N-am mai scris de ceva vreme, pentru ca nu s-a mai intamplat ceva notabil, insa in ultimele 4 saptamani 156-ele meu a trecut printr-un overhaul pe partea tehnica.
Datorita faptului ca atelajul se apropie de 200.000 Km cu pasi repezi, am decis sa rezolv niste probleme si in acelasi timp sa fac o mentenanta preventiva, timingul fiind bun din mai multe puncte de vedere.
In mare am vrut sa rectific consumul de ulei, care imi statea pe creier de cand am avut distributia sarita si reparatia a fost efectuata in graba, sarindu-se peste niste pasi esentiali, motivele fiind la momentul respectiv timpul, fondurile si lipsa cunostiintelor.
Asa ca pentru acest proiect am venit cu temele facute (zic eu) si m-am asigurat ca am elementele de care am dus lipsa data trecuta.
Practic proiectul a constat intr-un engine rebuild care a cuprins:
- Segmenti piston si cuzineti biela inlocuiti
- Chiuloasa rectificata cu ghiduri si semeringuri noi, refacere scaune supape si o mica planare
- Schimbat ambreiaj ( placa presiune, disc, rulment presiune) + schimb ulei cutie
- Distributie completa + accesorii + variator + schimbat solenoid
- Inlocuit radiator racire
- Inlocuit racord flexibil evacuare
- Reparatie alternator
- Restul de consumabile necesare
Uleiul de rodaj Motul 6100+ 10w40 (in mare aceleasi specificatii ca si 20K-ul, ceva mai multi detergenti -A3/B4)
Primele impresii sunt pozitive, TS-ul se simte ca si cum de abia ar fi iesit din fabrica
Multumesc lui Lucian (BZ-76-DIA) si lui Vali (vali79m) pentru suportul acordat (si mecanicului de la reprezentanta care a fost foarte rabdator in tot ce a facut)
Din pacate o sa fiu zgarcit cu pozele(oricum nu s-ar fi comparat cu threadul lui wannabe), chiar daca am fost aproape zilnic la reprezentanta/service, rolul meu a fost de “project manager”, investitor si curatator de piese
Mai ramane sa schimb cate ceva pe partea de brate/bucsi si dpdv tehnic suntem ok, estetic mai vedem din primavara, momentan e daily driver si nu cred ca o sa participam la Vila d`Este.
Sa vedem in ce masura o sa respect traditia Alfa Club, punand-o la vanzare - in momentul de fata imi zboara mintea la un Mito sau un 166 (da, am scris bine)
Glumesc, totusi vreau sa continui ce mi-am propus sa-i fac si sa ma bucur in continuare de ea.