It is currently 21 Nov 2024, 12:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 11 Jan 2015, 23:18 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Cica baietii mai fac matrapazlacuri cu ambreiaje + volante de GTA ca si conversie la SMF dar cred ca diesel cu SMF iti cam vine STF.
Ramane de vazut daca si GTA are cutia M32 de Fiat, cea F40 de GM e teoretic mai rezistenta (32 = 320Nm, 40=400Nm), acum daca dai blana si te trezesti cu clopotul de la cutie peste tine in masina zici ca ti-ai tras biserica.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2015, 23:35 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
au fost cazuri, nu e de gluma, din cauza ca motorul e transversal iti sare volanta in creier.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 12 Jan 2015, 17:20 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Neuronul meu e greu de nimerit cu o volanta care vine pe muchie, trebuie sa dai cu ea pe toata suprafata ca sa ai sanse sa il atingi.
Sincer acum, ma cunosti, crezi ca daca aveam toate tiglele pe casa eram pe aici?

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2015, 18:23 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
f40 pe 156 e doar pe 2.4 20v.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 14 Jan 2015, 13:18 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Bune motoare, imi place filmul asta cu nissan 370z in care nissanul nu prea se vede :)
https://www.youtube.com/watch?v=io9lRr6j9KY" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 03 Aug 2015, 16:38 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Exemplu cu un upgrade ambreiaj: viewtopic.php?f=20&t=23575" onclick="window.open(this.href);return false;
Lucrare efectuata la Master Tuner, la un pret mult mai mic decat "trimitem in Ungaria", masina incaseaza linistita peste 430Nm (poate chiar mai mult, sunt la 230 CP) acum fara sa miste in front.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 08 Dec 2015, 16:03 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Pt cei care vor un pic de siguranta la un tuning moderat (de ex pana in 200 cai, tinand 1749 stock) exista un ambreiaj de 147 Ducati Corse (cea de 170 cai) care ar tine mai sigur un 400Nm.
Part number este acesta si costul este cu sub 100 RON mai mult decat unul stock: 71752488

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2015, 17:26 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
~700ron la un anume magazin cu E in fata. Tuning inteligent.


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2015, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
bmf Quote:
Pt cei care vor un pic de siguranta la un tuning moderat (de ex pana in 200 cai, tinand 1749 stock) exista un ambreiaj de 147 Ducati Corse (cea de 170 cai) care ar tine mai sigur un 400Nm.
Part number este acesta si costul este cu sub 100 RON mai mult decat unul stock: 71752488
:goodpost:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2015, 00:48 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Sa incercam sa facem din "good post" "better post".
O mare problema si hold-off la cresteri de puteri de bun simt (50%+) pe 1.9 jtd este, desigur, ambreiajul. Motorul poate spre 300 cai fara a se umbla la interne.
In urma unor discutii si consultatii cu Joel de pe AO, tipul care o arde cu 290 cai pe un 1.9 jtdm, s-a ajuns la concluzia ca (doh), ca un ambreiaj sa tina cuplu mare trebuie sa aiba: a) suprafata de frictiune b) forta de apasare c) coeficient de frictiune. Toate cat mai mari ca asa le place fetelor.
Ideal este SI intre toate cele 3 elemente. Pana aici teorie.
La cei ca mine care zic "bine nene dar un 2.0d de la bmw tine 450Nm cu ambreiaj stock", diferenta e de diametru, 235 vs 240. Probabil si un ambreiaj mai bine gandit.
La cea cu coeficientul de frictiune, se poarta acum organic pe partea cu placa de presiune si placute sinterizate pe cea spre volanta. Dezavantaje majore fiind durata scurta de viata, efortul major pe volanta (engagement brusc/ senzatie on-off), costuri mari. Singurul avantaj e ca tine cuplul si ca pleci ca din tun, chit ca risti sa te intorci sa iti iei transmisia pe faras.
La partea cu forta de apasare, se pare ca totul vine din placa de presiune. In urma unui eveniment pur intamplator, am dat peste un alt kit de ambreiaj facut de sachs care a tinut spre 450Nm fara patinaj.
Placa are 15 raze pe diafragma (spre deosebire de 18 cat are cea stock Valeo) si codul de kit este 3000.951.541.
Codul corespunde cu cel de Sachs Performance, ultimul avand un -S in coada, nu stim daca e vorba de el sau nu.
Din constructia discului insa se pare ca acesta e mai slabut decat cel stock Valeo. Avem insa pregatit unul Valeo cu Kevlar.
Zilele urmatoare convoc cu cumatrul comanr o intalnire de Ignat, taiem porcul Q4 si vedem ce combinatie iese din placa Sachs cu disc Valeo. Daca iese cu succes, sper sa aparem cu versiunea documentata, ieftina si corecta pentru a pune la sol safe 200-230 cai dintr-un 1.9 jtd cu investitii mici.
Atasez pozele cu cele doua placi (a mea comparata cu una care a mai fost publicata pe aici, Valeo stock).


Attachments:
IMG_20151212_232025.jpg
IMG_20151212_232025.jpg [ 203.3 KiB | Viewed 3605 times ]
placa_tibi.jpg
placa_tibi.jpg [ 166.19 KiB | Viewed 3605 times ]

_________________
Asa face toate, boss!
Top
   
PostPosted: 21 Dec 2015, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Atenție, băieții cu cai mulți de pe AO spun ca SMF e cea mai proastă idee dacă se face tuning. Soluția e buna și probabil fiabila doar pt stock.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2015, 22:01 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Deci... revenim cu povestea completa.
1. Exista dupa cum am spus mai sus 2 modele de placi de presiune: Sachs si Valeo. Cea Sachs are 15 raze, cea Valeo 18. Aparent cea de la Sachs are o forta de apasare corespunzatoare pentru a tine 450Nm. Am avut rezultate apropiate si cu Valeo, eu recomand pt a merge la sigur Sachs.
2. Discul de ambreiaj de la Sachs este de fapt un AP (Automotive Parts) si are o constructie mizerabila. Miezul care se prinde pe priza de la cutie e facut dintr-un otel moale, ce la cuplu mare foarfeca dintii creind jocuri f mari si "chatter". Materialul de pe el este f subtire (3mm foaia comparabil cu 3.3-3.5 la Valeo), adunate una peste alta => de evitat.
3. Cum piesa de mai sus NU se poate cumpara separat, ideal ar fi sa pastrati discul Valeo stock al masinii, care are un miez mult mai tare, se inlocuiesc foile cu carbon kevlar la Puiu de la http://www.ribs.ro" onclick="window.open(this.href);return false; (mergeti cu volanta + placa ca sa le si dea o fata si sa testeze debraierea) si se urca tigania pe masina. Discul va patina prima mie de kilometri! Nu dati ca surdul in clopot in ea altfel riscati sa parliti placa de presiune (avem deja trofeu una albastra, decalita).
4. VOLANTA STOCK SE PASTREAZA. Mai scriu o data: VOLANTA STOCK SE PASTREAZA. E sfanta. Daca are jocuri etc reconditionati-o dar nu o aruncati. Sau luati una identica pe ricambi originali. Cele din comertul socialist sunt niste mizerii, crapa pe loc, au o calitate a constructiei mult mai proasta si sunt si mai grele decat cea stock. O sa dati oricum numai peste Valeo. Verificati-o bine prinzand partea din spate de ceva fix si intorcand-o cu un levier in ambele directii astfel incat sa aiba amortizare din arc pe ambele directii, sa nu aiba jocuri intre fete etc. Arcurile tin f bine eforturi mari (cea stock tine acum perfect 450Nm pe Q4, care e mult mai solicitant ca 2WD asupra arcurilor). Evitati cuplu mare pe ture joase, sunt echivalentul unor lovituri de ciocan trase in arcurile de la volanta. Recomand tuning la Illuzoriu (Tibi), stie exact ce trebuie facut.
5. Nu treceti pe SMF. O sa aveti chatter garantat pe ture joase, asta daca nu o tineti din acceleratie. Masina merge mai usor in ture dar e mai enervanta la plecare. In plus vibratiile duc la patinare, sunt multi pe AO care si-au pus SMF si la talpa le-a patinat.
Masina merge acum f bine, tine pe accelerare, nu patineaza, nu tremura.
Ca proiect de viitor se va pregati probabil o volanta intarita cu arcuri mai puternice, daca cea existenta va ceda. Mai am o masina in debara, deci piese de lucru cacalau.
Multumesc inca o data lui Razvan pentru ajutor si poate ii vine mintea la cap cuiva sa il debaneze.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited