l sau primiti o cu bratele deschise.
voi pune si poze cu sigilarea pivotului in postarile urmatoare, dupa cum stiti toata munca mea in automotive este la liber pentru voi, pentru toti alfistii si nu numai,
long live alfisti!