TwinTwin Quote:
Bara stabilizatoare controleaza ruliul. O bara stabilizatoare mai rigida va da si senzatia unei suspensii mai rigide.
Bara de torsiune preia functia arcului.
Aici e putin confuza treaba: bara de torsiune e limpede ce este, unde se afla si ce face; bara stabilizatoare, daca intrebi google-ul, iti returneaza 2 feluri de poze - poze cu bare de torsiune si poze cu bara care se monteaza in capul oalelor si implicit a amortizoarelor. Eu pe aceasta din urma o cunosc si sub denumirea de bara de rigidizare. Din pacate, mai academic nu stiu cum sa o caut si nic AR-ul nu l-am facut, deci am apelat la domnul Goggle.
Pentru ca bara de torsiune sa preia functia arcului, ea ar trebui sa aiba o cu totul alta prindere decat cea de pe GT-ul lui Nesquick, de exemplu. Din fericire pentru noi, in particular pentru aceasa platforma, arcurile si bara de torsiune lucreaza impreuna si fiecare isi face treaba ei, nesuprapunandu-si rolurile.
Flacaul asta explica destul de bine ce si cum se intampla cu bara de torsiune. Asta ca sa fie clar ca nu e
fier mort acolo. Bineinteles, se pot gasi si video-uri mai profi decat asta, cu o explicatie si mai precisa, insa va las pe voi sa rascoliti sa le urmariti. Sa ma ierte colegii mai priceputi la partea practica decat teoretica, dar pentru proiectanti cred ca exista prea putin fier mort intr-o masina, mai ales atunci cand se urmareste cu disperare reducerea pretului.
Si, ca sa fim intelesi, pentru offroad exista optiunea unei bare de torsiune detasabila la comanda, astfel incat cursa rotii se mareste considerabil.
Insisti in confuzie.
Nu este acelasi lucru cu bara de torsiune. Sunt convins ca nu vei regasi bara de torsiune pe nici un model Alfa Romeo de dupa Alfa 75. Nu se suprapune si nu are acelasi rol cu bara stabilizatoare. Asa cum am mai spus, bara de torsiune preia functia arcului.
Barele de rigidizare sunt alta poveste. Nu le amesteca cu celelalte doua.
Din manualul de Alfa 75.