Shakalaka Quote:
Ai idee pe unde sa ma uit? La alea de sub volan? Nu de alta da' sunt sigurante peste tot...portbagaj... motor, imbatranesc pana le verific pe toate.
Cu iluminarea si functionarea instrumentelor de bord si a luminilor din bord se ocupa un modul ( centralina ) care seamana cu un releu mai mare , (cam dublu la dimensiuni cat un releu mare ) care se afla situat exact sub ICS . Ca sa ajungi la el trebuie desfacut piesa de ornament laterala de la picioare care ofera acces sub ICS din locul fata dreapta (pasager). Acolo sunt 2 asemenea cutiute , una este cu bordul si a doua cu temporizatoarele de lumini interioare , luminile de pe portiere ..... Faza tampita este ca lucreaza in tandem si nu am reusit sa aflu exact ce face exact primul sau al doilea , eu le-am schimbat pe amandoua.( La mine a patruns apa in unul din ele , ori de la condens ori a intrat apa in masina la o ploaie zdravana , pentru ca cu ceva timp in urma tot gaseam ud covorasul de la picioare dupa ploaie .. ....). La mine se manifesta in felul urmator : la inceput nu mai apareau in bord simbolurile de la semnalizari , apoi faza lunga , apoi nu se mai ilumina jumatatea din dreapta, apoi nu mai mergea ceasul de la combustibil , pe urma nu se mai stingeau luminile din masina dupa ce incuiam , ba murea subit tot bordul , etc ... Am innebunit vreo 2 luni pana sa ma lamuresc de unde vine beleaua si am dat de problema incercand sa aflu pe unde intra apa in masina . In una dintre cele 2 cutiute chiar erau cateva picaturi de apa si era super oxidat cablajul interior.Am uscat si curatat cu o periuta si spray de contacte totul , a functionat ceva vreme dar cu doar jumatate din bord aprins. Apoi am gasit la dezm. , le-am schimbat si e totul functional.
Poti sa arunci o privire si acolo dupa ce se verifica siguranta din tabloul de sub volan . Sper sa fie de folos.. Salutari !!