Se intampla ca butonasele de la modulul de comanda geamuri electrice/oglinzi sa lucreze pe niste plastice destul de firave.
Din acest motiv, din cauza numarului mare de apasari dar si odata cu trecerea timpului (in timp plasticul imbatraneste si devine casant), piciorusele prin intermediul carora lucreaza butoanele se rup, iar comenzile geamurilor nu functioneaza in parametri.
Din cate stiu nu se gasesc piese de schimb (butoane sau picioruse) ci doar modulul de comanda, care este destul de costisitor.
Vestea buna insa este ca modulul se demonteaza destul de usor, butoanele se pot repara acolo unde de regula se rup, iar piciorusele se pot confectiona.
Tutorialul este pentru remedierea unei probleme mecanice a butoanelor, si nu a unei probleme electrice sau a macaralei geamului.
Pe scurt:
Se scoate modulul de comenzi din fata de usa.
Se duce modulul in casa, si se pune pe un banc de lucru curat, si se trece la demontarea carcasei 1.
Dupa demontarea carcasei, se verfica starea/numarul picioruselor albe. Ar trebui sa fie 4 lungi (pentru regajul oglinzilor) si 4 scurte (cate 2 pentru fiecare buton ce opereaza geamul electric)
Daca unul dintre picioruse lipseste/nu este intreg, se trece la confectionarea lui. Se ia ca reper un piciorus existent, si se cauta o sarma cu acelasi diametru. Sarma respectiva se incalzeste la aragaz (folositi un patent, si incalziti-o pana se inroseste) si se infige intr-o baza rotunda (de ex. eu am gasit un stilus de la un telefon mai vechi care avea acelasi diametru cu baza rotunda a piciorusului, din care am taiat o felie) si se taie sa fie la aceeasi lungime. Pentru mai multa siguranta se pune un pic de superglue care sa intareasca toata structura. Apoi se finiseaza la pila, pentru a aduce proaspatul piciorus confectionat la o forma cat mai similara cu originalul.
Daca in schimb nu este nici o problema cu cele 8 picioruse; atunci este probabil sa fie o problema cu piciorusele pe care pivoteaza butoanele de geamuri.
In acest caz, se trece la demontarea carcasei 2. Dupa demontare, se pot scoate butoanele de la geamuri; iar dupa o scurta inspectie, va iesi la iveala inculpatul.
Top tip - diametrul piciorusului pivotant este similar cu cel al unui varf de pix, care poate fi folosit cu succes la inlocuirea picorusului rupt.
Acum este necesara o mana de chirurg:
Se scoate varful metalic al minei de pix, si se infige intr-un ac de siguranta (se curata in prealabil cerneala ramasa, iar acul de siguranta intra pe unde "curgea" cerneala)
Se ia acul cu varful minei cu un patent si se "inroseste" varful la flacara de la aragaz.
Se infige varful pe locul piciorusului rupt al butonului - aici e partea tricky, caci trebuie sa-ti cam iasa din prima. Pentru a spori sansele de reusita, recomanda gaurirea cu acul incins a locului unde se doreste amplasarea varfului de pix. Ideea e sa ai butonul la indemana, eventual fixat undeva aproape. Cat varful este fierbinte vei mai putea sa "manevrezi pozitia lui", acest lucru dureaza pana la 10 secunde. Foarte important, nu dati drumul varfului mai devreme de aceste 10 secunde; fiind inca fierbinte nu va ramane in pozitia dorita, si mai rau, poate deforma butonul destul de rau. Odata amplasat varful in locul potrivit, se scoate acul de siguranta si se "ranforseaza" zona cu un pic de super-glue.
Varful trecand prin mijlocul butonului, va impiedica asezarea acestuia in lacasul acestuia. Pentru a-i face loc, se indeparteaza partea din lacas care sta in dreptul varfului.
Am atasat si cateva poze din "etapele cheie" ale procesului, asadar, spor la lucru!
Atentie la:
1. Demontarea modulului din fata de usa - daca a mai fost demontat inainte, este posibil ca atunci cand il ridici sa demontezi partea exterioara a carcasei modulului si "sara" piciorusele care sunt de dimensiunea unei zecimi de scobitori. Poate fi dificil sa le cauti pe jos.
2. Demontarea carcasei 1 - se va demonta cu partea butoanelor in jos, intr-un spatiu curat. Este posibil ca unele picioruse sa "sara", si, din nou, au tendinta sa se ascunda bine.
3. Remontarea carcasei 1 - se va face cu butoanele geamurilor in pozitia "ridicare geamuri"; altfel este posibil sa nu "pice" bine pe pozitie si sa nu functioneze corespunzator.
4. Asamblarea componentelor - asigurati-va ca totul functioneaza corespunzator, pentru a nu munci in plus. Ex.: am asamblat tot modulul, l-am mufat, bagat in portiera, si constat ca un buton este blocat.
5. In cazul confectionarii unui piciorus pivotant pentru buton, asigurati-va ca pica "in oglinda" cu cel intreg.
Attachments: |
File comment: Modulul se demonteaza usor, este doar un surub in care este prins in fata de usa, in partea pe care am incadrat-o in patratul rosu. Mufele se scot cu grija, utilizand o surubelnita in linie.
Demontare modul comanda geamuri electrice.jpg [ 111.28 KiB | Viewed 2591 times ]
|
File comment: In zonele marcate cu rosu se introduce o surubelnita in linie. La fel si pe cealalta parte
Demontare carcasa 1.jpg [ 194.48 KiB | Viewed 2591 times ]
|
Demontare carcasa 2 - before.JPG [ 153 KiB | Viewed 2591 times ]
|
Demontare carcasa 2 - after.JPG [ 172.86 KiB | Viewed 2591 times ]
|
Piciorus actionare buton, confectionat din sarma.JPG [ 204.24 KiB | Viewed 2591 times ]
|
Varf de pix infipt in acul de siguranta - inrosit la aragaz.jpg [ 39.42 KiB | Viewed 2591 times ]
|
Indepartare material lacas - in dreptul varfului.JPG [ 200.86 KiB | Viewed 2591 times ]
|
Buton cu picior de metal (stanga).JPG [ 197 KiB | Viewed 2591 times ]
|
_________________ Alfa 916 GTV 3.2v6
|