It is currently 15 Nov 2024, 12:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Nov 2015, 22:20 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
salut in urma cu 1 luna am cumparat si eu o alfa romeo 159 2.4 jtdm si tind sa cred ca ceva nu functioneaza corect. o sa detaliez cateva simptome:
la plecare de pe loc accelereaza foarte greu adica ai impresia ca dureaza o eternitate pana ajungi la turbo care si el am impresia ca intra tarziu. plecarea are loc in felul urmator turez, dupa ureche cred ca am cam 1700 rpm cand dau drumul la ambreiaj el scazand cam la 1100 in momentul ridicarii complete de pe pedala de ambreiaj si atunci are loc minunatia, accelereaza greu zic eu pentru un motor de 200 cp. precizez ca daca tin turatia la 3000 pe loc si iau piciorul de pe ambreiaj pleaca infipt. cert este ca pana nu intra turbo am impresia ca este o dacia de 50 cp.
la pornire dimineata alte probleme, daca tin acceleratia calcata si dau la automat porneste, intrerupe cam 6 secunde si apoi sta la relantiu aproape normal cu o mica oscilare a relantiului pe turometru este aproape insesizabila dar simti tremuratul masinii. daca nu o accelerez deloc la pornire, porneste o durata de 1-3 secunde dupa care se opreste. si dupa cam 2 sau 3 tentative porneste si fara acceleratia apasata dar parca nu merge rotund. cu motorul cald porneste normal.
astazi, nu stiu ce mi-a venit sa scot o mufa care se afla pe continuarea cotului "din partea stanga a motorului" de la filtru de aer care duce spre admisie "cred eu" si nu s-a schimbat cu absolut nimic mersul motorului. eu initial am crezut ca acea mufa actioneaza debitmetrul. si ca dupa stiutele mele daca scot mufa si motorul se opreste inseamna ca functioneaza corect.
pot spune ca masina dupa 1800 sau 1900 cu acceleratia la podea abia urca pana la 2400-2500 cand simti ca te impinge in scaun. in toate treptele de viteza face exact la fel. Am incercat sa apas acceleratia de la 1600 ture in blana si am fost atent la indicatorul de presiune al turbine de pe bord si urca fara probleme pana la 1.5-1.6 bar dar pana nu ajunge la 2400 "cred" nu simti ca trage.
Acum, ca si comparatie, am condus cu ceva ani in urma un audi A4 1.9tdi "cred ca 128 cp" si stiu ca tragea si in turatii mici, foarte bine. Precizez ca momentan lucrez in germania iar concediul il am in ianuarie si as vrea sa o repar atunci cand ajung in romania, fiind mai ieftin. Am pus-o pe 2 testere aici si degeaba, nu apare nici o eroare, am fost cu ea la cativa mecanici si toti mi-au spus ca nu are nici o problema, ca merge normal. Masina este cumparata second-hand de la un dealer auto, care detine si un service auto. Am lasat-o la ei o zi sa se uite la ea si acelasi lucru l-au spus, ca merge normal. Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi deoarece masina mai are inca 2 luni de garantie si teoretic o pot repara relativ gratis. initial eu tind sa cred ca ar fi pompa de injectie. va multumesc anticipat


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2015, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Probleme admisie. De unde esti?

Le: am vazut apoi. Germania.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2015, 03:49 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
as mai vrea sa adaug cateva observatii facute de mine la masina, nu stiu daca sunt importante sau daca au vreo legatura.
sunt zile cand observ ca gazele iesite pe evacuare au un miros specific unei motorizari diesel noi, adica un miros putin dulceag si placut. Alte zile cand miroase ca un diesel vechi dar in nici unul din cazurile de mai sus nu se vede fum pe evacuare, indiferent de turatie. Dar acuma 2 zile cand am venit de la o cursa de circa 30 km am observat in parcare un fum cu o tenta de alb spre albastru, nu sunt chiar sigur de albastru, dar am zis sa ma dau putin mai aproape sa ii simt si mirosul, mare greseala am simtit ca mi s-a taiat respiratia si mi s-au blocat plamanii. cert este ca a durat cam 10 min acel fum. dupa care a recapatat mirosul un pic dulceag. dar acele minute au fost suficiente sa imi intre mirosul in haine. am ajuns acasa si inca 1-2 ore parca inca puteam simti acel miros.


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2015, 14:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2013, 20:25
Posts: 884
Car: 159SW2.4JTD
Location: Sighisoara
As spune ca te confrunti cu "probleme" tipic nemtesti. Daca spui ca masina ai luat-o din DE e mai mult ca sigur ca masina sa fi fost folosita in conditii gresite de exploatare, adica mers mult subturata si de aici colmatata admisia si posibil si ceva probleme la EGR si DPF. Acel miros intepator pe care spui ca l-ai resimtit e mai mult ca sigur din timpul unei regenerari pe care DPF-ul o facea in momentul ala. Nu prea e in regula sa opresti motorul in acel moment iar daca posesorul/a dinaintea ta a facut asta repetat fara sa bage de seama a cam infundat DPF-ul. Cu simtomele de plecat greu de pe loc m-am confruntat de curand si eu . Parea o eternitate plecarea, turata mult si parca bum-ul de turbo aparea de pe la 2200 2300 nu la 2000 cum era normal.
Din fericire exista solutie pentru toate astea. Userul care ti-a postat mai sus legat de admisie (tzzivii) poate rezolva aceste mistere. Asa ca nu te mai chinui pe la nemti, incearca sa menajezi masina pana in ianuarie cand spui ca mergi in RO si fa-i o vizita lui Bogdan(Tzzivii), stiu ce zic, o sa vezi alta masina.
Am incercat si eu sa curat admisia in DE si m-au refuzat 3 serviceuri, m-am dat batut si asa am ajuns sa fac manopera in RO + ca daca ajunge cineva in DE sa iti desfaca motorul te usca de bani, ramai fara bani de concediu :lol: .

_________________
Alfa 159 2.4 200+CP - "Angry"
ex: Fiat Stilo 1.6 16v- "Kicsi"


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2015, 15:44 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
Kicsi_147 Quote:
As spune ca te confrunti cu "probleme" tipic nemtesti. Daca spui ca masina ai luat-o din DE e mai mult ca sigur ca masina sa fi fost folosita in conditii gresite de exploatare, adica mers mult subturata si de aici colmatata admisia si posibil si ceva probleme la EGR si DPF. Acel miros intepator pe care spui ca l-ai resimtit e mai mult ca sigur din timpul unei regenerari pe care DPF-ul o facea in momentul ala. Nu prea e in regula sa opresti motorul in acel moment iar daca posesorul/a dinaintea ta a facut asta repetat fara sa bage de seama a cam infundat DPF-ul. Cu simtomele de plecat greu de pe loc m-am confruntat de curand si eu . Parea o eternitate plecarea, turata mult si parca bum-ul de turbo aparea de pe la 2200 2300 nu la 2000 cum era normal.
Din fericire exista solutie pentru toate astea. Userul care ti-a postat mai sus legat de admisie (tzzivii) poate rezolva aceste mistere. Asa ca nu te mai chinui pe la nemti, incearca sa menajezi masina pana in ianuarie cand spui ca mergi in RO si fa-i o vizita lui Bogdan(Tzzivii), stiu ce zic, o sa vezi alta masina.
Am incercat si eu sa curat admisia in DE si m-au refuzat 3 serviceuri, m-am dat batut si asa am ajuns sa fac manopera in RO + ca daca ajunge cineva in DE sa iti desfaca motorul te usca de bani, ramai fara bani de concediu :lol: .
multumesc pentru raspuns mai am o promisiune ca cineva sa se uite la ea si daca tot nu ii dau de cap cum ajung in romania iau legatura cu colegul de mai sus poate ma va ajuta. nu stiu daca sunt prea pretentios la o masina dar nu mi se pare normal sa mearga in halul asta o masina din 2006. nu vreau sa fac reclama dar am avut un Audi a3 1.8t 150cp din 98, mergea perfect avea cartea de service de la primul kilometru facut si l-am vandut eu la 314000km si masinuta aia nu avea absolut nici o problema dar stii cum sunt romanii cand dau de bine vor un pic mai bine. oricum era in 2 usi si eu vroiam ceva in 4 si putin mai puternica daca se putea, cert este ca mi-a placut foarte mult aspectul ei exterior dar restul incepe sa imi displaca. treaba sta in felul urmator aici, daca ajungi sa ai probleme mai grave la motor aici mai bine ii dai foc. am prieten care a schimbat motorul la un Audi a3 si l-a costat 2500e avand in vedere ca un a3 il cumperi cu putin peste 1000e depinde motorizarea si starea de functionare. Inca o intrebare, ai reusit sa afli care a fost problema la ea de intra turbo tarziu ? si cam cat te-a costat reparatia ?


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2015, 16:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2013, 20:25
Posts: 884
Car: 159SW2.4JTD
Location: Sighisoara
Valentin- Cosmin Quote:
Inca o intrebare, ai reusit sa afli care a fost problema la ea de intra turbo tarziu ? si cam cat te-a costat reparatia ?
Ti-a zis colegul mai sus. Probleme cu admisia, adica e colmatata si turbina degeaba baga presiune daca nu are unde sa o descarce ;) de asta ti-am zis ca la nemti e greu cu ei. Eu stiam care imi sunt bubele si m-am dus direct cu problema pe foaie si cand au vazut cat e de desfacut au dat inapoi. E de sapa, cam 4-5 ore de lucru. Manopera a inclus multe altele, nu pot sa iti zic exact dar oricum mult sub pretul pe care ti-l va cere neamtu. Plus ca in timpul manoperei ai acces la masina si la alte probleme care se vor descoperii pe parcurs...furtune batrane, curele, role...te pune omu in tema cu toate ;)

_________________
Alfa 159 2.4 200+CP - "Angry"
ex: Fiat Stilo 1.6 16v- "Kicsi"


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2015, 16:32 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
Kicsi_147 Quote:
Valentin- Cosmin Quote:
Inca o intrebare, ai reusit sa afli care a fost problema la ea de intra turbo tarziu ? si cam cat te-a costat reparatia ?
Ti-a zis colegul mai sus. Probleme cu admisia, adica e colmatata si turbina degeaba baga presiune daca nu are unde sa o descarce ;) de asta ti-am zis ca la nemti e greu cu ei. Eu stiam care imi sunt bubele si m-am dus direct cu problema pe foaie si cand au vazut cat e de desfacut au dat inapoi. E de sapa, cam 4-5 ore de lucru. Manopera a inclus multe altele, nu pot sa iti zic exact dar oricum mult sub pretul pe care ti-l va cere neamtu. Plus ca in timpul manoperei ai acces la masina si la alte probleme care se vor descoperii pe parcurs...furtune batrane, curele, role...te pune omu in tema cu toate ;)
am inteles si iti multumesc pentru "luminare", acuma nu mai sunt stresat ca o fi ceva grav.


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2015, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2013, 20:25
Posts: 884
Car: 159SW2.4JTD
Location: Sighisoara
Poate deveni mai grav, de asta iti ziceam sa o menajezi pana mergi in RO :peace:

_________________
Alfa 159 2.4 200+CP - "Angry"
ex: Fiat Stilo 1.6 16v- "Kicsi"


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2015, 01:49 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
Kicsi_147 Quote:
Poate deveni mai grav, de asta iti ziceam sa o menajezi pana mergi in RO :peace:
O sa incerc sa o menajez cat pot, in limita rabdarii. :)


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2015, 02:03 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Unde stai in Germania mai exact?

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 09 Nov 2015, 02:29 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
andreiblitz Quote:
Unde stai in Germania mai exact?
in Manching, la 6 km de Ingolstadt


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2015, 16:30 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
salut tuturor
Am rezolvat problema cu trasul acuma merge mai bine, am facut-o pe garantie si in service mi-au spus ca era problema la un vintil sau o garnitura acuma pot pleca si eu mai usor de pe loc. Dar totusi am si eu o intrebare pentru cine are acelasi model si motorizare ca a mea. Ce inseamna puterea normala a masinii ? Cum ar trebui sa traga ? am mai citit pe forum si am vazut cum laudau motorizarea de 1.9 jtd ca 'trage de rupe sau ca mananca asfaltul'. Acuma intrebarea mea este de ce eu am impresia ca nu are putere ?
de ce cei cu motorizare de 150 sau mai putin spun ca trage bine si a mea am impresia ca nu trage ? am probat de multe ori in treapta a 2-a sa vad cum urca turometrul si am impresia ca urca greu. Si inca ceva inteleg ca dieselul trebuie sa aibe un mic lag la acceleratie
dar uneori am impresia ca este cam mare. Mentionez ca martorul de la turbina urca normal si pana la 1.5 bar. deci problema nu cred ca este de la turbina. Motorul imi pare cam zgomotos parca e o dacie care merge in trei bujii. are un mic tacanit care pe masura ce accelerezi se aude mai tare. Oricum de facut nu ii pot face nimic acuma dar vroiam sa aflu si eu despre ce ar fi vorba sa nu mai stau stresat. Si in ianuarie in concediu as vrea sa o repar.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2015, 17:38 
Offline
User avatar

Joined: 23 Nov 2013, 20:25
Posts: 884
Car: 159SW2.4JTD
Location: Sighisoara
ca sa iti faci o idee mai clara ar fi bine sa iei legatura cu cineva care are aceeasi motorizare (in mintile ei) si sa-i ceri un test drive. asa o sa-ti dai seama de "bubele" ei.

_________________
Alfa 159 2.4 200+CP - "Angry"
ex: Fiat Stilo 1.6 16v- "Kicsi"


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2015, 01:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
1.9 nu mananca jar, nu rupe asfaltul sau alte superlative din astea. Cel de 150 este doar un motor decent pe caroseria asta. Trage binisor si consuma decent. Ceea ce il face dezirabil cateodata in detrimentul celui de 2.4 litri. Cel mai probabil, cei care au impresia ca mananca jar au condus inainte ceva mult mai slab.
Comparatia cu dieselurile grupului vw e cu du-te vino. Motoarele vw, din mica mea experienta, sunt setate sa traga bine in ture joase. 1.9 spre exemplu e un diesel de turatie, daca putem spune asta. Adica sub 1500rpm nu ai ce discuta cu el pe cand un TDI la 1300 incepe sa traga. Intre 1500-2000 incepi sa mai intelegi ceva. TDI-ul e deja in forma. Si tot asa... Ceva imi spune ca si 2.4 e un diesel care se simte mai confortabil mai sus in ture. Sa confirme sau sa infirme posesorii.

Din cate stiu eu, primele variante 2.4 aveau ceva ezitari in ture joase (eventual niste corectii din partea mai bine stiutorilor, va rog). Conjugat cu ceva probleme, precum cele descrise de colegi, da un rezultata pe care il sti deja.
Cel mai indicat ar fi sa vizitezi un service specializat alfa, sa vorbesti cu cineva care a mai avut de-a face cu motorul asta si problemele specifice. Alternativ, poti veni cu ea la bajetii din Bucale care sa o ia la puricat.
Din cate povestesti, cine s-a uitata pana acum la masina, nu a stiut ce sa caute.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2015, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2011, 10:41
Posts: 1293
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
@Valentin-Cosmin: motorul 1.9, 150 cp cred ca era pe modelul 156 si acolo clar trage bine, insa pe caroseria de 159, este mai slab ca si performante, sigur ai inteles gresit sau poate era vreunul resoftat si atunci se simte o diferenta...in bine, dar tot nu e cazul de trage de rupe... Cat despre masina ta,degeaba ti-a schimbat nu stiu ce garnitura daca admisia ta nu a fost curatata, asa ca rezolva cu admisia si dupa aia vei vedea ce inseamna 200 cp pe o cilindree de 2.4.

_________________
Alfa Romeo 156 JTDm


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2015, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Eu am avut 2.4 de 210 CP (my 2008), dar vreau sa spun ca tragea bine in ture joase. De la 1500, iar la 2000 chiar "rupea asfaltul" :!:
Este evident o problema de admisie. nu cred ca si EGR, fiindca ar fi intrerupt in mers. O diagnoza completa la Dr.Tzivii ar fi cel mai bun lucru, inainte de rupe relatiile cu doamna... :wink:

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2015, 02:08 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
lucianm Quote:
Eu am avut 2.4 de 210 CP (my 2008), dar vreau sa spun ca tragea bine in ture joase. De la 1500, iar la 2000 chiar "rupea asfaltul" :!:
Este evident o problema de admisie. nu cred ca si EGR, fiindca ar fi intrerupt in mers. O diagnoza completa la Dr.Tzivii ar fi cel mai bun lucru, inainte de rupe relatiile cu doamna... :wink:
va multumesc pentru raspunsuri.
Cand ajung in tara as vrea sa ii fac problemele de la motor (eu cred ca sunt mai multe) si chiar vreau sa vad daca ajung sa tin si eu la ea cum tineti voi pasionatii de alfa. De rupt relatia cu ea nu pot nici daca as vrea ca pierd mult la ea. Si apropo cu intreruptul, sa sti ca mai simt cateodata mici intreruperi. Sunt momente la semafor cand o ia un mic tremurat si incepe sa oscileze relantiul cam 50rpm plus sau minus. Ma gandesc sa nu fie probleme la un injector deoarece dimineata face un zgomot ciudat la prima pornire care se remediaza dupa cateva secunde.


Top
   
PostPosted: 22 Dec 2015, 02:17 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
Asta este vinovata ce nu ma lasa sa dorm noaptea :) cand am timp o sa mai postez cateva poze. Ignorati dungile deoarece asa am luat-o :)


Attachments:
20151009_142304.jpg
20151009_142304.jpg [ 188.56 KiB | Viewed 4237 times ]
Top
   
PostPosted: 22 Dec 2015, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Valentin- Cosmin Quote:
lucianm Quote:
Eu am avut 2.4 de 210 CP (my 2008), dar vreau sa spun ca tragea bine in ture joase. De la 1500, iar la 2000 chiar "rupea asfaltul" :!:
Este evident o problema de admisie. nu cred ca si EGR, fiindca ar fi intrerupt in mers. O diagnoza completa la Dr.Tzivii ar fi cel mai bun lucru, inainte de rupe relatiile cu doamna... :wink:
va multumesc pentru raspunsuri.
Cand ajung in tara as vrea sa ii fac problemele de la motor (eu cred ca sunt mai multe) si chiar vreau sa vad daca ajung sa tin si eu la ea cum tineti voi pasionatii de alfa. De rupt relatia cu ea nu pot nici daca as vrea ca pierd mult la ea. Si apropo cu intreruptul, sa sti ca mai simt cateodata mici intreruperi. Sunt momente la semafor cand o ia un mic tremurat si incepe sa oscileze relantiul cam 50rpm plus sau minus. Ma gandesc sa nu fie probleme la un injector deoarece dimineata face un zgomot ciudat la prima pornire care se remediaza dupa cateva secunde.
Mie-mi suna a regenerare DPF, care a fost stopata prematur de prea multe ori de de-a lungul timpului. Uita-te si pe presiunea in turbina in acele momente. Daca, stand pe loc, acul indica o presiune mica, dar nu zero, e regenerare. Las-o asa!

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2015, 02:33 
Offline

Joined: 07 Nov 2015, 21:12
Posts: 13
Car: alfa rom 159 2.4jtdm
la relantiu, presiunea la turbina este permanent pe 0.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited