Hai sa o spunem asa, mai bine: Alfa respectiva are o vechime destul de mare. Ca orice masina cu vechime va necesita investitie daca vrei "sa fuga". Ca la orice masina conteaza foarte mult cum a fost intretinuta. la ce spui se pare ca respectiva a avut viata grea, lucru ce se regaseste in pret.
Acum depinde de tine cat de mult vrei sa investesti in ea. Sau cat iti permiti.
Din prima e recomandat sa sa schimbi cureaua de distributie, rola intinzatoare, rola de ghidaj si pompa de apa. Daca tot esti acolo iti recomand sa schimbi si cureaua de accesorii, rola de ghidaj si rola intinzatoare. Apoi o revizie normala, ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru de polen. Continui cu lichidul de servo, uleiul din cutie si daca e nevoie freon. Verificat roti, cauciucuri dace e nevoie, si geometrie. Musai, daca vrei sa stea pe drum cum trebuie. Totusi geometria nu inainte de a verifica bratele de pe fata, sus si jos, si schimbate daca e nevoie. Sunt aproape sigur ca cele de sus trebuie, cele de jos.. depinde de starea lor. Bucsele de la bara stabilizatoare, si daca nu vrei sa mai ai probleme cu ele, ca se duc repejor, pui ceva gen Powerflex. Bielete si ele. Spatele sta mai binisor, poate scapi cu niste bucse de bara stabilizatoare. Daca nu, ai si aici cate 3 brate pe fiecare parte.
Recomandarea mea este sa folosesti materiale de calitate, in special la brate. Altfel, in maxim un an te intorci in service sa le schimbi iar. Alta manopera, alt deranj, din nou geometrie... nu merita. Nu uita, orice interventie la suspensie se soldeaza cu mers din nou pentru geometrie. Nu te lasa aburit de mecanic, "ca a numarat el spirele" ca e apa de ploaie, iti furi singur caciula.
Mno toata treaba asta as aprecia ca te ajunge undeva pe la 600-700euro, manopera probabil inclusa. Mno, baietii care se ocupa de servisare s-ar putea sa ma contrazica +/-. Oricum, dupa cum vezi tocmai aproape ca ai dublat valoarea masinii.
Apoi, in cazul particular al acestei masini este cutia, sau ce supureaza pe acolo, care s-ar putea sa iti bage din nou mana adanc in buzunar.
La toate astea mai adaugi tot felul de maruntisuri care mai pot aparea: bujii, un termostat, un debitmetru o sonda lambda (nu stiu asta cate are dar daca nu ma insel exista un maxim de 3). Un debitmetru pe original cred ca te sare numai el de 100euro, sondele nu sunt nici ele cele mai ieftine... Deci dupa cum vezi potentiale probleme exista. Fiecare in parte nu e foarte costisitoare, dar daca se aduna dubleaza lejer valoarea masinii sau chiar mai mult de atat.
Nu e un capat de tara, dar daca esti constient de aceste posibile interventii si le accepti ca atare; si mai mult, daca esti dispus sa investesti, atunci nu e nici o problema.
Tine de tine sa pui in balanta toate aceste treburi si sa hotarasti ce si cum faci.
PS nu ar strica sa pui anuntul cu masina aici, poate cineva o recunoaste si te poate clarifica in ceea ce priveste diversele detalii.
Si uite, informativ, un site cu piese de calitate, cele mai multe pe original, ca sa iti faci o idee despre preturile pieselor:
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_156_parts.shtml . Spor la treaba.