It is currently 07 Feb 2025, 02:27

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Reparatie/Inlocuire ECU
PostPosted: 17 Oct 2015, 00:10 
Offline

Joined: 06 Jan 2012, 11:16
Posts: 83
Car: Alfa 166 2.4JTD
Location: Timisoara
Salutare.
Voi relata in cele ce urmeaza ceva patanii cu alfa mea. Este vorba despre un Alfa 166 2.4JTD 103KW, cu calculator Bosch EDC15C7.

Acum vreo 2-3 ani, ma puteam conecta la ECU si cu KKL si cu ELM327, dar de aproximativ un an nu a mai vrut nici in ruptul capului sa mai mearga prin interfata KKL, dar prin ELM merge perfect si in ziua de azi. Am incercat doua interfete KKL, N laptop-uri, alte module merg(cu switch pe alti pini), dar pe pinul 7 din conectorul OBD nu merge nici cum.

Mi-am cumparat Galletto, pentru ca voiam sa activez Cruise Control din ECU, deoarece l-am montat ulterior si functiona dar nu afisa acel indicator din bord, si eventual sa imi dezactivez si EGR-ul. Imediat cum am incercat prima data sa citesc EEPROM-ul, mi-am dat seama ca si galletto foloseste pin-ul 7 pentru conectarea la ECU, deci nu va merge. Intradevar, nu a mers orice am incercat. Am verificat pin-ul 7 si vine 12V cu contactul pus. Am desfacut mufa de la ECU si am verificat pin-ul 48 din mufa, si este conectat la conectorul OBD. E clar, problema este in ECU.

Am gasit pe net o metoda de scriere ECU luat afara din masina. Zis si facut, pentru ca am scule, mufe, cabluri, tot ce este nevoie.... mai putin experienta.

Asta presupunea:
1. Alimentare ECU si interfata KKL/Galletto la 12V de la o sursa externa
2. Dezlipirea circuitului ST95P08(Memoria EEPROM responsabila de imobilizator)
3. Conectarea unui pin la GND printr-un rezistor de 5K

Am facut toate astea, dar nici asa nu a vrut sa citeasca ECU.

Revin acum la pas-ul 2. Cand am dezlipit ST95P08 m-am chinuit enorm cu el, nici cum nu s-a desprins de pe placa. Atat m-am chinuit incat i-am rupt 2 pini, de tot, si nu mai am cum sa ii lipesc la loc.

Am citit ca masina merge cu acel circuit dat jos, dar arata permanent in bord martorul de la cheie(IMMO) si atat. N-ar fi cea mai mare problema, dar in realitate nu merge nici asa. L-am pus la loc pe masina, si masina se comporta normal, nu arata martorul de la IMMO cand pun contactul, dar pot sa dau la automat o vesnicie ca nu porneste. ELM-ul se conecteaza si vede o eroare cum ca nu se pot citi informatii dintr-un eeprom.

Am inteles ca daca reusesc sa citesc ECU, pot sa dezactivez de acolo IMMO si am scapat de problema. Nu stiu ce sa zic, poate confirma/infirma cineva?
Daca schimb ECU, trebuie sa iau si cip-urile cheilor ce au fost folosite cu ECU-ul respectiv? Mai trebuie sa iau si altceva?

Va rog sa imi recomandati ceva solutii viabile, sau locuri de unde pot sa cumpar toate cele necesare pentru reparatie.

Multumesc

_________________
Alfa Romeo 166 (2001) 2.4JTD TM-86-***

ALFA Romeo - Always Looking For A Ride


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2015, 10:09 
Offline
User avatar

Joined: 19 Apr 2015, 10:36
Posts: 63
Car: alfa 159 1.9jtdM 150
Location: Firenze(IT)Tulcea(RO)
salut.trebuie sa citesti epromul 29f400 apoi file-ul il decodezi cu immodec.uitate daca nu cumva centralina e cu 5 pluguri sau cu 2.daca e cu 5 va trebui sa te chinui pentru ca decodarea nu o poti face totala ci partiala.epromul dal jos si citestel si eventual incarca pe altul nou daca s-au rupt pinii.
Attachment:
Riferiment Centraline.pdf [1.13 MiB]
Downloaded 115 times
ai aici un file pdf cu riferimente la centralinele care pot fi montate pe 166.vezi care corespunde cu a ta si spunemi nr hardware si software ale tale,apoi vad cum pot sa te ajut

ai aici un ghid pentru immodec,poate iti va fi de ajutor
Attachment:
IMMODecoding GUIDE ITA.pdf [2.59 MiB]
Downloaded 117 times
Attachment:
Alfa_EDC_15C7_Platine.jpg
Alfa_EDC_15C7_Platine.jpg [ 164.05 KiB | Viewed 3371 times ]
Attachment:
Alfa_Fiat_Lancia-EDC15C7.jpg
Alfa_Fiat_Lancia-EDC15C7.jpg [ 156.42 KiB | Viewed 3371 times ]
Attachment:
Alfa_EDC_15C7_Skizze.jpg
Alfa_EDC_15C7_Skizze.jpg [ 36.93 KiB | Viewed 3371 times ]
eventual fami o poza la centralina sa vad si eu ce ai facut pe acolo ,dami nr care le-am zis mai sus si daca citesti 20f400 punel sus sa il citesc si eu.salutare

_________________
AR 159 1.9jtdM 150cv 16v


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2015, 12:06 
Offline

Joined: 06 Jan 2012, 11:16
Posts: 83
Car: Alfa 166 2.4JTD
Location: Timisoara
Salut djpyton. Multumesc pentru ajutor.

29F400 il voi putea citi cel mai repede maine ca nu este la mine programatorul. La ce te referi cand spui "centralina"? Cum imi dau seama cate plugin-uri are? 29F400 il dau jos, si il citesc, dar de unde scot informatiile ce le voie scrie pe noul ST95P08?

ECU:
Attachment:
File comment: EDC15C7 Alfa 166 2.4JTD
ECU details.png
ECU details.png [ 678.12 KiB | Viewed 3359 times ]
Sau doresti numar de la IMMO-ul de sub volan?

UIte ce am facut, dar am ridicat toti pinii sus, ca sa nu mai aiba nici un fel de contact cu placa asa avariat. Este este lipit de placa si nu am statia cu aer la mine, dar odata cu programatorul vine si ea.
Attachment:
File comment: ST95P08
DSC_0751.JPG
DSC_0751.JPG [ 121.19 KiB | Viewed 3359 times ]
Attachment:
File comment: EDC15C7 Alfa 166 2.4JTD
DSC_0749.JPG
DSC_0749.JPG [ 260.51 KiB | Viewed 3359 times ]
Prin procedura ce o spui tu, se dezactiveaza IMMO sau se restabileste starea initiala?

_________________
Alfa Romeo 166 (2001) 2.4JTD TM-86-***

ALFA Romeo - Always Looking For A Ride


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2015, 21:26 
Offline

Joined: 06 Jan 2012, 11:16
Posts: 83
Car: Alfa 166 2.4JTD
Location: Timisoara
Poate cineva sa imi spuna daca pot face IMMO OFF in cazul in care ST95P08 este distrus si nu se mai poate citi? Am alte ST95P08 goale, pot sa scriu ce vreau in ele, dar ma ajuta cu ceva?

_________________
Alfa Romeo 166 (2001) 2.4JTD TM-86-***

ALFA Romeo - Always Looking For A Ride


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2015, 09:51 
Offline
User avatar

Joined: 19 Apr 2015, 10:36
Posts: 63
Car: alfa 159 1.9jtdM 150
Location: Firenze(IT)Tulcea(RO)
Salutare iarăși. :-). Îți mai explic odată procedura corectă. Destul de simplu. Citești 29f400, îl procedezi cu IuD(immodec) și încarci fileul la loc. Dacă ai distrus SF-ul și ai fileul ori încarcă pe unul nou și montează ca și ori. In momentul în care montezi ecu(centralina) cutia care vine aceea albastra de sub bord care deține codurile cheilor și închiderea centralizata trebuie sa fie deconectata. Dacă pornește asa fără cutia albastra o lași asa, de nu va trebui sa iei alta eu și sa o faci virgina. Dacă poți sa pui originalul de la 29f400 încerc sa ți-l fac eu. Salutare.

_________________
AR 159 1.9jtdM 150cv 16v


Top
   
PostPosted: 26 Oct 2015, 21:44 
Offline

Joined: 06 Jan 2012, 11:16
Posts: 83
Car: Alfa 166 2.4JTD
Location: Timisoara
Am intampinat mai multe probleme cu vechiul ECU, si l-am schimbat. Am pus pe Alfa 166 2.4JTD 140CP un ECU de Alfa 166 2.4JTD de 150CP si functioneaza perfect. Ba chiar se simte o imbunatarire; incontestabil se simte.

_________________
Alfa Romeo 166 (2001) 2.4JTD TM-86-***

ALFA Romeo - Always Looking For A Ride


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2018, 07:49 
Offline

Joined: 26 Sep 2017, 00:47
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 166 jtd
Location: Ploiesti
McCasian Quote:
Am intampinat mai multe probleme cu vechiul ECU, si l-am schimbat. Am pus pe Alfa 166 2.4JTD 140CP un ECU de Alfa 166 2.4JTD de 150CP si functioneaza perfect. Ba chiar se simte o imbunatarire; incontestabil se simte.
Salut ,
Si eu am Alfa 166 JTD de 140hp si am ecu si calc immo cu tot cu cip de 150hp .
Trebuie sa mut totul , sau doar Ecu si atat ?
De cateva zile imi citeste si cheia , numai cand vrea ea . Azi spre exemplu , toata ziua a facut “figuri”
Ma gandeam sa pun celalat ecu , calc. Immo si cip .
Exista imbunatatiri notabile daca trec de la ecu de 140 , la unul de 150 ?
Multumesc anticipat ptr raspunsuri !

_________________
Actual:
2001 Alfa Romeo 166 2.4jtd 10v (present)
1994 VW Golf MK III GTi Edition 16v (2009-present)
Former :
1990 Chevrolet Cavalier Coupe (2015)
1992 BMW 5-er E34525 tds touring (2016-2017)

O masina nu trebuie sa fie noua sau scumpa , trebuie sa fie o prezența. Daca ai o masina si dupa ce o parchezi , nu o verifici de 2 ori si nu te uiti cum arata parcata , nu ai masina pe care ti-ai dorit-o !


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2018, 16:00 
Offline

Joined: 06 Jan 2012, 11:16
Posts: 83
Car: Alfa 166 2.4JTD
Location: Timisoara
Salut.

Eu am simtit imbunatatire foarte mare, dar eu aveam ceva problema la ecu vechi... tragea bine pana la 3000rpm cand parca turbina disparea dintr-o data. Era nasol ca aveam putere rezonabila doar intre 2000-3000 si atat. Cu noul ecu era ca noua.

Oricum, poti incerca o proba cu cel de 150cp, nu pierzi nimic.

Am avut si eu probleme de genul si a fost din cauza lipsei de contact a antenei de la contact. Cablul de la antena ce citeste cip-ul se duce sub bord intr-o cutiuta mica albastra si acolo sa inceput sa se oxideze. Am curatat temeinic si n-am mai avut probleme niciodata.

Btw, masina intre timp nu mai exista, si am ramas pe cap cu ECU+Immo+2chei(doar una cu cip) pe care le dau la pret foarte rezonabil cui are nevoie. Pentru asta, trimiteti PM

_________________
Alfa Romeo 166 (2001) 2.4JTD TM-86-***

ALFA Romeo - Always Looking For A Ride


Top
   
PostPosted: 03 May 2018, 08:37 
Offline

Joined: 26 Sep 2017, 00:47
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 166 jtd
Location: Ploiesti
McCasian Quote:
Salut.

Eu am simtit imbunatatire foarte mare, dar eu aveam ceva problema la ecu vechi... tragea bine pana la 3000rpm cand parca turbina disparea dintr-o data. Era nasol ca aveam putere rezonabila doar intre 2000-3000 si atat. Cu noul ecu era ca noua.

Oricum, poti incerca o proba cu cel de 150cp, nu pierzi nimic.

Am avut si eu probleme de genul si a fost din cauza lipsei de contact a antenei de la contact. Cablul de la antena ce citeste cip-ul se duce sub bord intr-o cutiuta mica albastra si acolo sa inceput sa se oxideze. Am curatat temeinic si n-am mai avut probleme niciodata.

Btw, masina intre timp nu mai exista, si am ramas pe cap cu ECU+Immo+2chei(doar una cu cip) pe care le dau la pret foarte rezonabil cui are nevoie. Pentru asta, trimiteti PM
Chiar azi o sa fac asta , am schimbat ambreiajul si de aia am ocolit sa il pun . Mie mi-ar trebui o cheie , pe langa faptul ca am decat 1 si tot mut carcasele , am nevoie fiindca ambele au butoanele cam obosite .

_________________
Actual:
2001 Alfa Romeo 166 2.4jtd 10v (present)
1994 VW Golf MK III GTi Edition 16v (2009-present)
Former :
1990 Chevrolet Cavalier Coupe (2015)
1992 BMW 5-er E34525 tds touring (2016-2017)

O masina nu trebuie sa fie noua sau scumpa , trebuie sa fie o prezența. Daca ai o masina si dupa ce o parchezi , nu o verifici de 2 ori si nu te uiti cum arata parcata , nu ai masina pe care ti-ai dorit-o !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited