It is currently 02 Dec 2024, 03:14

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 69 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 17 Jan 2016, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Daca prima oara spusesem ca m-a apucat nostalgia acum ca am vazut ca mai e si rosie pe deasupra m-a luat direct cu dureri de inima. De cand am vandut-o pe a mea nu am mai vazut niciuna rosie.
De partea cu eleronul ingust de la Lester m-am facut si eu vinovat la vremea respectiva. Dar ce se mai vede in rest, grila vopsita in culoarea caroseriei si evacuarea pe ambele parti, sunt exagerate dupa parerea mea si nu prea se potrivesc caracterului masinii.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2016, 20:12 
Offline

Joined: 19 Dec 2012, 22:13
Posts: 73
Car: alfa166+75,fiatCoupe
Apropo de montaj : la schimbarea placutelor , inevitabil trebuie introdus fortat pistonul in etrier pentru a face loc placutelor noi , este bine de spalat/curatat cu lighid de frana capul pistonului inainte de a-l introduce si de schimbat garnitura exterioara a pistonaselor .Astfel se vor relaxa/retrage pistoanele foarte usor dupa franare si nu mai scartaie .O alta conditie esentiala este ca sa se curete ghidajele pe care culiseaza placutele in suportul etrierului pentru a asigura libertate de miscare acestora in timpul miscarilor de strangere a discului de frana si de relaxare . Sunt mici amanunte care asigura franare eficienta si SILENTIOASA .La service nu sta nimeni sa piarda timpul cu astea decat daca stai langa el , desi asa se procedeaza corect .

_________________
Fiat Croma 2.0 ie
Alfa 75 custom Twin turbo diesel 2.0
Alfa 166 2.4 jtd custom 185 hp
Fiat Coupe 2.0 16v custom 170 hp
SAAB 9-5 TID4 190 hp


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2016, 23:12 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
am mai observat o chestie.
S-a mai intamplat de vreo cateva ori, ...cand pornesc motorul la rece (nepornit deloc azi), si e foarte frig afara, cum e acum, se aude un zgomot, ca un ventilator care atinge cu paletele ceva, nu dureaza mai mult de 2-3 minute, dupa care totul se aude normal. Zgomotul creste ca viteza cand accelerez si scade cand iau piciorul de pe pedala . Sigur nu e vre-un lucru bun, asa ca poate are cineva idee unde sa ma uit...


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2016, 23:16 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
marius 75+166 Quote:
Apropo de montaj : la schimbarea placutelor , inevitabil trebuie introdus fortat pistonul in etrier pentru a face loc placutelor noi , este bine de spalat/curatat cu lighid de frana capul pistonului inainte de a-l introduce si de schimbat garnitura exterioara a pistonaselor .Astfel se vor relaxa/retrage pistoanele foarte usor dupa franare si nu mai scartaie .O alta conditie esentiala este ca sa se curete ghidajele pe care culiseaza placutele in suportul etrierului pentru a asigura libertate de miscare acestora in timpul miscarilor de strangere a discului de frana si de relaxare . Sunt mici amanunte care asigura franare eficienta si SILENTIOASA .La service nu sta nimeni sa piarda timpul cu astea decat daca stai langa el , desi asa se procedeaza corect .
Exista vre-un fel de kit reparatie etrier? Ca altfel nu-mi dau seama de unde sa iau garnituri. Merci ca mi-ai spus, ma inteleg bine cu mecanicul care se ocupa de masina, dar nu e genul care sa faca treaba extra de la sine...e mult mai bine daca stiu ce sa-i cer.


Top
   
PostPosted: 17 Jan 2016, 23:23 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
marius Quote:
Daca prima oara spusesem ca m-a apucat nostalgia acum ca am vazut ca mai e si rosie pe deasupra m-a luat direct cu dureri de inima. De cand am vandut-o pe a mea nu am mai vazut niciuna rosie.
De partea cu eleronul ingust de la Lester m-am facut si eu vinovat la vremea respectiva. Dar ce se mai vede in rest, grila vopsita in culoarea caroseriei si evacuarea pe ambele parti, sunt exagerate dupa parerea mea si nu prea se potrivesc caracterului masinii.
In ce priveste grila, intr-adevar sunt de acord, si eu vreau s-o schimb, si o s-o schimb cu tot cu bara si capota (care capota de altfel e tulburator de nasoala), dar evacuarea nu e o tiganie, e facuta destul de profi si de altfel nu arata rau de loc ... se vede mai rau in poze.
Din modificarile astea o sa pastrez pragurile (pe care le reconditionez dupa ce trec zapezile), evacuarea si distantierele la roti. In rest partea din fata vreau s-o schimb toata...am emotii la capitolul vopsit, dar vedem.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2016, 08:56 
Offline

Joined: 19 Dec 2012, 22:13
Posts: 73
Car: alfa166+75,fiatCoupe
Kit reparatie etrier inseamna piston +garnituri+aerisitor+dop aerisitor. Daca pistonul functioneaza bine, adica nu se blocheaza ,nu are rost sa-l demontezi complet pentru a schimba garnitura din interior( va urma munca grea cu aerisirea sistemului de franare). Se poate cumpara doar setul de garnituri si se schimba doar cele de deasupra care protejeaza capul pistonului ( zona care iese in exterior). Garniturile sunt ieftine , e pacat sa nu le schimbi,se comanda la orice magazin cat de cat mai serios dupa datele masinii.

_________________
Fiat Croma 2.0 ie
Alfa 75 custom Twin turbo diesel 2.0
Alfa 166 2.4 jtd custom 185 hp
Fiat Coupe 2.0 16v custom 170 hp
SAAB 9-5 TID4 190 hp


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2016, 09:05 
Offline
User avatar

Joined: 16 Mar 2009, 13:53
Posts: 1203
Car: Spider 916
Location: Valcea/Bucuresti
In locul tau as da si pragurile jos, masina ar arata mai bine fara ele.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2016, 20:19 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Vineri am hotarat sa fac o excursie pana la munte (idee destul de rea, a plouat tot weekend-ul) si cand ieseam din oras, dintr-o data mi-a picat tot bordul, nici unul din ceasuri nu mai indica nimic, ecranul unde afiseaza km totali s-a stins, inclusiv iluminarea de la butonul de avarie si ledurile care se aprind pe lumini de ceata. In schimb au ramas functionale luminile de fundal al bordului (a ramas luminat) si martorul din bord care indica pozitia si faza lunga.
Am oprit/ pornit motorul de cateva ori, am vazut ca nu e nimic altceva afectat si mi-am facut excursia linistit...imi inchipui ca e vreo siguranta arsa ceva, cel putin sper sa fie doar atat. Rugamintea mea ar fi sa-mi spuneti pe unde ar trebui sa ma uit si sa verific, daca are cineva idee. Maine vreau sa ma duc la un electrician, dar as prefera sa-l pot directiona spre problema.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2016, 20:37 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 245
Car: Alfa Romeo 159 3.2Q4
Location: Cluj Napoca
salut,

doar sigurantele pot fi sau in cel mai rau caz boldul.

dar te poti uita si tu, nu te consta nimic sa te uiti la sigurante.

_________________
Alfa Romeo 159 3.2 Q4 Qtronic
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
Alfa Romeo 155 2.0TS
ex:Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2016, 00:22 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Ai idee pe unde sa ma uit? La alea de sub volan? Nu de alta da' sunt sigurante peste tot...portbagaj... motor, imbatranesc pana le verific pe toate.


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2016, 09:51 
Offline

Joined: 19 Dec 2012, 22:13
Posts: 73
Car: alfa166+75,fiatCoupe
Shakalaka Quote:
Ai idee pe unde sa ma uit? La alea de sub volan? Nu de alta da' sunt sigurante peste tot...portbagaj... motor, imbatranesc pana le verific pe toate.
Cu iluminarea si functionarea instrumentelor de bord si a luminilor din bord se ocupa un modul ( centralina ) care seamana cu un releu mai mare , (cam dublu la dimensiuni cat un releu mare ) care se afla situat exact sub ICS . Ca sa ajungi la el trebuie desfacut piesa de ornament laterala de la picioare care ofera acces sub ICS din locul fata dreapta (pasager). Acolo sunt 2 asemenea cutiute , una este cu bordul si a doua cu temporizatoarele de lumini interioare , luminile de pe portiere ..... Faza tampita este ca lucreaza in tandem si nu am reusit sa aflu exact ce face exact primul sau al doilea , eu le-am schimbat pe amandoua.( La mine a patruns apa in unul din ele , ori de la condens ori a intrat apa in masina la o ploaie zdravana , pentru ca cu ceva timp in urma tot gaseam ud covorasul de la picioare dupa ploaie .. ....). La mine se manifesta in felul urmator : la inceput nu mai apareau in bord simbolurile de la semnalizari , apoi faza lunga , apoi nu se mai ilumina jumatatea din dreapta, apoi nu mai mergea ceasul de la combustibil , pe urma nu se mai stingeau luminile din masina dupa ce incuiam , ba murea subit tot bordul , etc ... Am innebunit vreo 2 luni pana sa ma lamuresc de unde vine beleaua si am dat de problema incercand sa aflu pe unde intra apa in masina . In una dintre cele 2 cutiute chiar erau cateva picaturi de apa si era super oxidat cablajul interior.Am uscat si curatat cu o periuta si spray de contacte totul , a functionat ceva vreme dar cu doar jumatate din bord aprins. Apoi am gasit la dezm. , le-am schimbat si e totul functional.
Poti sa arunci o privire si acolo dupa ce se verifica siguranta din tabloul de sub volan . Sper sa fie de folos.. Salutari !!

_________________
Fiat Croma 2.0 ie
Alfa 75 custom Twin turbo diesel 2.0
Alfa 166 2.4 jtd custom 185 hp
Fiat Coupe 2.0 16v custom 170 hp
SAAB 9-5 TID4 190 hp


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2016, 17:42 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Am rezolvat-o azi. Era siguranta sarita, am schimbat-o, dar fiindca lucrurile nu sunt vreodata simple, a sarit imediat. M-am dus la electrician, care a pus acolo de test un fir mai gros si a inceput sa iasa fum pe la roata din spate stanga... :shock: . Ne apucam, dam jos roata, se repeta testul si fumul iesea pe la motorasul care regleaza pozitia farurilor...e unul si-n spate, nu stiam. Acum, deci trebuie sa gasesc un motoras de ala si mufa care intra in el(s-a topit si aia). Partea buna e ca bordul functioneaza ok.


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2016, 21:42 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Referitor la etrieri frana burduful de protectie al pistonasului nu il poti schimba decat daca scoti pistonasul afara asta constand in completarea instalatiei cu lichid de frana si aerisire dupa remontare,aici putand sa apara complicatii:ca de ex sa nu poti desface aerisitorul(nu il forta daca nu merge desfacut,incalzeste un pic etrierul in jurul lui,altfel risti sa il rupi).La fel poate sa nu se desfaca si furtunul de pe etrier(aici risti chiar sa distrugi furtunul si sa trebuiasca altul nou) ca sa poti merge cu el la menghina sa lucrezi mai usor la introducerea pistonasului si a garniturilor in etrier fiindca sunt cazuri in care doar asa il poti monta la loc,asta depinde de masina.

In concluzie,daca pistonasul intra cat de cat usor la locul lui si burduful de protectie nu este rupt lasal asa.

Si atentie la etrierii spate cand apesi pistonasele tot in acelasi timp trebuie rotite in dreapta si mare grija la burdufurile de protectie sa nu se roteasca odata cu pistonasul ca le rupi.


Top
   
PostPosted: 01 Feb 2016, 23:43 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 245
Car: Alfa Romeo 159 3.2Q4
Location: Cluj Napoca
trimite-mi o poza si te ajut eu la un pret modic cu acel motoras daca-l am eu

_________________
Alfa Romeo 159 3.2 Q4 Qtronic
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
Alfa Romeo 155 2.0TS
ex:Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2016, 02:41 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
M-am tot uitat pe net dupa o poza, cred ca asta e, ca nu am vazut motorasul scos, e doar scoasa mufa. E amplasat pe puntea spate la vreo 25-30 cm de roata stanga si intra in el o mufa de aprox 3 cm lungime si 1 latime. Nu stiu daca exista la modelele pre-facelift ( am senzatia ca nu).


Attachments:
9514_0.jpg
9514_0.jpg [ 8.91 KiB | Viewed 2935 times ]
Top
   
PostPosted: 02 Feb 2016, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2008, 23:36
Posts: 142
Car: 166/Spider/159/Dedra
Location: mures,sighisoara
Cred ca despre asta vorbesti.
Exista la toate masinile dotate cu xenon.

pe viitor ,cred ca ar fi bine sa cauti un alt electrician


Attachments:
20141106_192001.jpg
20141106_192001.jpg [ 115.45 KiB | Viewed 2979 times ]

_________________
Alfa 166 2.4 JTD
Alfa Spider 2.0 TS
Lancia Dedra HF 2.0 turbo
Alfa Giulietta 2.0 JTDM
Alfa 159 SW 2.4 JTDM
Top
   
PostPosted: 02 Feb 2016, 12:56 
Offline

Joined: 27 Mar 2015, 00:49
Posts: 245
Car: Alfa Romeo 159 3.2Q4
Location: Cluj Napoca
din pacate nu am asaceva, masina care o am pt piese nu era dotata cu xenon.

_________________
Alfa Romeo 159 3.2 Q4 Qtronic
Alfa Romeo 156 SW 2.0 Jts
Alfa Romeo 155 2.0TS
ex:Alfa Romeo 166 2.5v6(upgraded to 3.0 v6)
ex:Alfa Romeo 156 2.5 v6
ex:Alfa Romeo 146 Boxer
ex:Alfa Romeo 146 TS


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2016, 20:06 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Seara buna din nou. Astazi am rezolvat in sfarsit problema cu stergatoarele care porneau dar nu se mai opreau (am schimbat tot ansamblul) si acum pare a fi ok. Am rezolvat si problema senzorului de temperatura exterioara, schimband cu totul oglinda stanga, dupa ce am vopsit-o pe cea noua (operatiune care a iesit chiar bine).
M-am hotarat sa schimb si becurile xenon, m-am uitat si sunt osram xenarc D1S 35W. Am gasit unele osram nightbreaker D1S 35W, dar in descrierea produsului e listat un tip de conector PK32d-2 si vroiam sa va-ntreb daca se potrivesc in locul celor vechi (foarte slabe). Becurile sunt 320 lei bucata si ar fi nasol sa ma trezesc ca nu e ok tipul de mufa...


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2016, 21:01 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Si ar mai fi o chestie...ambele becuri care ilumineaza numaru din spate sunt arse. Ca sa le schimb ar trebui dat jos numarul, dar masina fiind inmatriculata la vecinii si prietenii nostri bulgari, are montat pe numarul spate un fel de sigiliu care nu-ti da voie sa-l dai jos. Are cineva o alta idee despre cum as putea schimba becurile alea?


Top
   
PostPosted: 18 Feb 2016, 21:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
sigiliul se poate scoate cu grija, desi nu intra la loc asa de usor. Eu am schimbat si bara. Daca se rupe partea din spate trebuie sa gasesti o metoda inventiva de a pune la loc motul de pe numar. Daca e acolo, nimeni nu se leaga de tine. La mine nu s-a rupt, desi a fost fortat.


Top
   
PostPosted: 21 Feb 2016, 12:19 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Am schimbat ieri si becurile de far, am gasit pana la urma pe emag osram cool blue reduse de la 350 la 215 lei si am luat 2, ca prea a fost castigator pretul. Foarte multumit sunt, pot spune ca mi-am rezolvat problema cu luminile in sfarsit. Am schimbat si cablurile de frana de mana ca mi se blocasera...munca destul de multa, a trebuit data jos consola centrala, s-a chinuit mexanicul vreo ora sa le potriveasca. Inca n-am facut nimic cu luminile de la numarul spate, parca mi-e cam asa sa fortez sigiliul ala. pana la urma cred ca dau jos bara.


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2016, 12:22 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Ziua buna din nou. Am o problema despre care as vrea sa va dati o parere...treptele 1, 2 si 3 imi cam agata, mai ales dimineata cand pornesc, trebuie totdeauna atentie si schimbat cu grija. Daca fac un drum mai lung, problema dispare...
La ce ar trebui sa ma uit?


Top
   
PostPosted: 02 Mar 2016, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Trebuie schimbat uleiul din cutie, si mai trebuie unse tijele de la cutia de viteza. Daca a ajuns apa in interiorul miniburdufurilor de cauciuc, ruginesc putin, apoi se misca mai greu. Acces ai simplu la ele, cam in josul vasului de expansiune.


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2016, 00:25 
Offline

Joined: 22 Nov 2015, 21:19
Posts: 45
Car: Alfa 166 2.4 175CP
Cred ca a cam venit momentul schimbarii kitului de ambreiaj, pentru ca a inceput sa patineze. Presupun ca din acelasi motiv imi si agata uneori la schimbat viteza. Am o intrebare: e normal sa patineze cel mai mult in treptele superioare? In 1 ,a 2-a si a 3-a nu se simte deloc, patineaza de la a 4-a incolo. Eu stiam ca mai degraba ar trebui sa se simta in treptele mici, unde cuplul e mai mare.


Top
   
PostPosted: 21 Mar 2016, 07:44 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Da e normal, in treptele superioare...

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 69 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited