tud28 Quote:
Salut.daca aveti un tutorial despre cum se schimba amortizoarele spate si fata va rog sa mi-l dati si mie.multumesc
Ptr. fata urmezi pasii de
aici, doar ca nu mai desfaci bratul de pe suport. Obligatoriu ai nevoie de prese pentru arcurile din fata. Amortizorul iese cu tot cu furca sa, daca il manuiesti cu grija si impingi bratul cu tot cu fuzeta, in jos.
Intai slabesti piulita din capatul amortizorului si apoi pui presele bine (verifica bine de tot). Nu de alta, dar daca arcul sare te poate rani grav. Nu presa mai mult decat e nevoie. Dupa ce te-ai asigurat ca totul este sigur, scoti piulita. Apoi asezi arcul presat pe pozitia sa, pui flansa si insurubezi piulita, apoi depresezi arcul usor. Strangi si montezi.
Pentru spate: Desfaci piulita de pe oalele amortizoarelor (in portbagaj). Iti va trebui un imbus/cheie (depinde ce are amortizorul) pentru a tine contra si o inelara cu cot. Le slabesti si apoi te apuci de treaba sub ea. NU ai nevoie de presa pentru spate. Cateva fotografii ai
aici, desi nu se refera la amortizoare, dar ajuta. Nu desface suruburile de pe punte, decat daca schimbi si cele 4 brate.
Sub masina ai de desfacut urmatoarele:
- bielete antiruliu
- suruburile lungi de la fuzeta - atentie ca astea fiind foarte expuse intemperiilor ruginesc si se desfac foarte greu, uneori ajungandu-se chiar la taierea lor. Sa ai de rezerva.
- celelalte doua suruburi ce se prind de fuzeta
Evident, indepartezi suportii sau sigurantele ce tin firele de ABS si conductele de frana pentru ambele punti, pentru un lucru mai usor.
Scule necesare: spray deblocare, ciocan, presa pivoti, prese arcuri, chei de 13, 15, 17, 20-22 parca, imbusi, clichet mare/mic, menghina, un patent si forta
Probleme prosibile: pivoti inclestati, suruburile lungi din spate intepenite, suruburile de la amortizoarele fata oxidate.
Uite si doua filmulete:
Video1 &
Video2. Sunt valabile pentru 147/156/GT. Fa niste fotografii la piesele deja montate sa stii cum sa le pui la loc.
La sfarsit faci unghiurile. Spor!