Deci... revenim cu povestea completa.
1. Exista dupa cum am spus mai sus 2 modele de placi de presiune: Sachs si Valeo. Cea Sachs are 15 raze, cea Valeo 18. Aparent cea de la Sachs are o forta de apasare corespunzatoare pentru a tine 450Nm. Am avut rezultate apropiate si cu Valeo, eu recomand pt a merge la sigur Sachs.
2. Discul de ambreiaj de la Sachs este de fapt un AP (Automotive Parts) si are o constructie mizerabila. Miezul care se prinde pe priza de la cutie e facut dintr-un otel moale, ce la cuplu mare foarfeca dintii creind jocuri f mari si "chatter". Materialul de pe el este f subtire (3mm foaia comparabil cu 3.3-3.5 la Valeo), adunate una peste alta => de evitat.
3. Cum piesa de mai sus NU se poate cumpara separat, ideal ar fi sa pastrati discul Valeo stock al masinii, care are un miez mult mai tare, se inlocuiesc foile cu carbon kevlar la Puiu de la
http://www.ribs.ro" onclick="window.open(this.href);return false; (mergeti cu volanta + placa ca sa le si dea o fata si sa testeze debraierea) si se urca tigania pe masina. Discul va patina prima mie de kilometri! Nu dati ca surdul in clopot in ea altfel riscati sa parliti placa de presiune (avem deja trofeu una albastra, decalita).
4.
VOLANTA STOCK SE PASTREAZA. Mai scriu o data:
VOLANTA STOCK SE PASTREAZA. E sfanta. Daca are jocuri etc reconditionati-o dar nu o aruncati. Sau luati una identica pe ricambi originali. Cele din comertul socialist sunt niste mizerii, crapa pe loc, au o calitate a constructiei mult mai proasta si sunt si mai grele decat cea stock. O sa dati oricum numai peste Valeo. Verificati-o bine prinzand partea din spate de ceva fix si intorcand-o cu un levier in ambele directii astfel incat sa aiba amortizare din arc pe ambele directii, sa nu aiba jocuri intre fete etc. Arcurile tin f bine eforturi mari (cea stock tine acum perfect 450Nm pe Q4, care e mult mai solicitant ca 2WD asupra arcurilor). Evitati cuplu mare pe ture joase, sunt echivalentul unor lovituri de ciocan trase in arcurile de la volanta. Recomand tuning la Illuzoriu (Tibi), stie exact ce trebuie facut.
5. Nu treceti pe SMF. O sa aveti chatter garantat pe ture joase, asta daca nu o tineti din acceleratie. Masina merge mai usor in ture dar e mai enervanta la plecare. In plus vibratiile duc la patinare, sunt multi pe AO care si-au pus SMF si la talpa le-a patinat.
Masina merge acum f bine, tine pe accelerare, nu patineaza, nu tremura.
Ca proiect de viitor se va pregati probabil o volanta intarita cu arcuri mai puternice, daca cea existenta va ceda. Mai am o masina in debara, deci piese de lucru cacalau.
Multumesc inca o data lui Razvan pentru ajutor si poate ii vine mintea la cap cuiva sa il debaneze.