Pentur început, se ia în vedere o superbă AR Giulietta 1.4 MultiAir, 170CP, cutie manuală, cu 57.000km la bord, cu reviziile la timp și la zi.
Toată povestea a început acum 1 lună, de la o alimentare de 30L, benzină 95 dintr-un Lukoil (păcătoasă mișcare
).
După nici 5km,
becul martor de pe bord s-a aprins Check Engine , completat de faptul că
Start&Stop a devenit nefuncțional, la fel
și modul DNA/Sport. Ca și performanțe, mașina funcționa normal, iar după oprire și staționare pentru câteva ore, plus benzină 100 de la OMV, a părut că s-a rezolvat problema.
În schimb, săptămâna trecută, am făcut revizia anuală (ulei, filtre), unde, doar cu benzină de la Rompetrol/OMV mai alimentez, au reapărut simptomele: bec martor Check Engine și toate celălalte de mai sus, dar sunt unele momente în care parcă Giulietta se mișcă mai greu... DAR, după câteva accelerări (
schimbat la 4/4,5k), am observat că mașina își reia comportamentul, însă doar după 2,5k turații (sub având și ușoare trepidații).
Un pattern pe care l-am observat: nu întotdeauna se manifestă! Când apare, apare de îndată ce motorul de încălzește, dar se întâmplă să persiste chiar și peste noapte (a doua zi când repornești dimineața). Dacă continui să circul și chiar fortez nota, schimb 4/4,5k, la un moment dat nici nu se observă că ar lipsi ceva.
De fiecare dată când am fost în service, diagnoza a dezvăluit codul P1064 - ”
electrovalva comanda cursa supapa admisie cilindru 4. Componenta lipsește.”.
Codul afișat și care reapare de fiecare dată când întâmpin problema, indiferent de câte ori se șterge după diagnosticare, este veșnicul, mult hulitul, P1064.
Am citit postarea lui
tnscatalin în thread-ul aferent
codurilor de eroare OBD II, unde spune că respectiva eroare reprezintă
Main relay.
Ce reprezintă această descriere, cum se traduce pe limbajul neofiților
Pe forumul
AflaOwner din UK, am regăsit codul cu explicațiile de rigoare cum că ar fi ”
P1064 – Signal for cylinder 4 MultiAir module actuation solenoid valve”.
Un reprezentant TEXA (
instrumente diagnoză, Italia), mă îndrumă spre senzori (înlocuirea acestora)... cei de la service sunt puțin apocaliptici (unitate MA
)
CONCLUZIE: dacă cineva s-a confruntat cu această problemă sau are cineva bunăvoința să mă îndrume spre mai multe informații concrete, mulțumesc în avans!
P.S.: țin să precizez că mașina a avut înlocuită unitatea Multiair (actuatorul) la 28.000km, cod compoenentă 55249566 (
am înțeles că face parte din seria veche, primele ce s-au produs pentur a înlocui cele cu defect).